Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Incasarea cu cardul. Cum procedam privind TVA-ul si casa de marcat fiscala?

25-Feb-2014
11703

La incasarea cu card se aplica unele proceduri de inregistrare standard. Societatea A este cu TVA la incasare .Vinde marfa cu bon fiscal de la casa de marcat.Unele bonuri se incaseaza cu card. Daca in 31.01.2014, societatea incaseaza cu card si cardul se incaseaza in banca in 02.02.2014, vom vedea daca TVA-ul din bon fiscal pe 31.01.2014 se considera colectat, precum si care va fi monografia contabila.


Ca regula generala, pentru sumele incasate prin banca, ca urmare a incasarii operatiunilor efectuate cu card bancar, se vor emite facturi.

Astfel inregistrarile contabile vor fi:

4111 "Clienti" (persoane juridice) /461 " Debitori diversi" (persoane fizice) %

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

707" Venituri din vanzari de marfuri"

4427 "Tva colectata"


5121 "Conturi la banci in lei" = 4111 "Clienti" (persoane juridice) /461 " Debitori diversi" (persoane fizice).

Daca faceti livrari cu amanuntul catre populatie, potrivit art. 1 al OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, unde se prevede urmatoarele:

" (1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala."

Potrivit art. 155 alin. (9) lit. a), prin derogare de la alin. (5) lit. a), persoana impozabila este scutita de obligatia emiterii facturii pentru livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura.

Art. 2 din Norma metodologica pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale stabileste ca utilizatorii au obligatia sa elibereze clientilor bonuri fiscale pentru toate bunurile livrate cu amanuntul si/sau serviciile prestate si, la solicitarea acestora, le vor elibera si factura fiscala, in conditiile prevazute de Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.


Daca folositi casa de marcat fiscala pentru incasarile cu amanuntul in functie de setarile casei de marcat pe Raportul Z, sumele trebuie evidentiate la o rubrica definita distinct "CEC" sau "Card".


Daca nu s-a eliberat factura, inregistrarile contabile in cazul vanzarilor cu amanuntul si incasarea prin card bancar sunt:


5125 " Sume in curs de decontare" %
704/707 "Venituri…"
4427 ‘Tva colectata"

La incasarea prin banca:

5121" Conturi curente la banci" = 5125 "Sume in curs de decontare"

Nu se utilizeaza contul 4428 "TVA neexigibila in acest caz.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Incasarea cu cardul. Cum procedam privind TVA-ul si casa de marcat fiscala?":
Rating:

Nota: 4.08 din 12 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.