Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli deductibile pentru un autoturism achizitionat in leasing financiar

22-Ian-2013
9545
Vom stabili, in ce priveste impozitul pe profit, care sunt cheltuielile deductibile in cazul unui leasing finaciar (autoturism care nu este folosit exclusiv de societate).

Solutia consultantului:

In temeiul art. 21 alin. 4 lit. t din Codul fiscal si pct. 492 din Normele metodologice de aplicare, in cazul cheltuielilor aferente unui autoturism achizitionat in sistem de leasing financiar, neutilizat exclusiv in scopul activitatii economice sunt deductibile la utilizator:

- 100% (integral) cheltuiala cu amortizarea autoturismului;
- 50% din cheltuielile cu combustibilii si reparatiile;
- 50% din cheltuielile facturate de societatea de leasing: dobanzi, comisioane, diferente de curs valutar, impozitul auto, asigurarea RCA etc.;
- 50% din orice alte cheltuieli care sunt atribuibile autoturismului (asigurare CASCO, inspectii tehnice periodice, rovinieta etc.);
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

- 50% din partea nedeductibila de TVA.

Aplicarea limitei de 50% pentru stabilirea valorii nedeductibile la determinarea profitului impozabil se efectueaza dupa aplicarea limitarii aferente TVA, respectiv aceasta se aplica si asupra TVA pentru care nu s-a acordat drept de deducere din punctul de vedere al TVA.

Spre exemplu, in cazul unei reparatii auto in valoare de 3.000 lei plus TVA se procedeaza astfel:
- se determina TVA nedeductibila: 3.000 lei x 24% x 50% = 360 lei;
- se determina baza de calcul al valorii nedeductibile a cheltuielilor cu reparatia auto: 3.000 lei + 360 lei = 3.360 lei;
- se determina valoarea nedeductibila a cheltuielilor cu reparatia auto: 3.360 lei x 50% = 1.680 lei.

In temeiul prevederilor art. 21 alin. 3 lit. n din Codul fiscal , deductibilitatea limitata a cheltuielilor de functionare, intretinere si reparatii pentru autoturismele folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare este acceptata la cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii.

Daca o astfel de persoana foloseste mai multe autoturisme (spre exemplu, asociatul unic si, totodata, administratorul societatii foloseste doua autoturisme), cheltuielile pentru primul autoturism sunt deductibile limitat la 50%, iar cheltuielile pentru celelalte autoturisme sunt nedeductibile.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli deductibile pentru un autoturism achizitionat in leasing financiar":
Rating:

Nota: 3.92 din 6 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"