Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Bonusuri acordate | Obligatii fiscale si impozit cu retinere la sursa

12-Feb-2013
6162
Analizam astazi tratamentul fiscal aplicat unor bonusuri acordate clientilor unei societati in cazul in care acestia participa la un program de marketing organizat de firma in cauza. Astfel, acestia vor primi, in cazul in care vor recomanda unei alte persoane societatea (urmand ca noul client sa faca o achizitie), bonus cateva cateva procente din valoarea fara TVA a achizitiei facute de persoana careia i-a fost recomandata firma. Vom stabili cum se poate proceda legal pentru acordarea acestor comisioane, precum si in ce masura este valoarea scutita de impozit.


Solutia consultantului:

Comisioanele la vanzari trebuie acordate clientilor care devin parteneri in promovarea afacerii pe baza de contracte, pentru a putea fi considerate drept cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil conform art. 19 alin. 1, art 21 alin. 1 si art. 21 alin. 4 lit. m din Codul fiscal . Contractul poate fi si unul tip adeziune, in care clauzele sale esentiale sunt redactate de societate, partenrii neavand decat sa le accepte ca atare.

Pentru veniturile din comisioane obtinute de parteneri/clienti persoane fizice se datoreaza impozit pe venit cu retinere la sursa, fie cu cota de 10% aplicata la venitul brut din care se deduc contributiile sociale obligatorii retinute la sursa conform art. 52 din Codul fiscal (caz in care impozitul este retinut sub forma de plata anticipata, beneficiarii de venit parteneri avand obligatia sa-si regularizeze ulterior impozitul cu organele fiscale, pe baza de declaratie anuala de venit), fie cu cota de 16% aplicata asupra venitului brut conform art. 521 din Codul fiscal (caz in care impozitul este retinut ca impozit final, beneficiarii de venit parteneri nemaiavand nicio alta obligatie declarativa sau de alta natura fata de organele fiscale). Optiunea pentru una din cele doua forme de impunere revine benficiarilor de venit persoane fizice prin mentionarea ei in scris la momentul incheierii contractelor. Societatea care acorda aceste comisioane (platitorul de venit) este obligata sa retina impozitul pe venit (plata anticipata sau impozit final), sa-l vireze si sa-l declare cu ajutorul declaratiei lunare 112 si al declaratiei informative anuale 205.

In plus, pentru aceste venituri, societatea platitoare de venit este obligata sa faca si retinerea contributiilor sociale obligatorii, respectiv:

- contributia individuala de asigurari sociale de 10,5% (art. 29621 alin. 1 lit. f si art. 29622 alin. 4 din Codul fiscal ), daca persoanele fizice beneficiare nu fac parte din categoria persoanelor exceptate de la plata conform art. 29623 alin. 4 din Codul fiscal (salariati, pensionari etc.);

- contributia individuala de asigurari sociale de sanatate de 5,5% (art. 29621 alin. 1 lit. f si art. 29622 alin. 4 din Codul fiscal ).

Ambele contributii se calculeaza, se retin si se vireaza de catre societatea platitoare de venit si se declara cu ajutorul declaratiei lunare 112.

Daca se alege promovarea programului de marketing prin intermediul unui card specific emis de o companie specializata in domeniu, similar tichetelor-cadou pentru campanii de marketing, atunci veniturile obtinute de persoanele fizice in acest mod sunt supuse doar impozitului cu retinere la sursa de 16% conform art. 78 din Codul fiscal si pct. 152 liniuta a 7-a din Normele metodologice de aplicare.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Bonusuri acordate | Obligatii fiscale si impozit cu retinere la sursa":
Rating:

Nota: 5 din 5 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE! S-a prelungit perioada de achizitie a titlurilor de stat CENTENAR
    • UPDATE, 13.12.2018 "Avand in vedere interesul crescut al investitorilor, MFP prelungeste cu inca o saptamana perioada de subscriere, iar titlurile de stat pot fi achizitionate de la Unitatile operative ale Trezoreriei Statului si prin reteaua de oficii postale ale Companiei Nationale Posta Romana", arata MFP intr-un comunicat remis joi, 13 decembrie. Titlurile pot fi achizitionate astfel: pana pe 21 decembrie 2018 de la unitatile Trezoreriei Statului; pana pe 20 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Top 5 modificari fiscale care vor intra in vigoare in 2019
    • Daca anul 2018 a fost unul plin din punct de vedere al modificarilor fiscale, cu introducerea unor noi Declaratii (Declaratia Unica), cu reducerea cotei de TVA pentru mai multe domenii HoReCa, cu intorducerea casei de marcat cu jurnal electronic fiscal s.a.m.d, se pare ca nici anul 2019 nu va fi unul mai relaxat. Numai pana in prezent s-au stabilit cateva modificari care vor intra in vigoare de anul viitor. Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca a lucrat in Comisia de...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere: Diferenta dintre cifra de afaceri si veniturile realizate
    • In analiza propusa astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor formulate de un cititor, in urmatoarea situatie: "Societate este platitoare de impozit pe venit microintreprindere si are activitate agricola. Subventia pe suprafata incasata de la APIA in anul curent, aferenta anului trecut, dar si subventia incasata in anul curent pentru anul curent intra in cifra de afaceri? Raspunsul specialistului Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un nou Proiect pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale platite in contul unic
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost pus in dezbatere publica, vineri, 14 decembrie, un Proiect de OPANAF pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Proiect pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1612/2018 pentru aprobarea in temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu...» citeste mai departe aici

  • Start-Up Nation 2018: Aplicatia pentru inscrierea in program poate fi testata
    • Aplicatia electronica a Programului Start-Up Nation-2018 poate fi testata incepand de vineri, 14 decembrie, timp de trei zile, se arata intr-un comunicat de presa remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). „Incepand de vineri, 14 decembrie 2018, ora 11.00, si pana duminica, 16 decembrie 2018, ora 20.00, planul de afaceri on-line, pregatit in vederea lansarii programului Start-up Nation, poate fi testat accesand link-ul TEST”, este precizat in...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pentru 2019: Posibil sa fie adoptat pana la finalul anului
    • Legea bugetului pentru anul 2019 ar putea fi adoptata pana la finalul lui 2018, in situatia in care impasul de la CSAT va fi rezolvat, a declarat, miercuri, presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu. „Bugetul urmeaza sa fie prezentat in cateva zile. stiu acum ca este un impas la CSAT. Le tratam pe rand. Probleme, vad ca nu scapam de ele, apar in fiecare zi, dar datoria noastra este sa le rezolvam. (...) Am vazut-o aseara (marti, n.r) pe doamna Dancila, am si vorbit cu dansa, dar nu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016