Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Bonusuri acordate | Obligatii fiscale si impozit cu retinere la sursa

12-Feb-2013
6267
Analizam astazi tratamentul fiscal aplicat unor bonusuri acordate clientilor unei societati in cazul in care acestia participa la un program de marketing organizat de firma in cauza. Astfel, acestia vor primi, in cazul in care vor recomanda unei alte persoane societatea (urmand ca noul client sa faca o achizitie), bonus cateva cateva procente din valoarea fara TVA a achizitiei facute de persoana careia i-a fost recomandata firma. Vom stabili cum se poate proceda legal pentru acordarea acestor comisioane, precum si in ce masura este valoarea scutita de impozit.


Solutia consultantului:

Comisioanele la vanzari trebuie acordate clientilor care devin parteneri in promovarea afacerii pe baza de contracte, pentru a putea fi considerate drept cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil conform art. 19 alin. 1, art 21 alin. 1 si art. 21 alin. 4 lit. m din Codul fiscal . Contractul poate fi si unul tip adeziune, in care clauzele sale esentiale sunt redactate de societate, partenrii neavand decat sa le accepte ca atare.

Pentru veniturile din comisioane obtinute de parteneri/clienti persoane fizice se datoreaza impozit pe venit cu retinere la sursa, fie cu cota de 10% aplicata la venitul brut din care se deduc contributiile sociale obligatorii retinute la sursa conform art. 52 din Codul fiscal (caz in care impozitul este retinut sub forma de plata anticipata, beneficiarii de venit parteneri avand obligatia sa-si regularizeze ulterior impozitul cu organele fiscale, pe baza de declaratie anuala de venit), fie cu cota de 16% aplicata asupra venitului brut conform art. 521 din Codul fiscal (caz in care impozitul este retinut ca impozit final, beneficiarii de venit parteneri nemaiavand nicio alta obligatie declarativa sau de alta natura fata de organele fiscale). Optiunea pentru una din cele doua forme de impunere revine benficiarilor de venit persoane fizice prin mentionarea ei in scris la momentul incheierii contractelor. Societatea care acorda aceste comisioane (platitorul de venit) este obligata sa retina impozitul pe venit (plata anticipata sau impozit final), sa-l vireze si sa-l declare cu ajutorul declaratiei lunare 112 si al declaratiei informative anuale 205.

In plus, pentru aceste venituri, societatea platitoare de venit este obligata sa faca si retinerea contributiilor sociale obligatorii, respectiv:

- contributia individuala de asigurari sociale de 10,5% (art. 29621 alin. 1 lit. f si art. 29622 alin. 4 din Codul fiscal ), daca persoanele fizice beneficiare nu fac parte din categoria persoanelor exceptate de la plata conform art. 29623 alin. 4 din Codul fiscal (salariati, pensionari etc.);

- contributia individuala de asigurari sociale de sanatate de 5,5% (art. 29621 alin. 1 lit. f si art. 29622 alin. 4 din Codul fiscal ).

Ambele contributii se calculeaza, se retin si se vireaza de catre societatea platitoare de venit si se declara cu ajutorul declaratiei lunare 112.

Daca se alege promovarea programului de marketing prin intermediul unui card specific emis de o companie specializata in domeniu, similar tichetelor-cadou pentru campanii de marketing, atunci veniturile obtinute de persoanele fizice in acest mod sunt supuse doar impozitului cu retinere la sursa de 16% conform art. 78 din Codul fiscal si pct. 152 liniuta a 7-a din Normele metodologice de aplicare.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Bonusuri acordate | Obligatii fiscale si impozit cu retinere la sursa":
Rating:

Nota: 5 din 5 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016