Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Casa de marcat poate inregistra vanazari din 2 gestiuni?

14-Mai-2010
7659

Se poate folosi o casa de marcat pentru inregistrarea vanzarilor din 2 gestiuni cu stocuri aflate in aceeasi cladire?

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI

Raspuns: In opinia noastra sunt incidente prevederile art. 6 din OUG 28/1999 ? privind casele de marcat fiscale, republicata cu modificari, ce stabileste: "Obligatia operatorilor economici prevazuti la art. 1 de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ia nastere de la data inceperii activitatilor comerciale desfasurate in fiecare locatie."

Astfel noi consideram ca pentru situatia descrisa de intrebare sunt incidente doua situatii:

1) Daca in interiorul cladirii sunt doua locatii de vanzare, cum ar fi o locatie situata la un etaj iar o alta locatie situata la un alt etaj, iar la fiecare locatie este corespunzatoare o gestiune, noi consideram ca sunt necesare doua case de marcat fiscale. In analiza noastra plecam de la opinia ca locatia este spatiul de comercializare unde cumparatorul, persoana fizica poate adresa o comanda de cumparare, studiaza bunul si ia decizia de cumparare.

2) Daca in interiorul aceleiasi incaperi sunt organizate doua gestiuni, de exemplu, un raion de electronice si un raion de imbracaminte, consideram ca este necesara o singura casa de marcat pentru inregistrarea vanzarilor catre persoanele fizice.



Se retine si aspectul ca prin HG 105/2009 a fost abrogata HG 831/1997 ? privind documentele financiar contabile, reglementari ce aveau referinta si pentru bonul fiscal, implicit pentru utilizarea casei de marcat fiscale.

Astfel, din punctul notru de vedere, prevederea stabilita de OMFP 2055/1998, privind obligatia de a detine gestiuni diferite, chiar daca nu este direct abrogata, nu se mai aplica deoarece acest ordin a fost adoptat pentru punerea in aplicare a HG 831/1997 privind documentele utilizate in activitatea financiar contabila, insa aceasta hotarare a fost abrogata dupa cum am amintit, implicit si OMFP 2055/1998 nu este aplicabil.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OUG 125/2024. Se amana pana la 31 decembrie 2024 aplicarea amenzilor pentru nedotarea cu case de marcat

    • Se amana din nou aplicarea contraventiilor pentru nedotarea cu aparate de marcat electronice fiscale, conform OUG 125/2024. Prin actul normativ au fost introduse si alte obligatii de raportare. OUG 125/2024. Se amana pana la data de 31 decembrie 2024 aplicarea amenzilor pentru nedotarea cu aparate de marcat Reamintim ca prin OUG 115/2023 a fost amanata, pana la data de 1 octombrie 2024, aplicarea sanctiunii prevazute de lege pentru nedotarea automatelor comerciale cu aparate de marcat...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala 2024: Contribuabilii trebuie sa depuna cererile pana pe 25 noiembrie

    • Amnistia fiscala pentru anul 2024 a fost implementata prin OUG 107/2024 si prevede mai multe facilitati fiscale, atat pentru persoanele juridice, cat si pentru cele fizice. Termenul limita pentru a beneficia de acestea este data de 25 noiembrie 2024. Amnistie fiscala 2024 - ce facilitati se acorda 1. anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv; 2. anularea dobanzilor, penalitatilor si a...» citeste mai departe aici

  • Lista contribuabililor bun-platnici a fost publicata pe portalul ANAF

    • ANAF Ialomita anunta, printr-un comunicat de presa, ca a fost publicata lista contribuabililor persoane juridice care au declarat si au achitat la scadenta obligatiile fiscale de plata si care, la finele trimestrului III 2024, nu mai inregistrau obligatii fiscale restante. Lista contribuabililor bun-platnici a fost publicata pe portalul ANAF Conditiile legale necesar a fi indeplinite in acest scop: a) toate declaratiile fiscale sunt depuse, pe perioada de prescriptie a dreptului de a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016