Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Emiterea bonului fiscal inainte de incasarea numerarului. Cum se procedeaza corect?

05-Mar-2015
7055

In ce priveste unor marfuri prin agenti proprii si emiterea bonului fiscal inainte de incasarea numerarlui, regasiti mai jos procedura corect, in functie de legislatia actuala.



In OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 1 alin. (1) se prevede:

"(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."

Din textul de lege citat se retine ca emiterea bonului fiscal trebuie facuta la incasarea contravalorii bunurilor / serviciilor.
Insa ce inseamna ca marfa este livrata ulterior? Dupa cit timp?


Daca se emite bonul fiscal azi, iar marfa este livrata si incasata maine, atunci nu este in ordine.

Bonul fiscal se va emite de indata ce marfa este pregatita pentru a fi livrata, iar agentul societatii va incasa banii intr-un timp foarte scurt, in aceeasi zi.

Din pacate, exceptia de la utilizarea casei de marcat prevazuta la art. 2 lit. h) este data doar pentru livrari prin curier si nu si prin agentii proprii.

Situatia aceasta creeaza un mic decalaj de timp intre emiterea bonului fiscal de la sediul societatii si livrarea si incasarea efectiva a banilor de catre agent, plus timpul in care agentul revine la societate cu suma respectiva, chiar daca toate aceste operatiuni au loc intr-o singura zi si, poate, intr-o ora-doua.

Acest decalaj de timp ar putea crea societatii anumite incoveniente in ceea ce priveste nedetinerea sumei de bani efectiv in sertarul casei de marcat si / sau in casierie, pina la sosirea agentului cu numerarul respectiv (fapt ce echivaleaza cu minus in casierie).

La un eventual control, care ar putea fi efectuat tocmai in intervalul de timp in care agentul este pe teren pentru livrarea marfii, s-ar putea demonstra lipsa sumei respective (bonul fiscal fiind emis) prin comanda emisa de client si foaia de parcurs evidentiata intr-o situatie interna a societatii din care sa rezulte ca agentul are ca destinatie clientul de la care s-a primit comanda, caruia i se livreaza marfa si de la care se incaseaza contravaloarea acesteia, inscrisa deja pe bonul fiscal.

O varianta ar fi ca in momentul in care s-a emis bonul fiscal pentru contravaloarea marfii ce urmeaza a fi livrata persoanei fizice si de la care se incaseaza numerarul la livrare sa se intocmeasca o dispozitie de plata din casierie pe numele agentului exact pe suma din bonul fiscal, drept avans de trezorerie.

La returnarea banilor, i se va intocmi o dipozitie de incasare.

O alta varianta pentru a se reglementa aceasta situatie privind decalajul de timp, chiar mic, intre momentul emiterii bonului si remiterea sumei de bani efectiv in casierie ar fi dotarea agentului de vinzare cu o casa de marcat portabila, cu ajutorul careia sa emita bonul fiscal la inminarea coletului catre destinatar si incasarea banilor.

Raspuns oferit de expertul contabil Bogdan Costea pentru www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli nedeductibile firme. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de sponsorizare?

    • Pentru desfasurarea activitatii comerciale, firmele fac diverse tranzactii de vanzare sau cumparare de produse sau servicii, iar multe dintre aceste cheltuieli pot fi deductibile, insa unele sunt nedeductibile. In acest articol vom vedea ce sunt mai exact cheltuielile deductibile si nedeductibile, exemple in acest sens, dar si in ce categorie intra cele cu privire la cheltuielile de sponsorizare, urmarind o speta importanta pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit.» citeste mai departe aici

  • D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)

    • Mai multe noutati au aparut inca de anul trecut cu privire la impozite. Amintim introducerea impozitului minim global, celui suplimentar sau ‘taxa pe stalp’. Iar in acest context, ANAF a modificat printr-un nou Ordin Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, actualizand si instructiunile de completare pentru D100. Este vorba despre Ordinul 193/2025 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • TOTUL despre imobilizarile corporale. Legislatie si studiu de caz practic

    • Orice persoana care detine o firma trebuie sa stie mai multe detalii despre imobilizarile corporale, fiindca acestea sunt active care pot fi utilizate in cadrul activitatii companiei respective. In acest articol vom vedea ce sunt acestea mai exact, care sunt diferentele dintre imobilizarile corporale si necorporale, o lista de exemple cu imobilizari corporale, dar si un studiu de caz practiv cu privire la imobilizarile corporale.» citeste mai departe aici

  • Reevaluarea imobilizarilor corporale - cand se face, studiu de caz si reglementari cheie

    • Reevaluarea imobilizarilor corporale este un proces esential atat pentru transparenta situatiilor financiare, cat si pentru o gestionare eficienta a patrimoniului unei entitati. Prin reevaluare, activele precum cladirile, terenurile, echipamentele sau utilajele isi pot modifica valoarea contabila, asigurand o reprezentare mai fidela in bilantul contabil. In acest articol vom analiza in detaliu ce inseamna reevaluarea imobilizarilor corporale si in ce conditii se realizeaza. De asemenea, vom...» citeste mai departe aici

  • [MONOGRAFIE] Leasing operational si reglementari cheie

    • Daca te-ai gandit sa iti faci un leasing operational, trebuie neaparat sa stii ce presupune acesta, dar si care sunt reglementarile cheie in acest caz. Vom vedea in continuarea articolului explicatii pentru aceste lucruri, dar si o monografie contabila pentru leasingul operational.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016