Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Emiterea bonului fiscal inainte de incasarea numerarului. Cum se procedeaza corect?

05-Mar-2015
3475

In ce priveste unor marfuri prin agenti proprii si emiterea bonului fiscal inainte de incasarea numerarlui, regasiti mai jos procedura corect, in functie de legislatia actuala.



In OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 1 alin. (1) se prevede:

"(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."

Din textul de lege citat se retine ca emiterea bonului fiscal trebuie facuta la incasarea contravalorii bunurilor / serviciilor.
Insa ce inseamna ca marfa este livrata ulterior? Dupa cit timp?

Daca se emite bonul fiscal azi, iar marfa este livrata si incasata maine, atunci nu este in ordine.

Bonul fiscal se va emite de indata ce marfa este pregatita pentru a fi livrata, iar agentul societatii va incasa banii intr-un timp foarte scurt, in aceeasi zi.

Din pacate, exceptia de la utilizarea casei de marcat prevazuta la art. 2 lit. h) este data doar pentru livrari prin curier si nu si prin agentii proprii.

Situatia aceasta creeaza un mic decalaj de timp intre emiterea bonului fiscal de la sediul societatii si livrarea si incasarea efectiva a banilor de catre agent, plus timpul in care agentul revine la societate cu suma respectiva, chiar daca toate aceste operatiuni au loc intr-o singura zi si, poate, intr-o ora-doua.

Acest decalaj de timp ar putea crea societatii anumite incoveniente in ceea ce priveste nedetinerea sumei de bani efectiv in sertarul casei de marcat si / sau in casierie, pina la sosirea agentului cu numerarul respectiv (fapt ce echivaleaza cu minus in casierie).

La un eventual control, care ar putea fi efectuat tocmai in intervalul de timp in care agentul este pe teren pentru livrarea marfii, s-ar putea demonstra lipsa sumei respective (bonul fiscal fiind emis) prin comanda emisa de client si foaia de parcurs evidentiata intr-o situatie interna a societatii din care sa rezulte ca agentul are ca destinatie clientul de la care s-a primit comanda, caruia i se livreaza marfa si de la care se incaseaza contravaloarea acesteia, inscrisa deja pe bonul fiscal.

O varianta ar fi ca in momentul in care s-a emis bonul fiscal pentru contravaloarea marfii ce urmeaza a fi livrata persoanei fizice si de la care se incaseaza numerarul la livrare sa se intocmeasca o dispozitie de plata din casierie pe numele agentului exact pe suma din bonul fiscal, drept avans de trezorerie.

La returnarea banilor, i se va intocmi o dipozitie de incasare.

O alta varianta pentru a se reglementa aceasta situatie privind decalajul de timp, chiar mic, intre momentul emiterii bonului si remiterea sumei de bani efectiv in casierie ar fi dotarea agentului de vinzare cu o casa de marcat portabila, cu ajutorul careia sa emita bonul fiscal la inminarea coletului catre destinatar si incasarea banilor.

Raspuns oferit de expertul contabil Bogdan Costea pentru www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Emiterea bonului fiscal inainte de incasarea numerarului. Cum se procedeaza corect?":
Rating:

Nota: 3.67 din 6 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale. Bonurile castigatoare au valoarea de 504 lei
    • Loteria bonurilor fiscale a continuat duminica, 18 noiembrie, cu o noua extragere, castigatoare fiind desemnate bonurile fiscale emise in data de 29 octombrie 2018, cu o valoare de 504 lei. Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 31 octombrie 2018 a fost programata duminica, 18 noiembrie 2018, fondul de premiere fiind de 1 milion de lei. Din aceasta suma vor fi acordate cel mult 100 de premii. Daca numarul celor care detin un bon fiscal castigator si depun cereri de...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016