Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contract leasing achizitie autoturism. Cum inregistram?

10-Iul-2012
16690
Va prezentam mai jos inregistrarile contabile in cazul achizitiei unui autoturism in sistem leasing financiar, precum si situatia cheltuielilor deductibile la calculul impozitului pe profit.


Raspuns:

Inregistrarea in contabilitate a contractului de leasing si a ratelor aferente se efectueaza astfel:

2133 = 167 valoare din contract x curs valutar la data contractului (daca este exprimat in valuta)

Inregistrare extracontabil autoturism:
Debit cont 8036 Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii assimilate

Inregistrarea factura avans - daca este cazul
% = 404
167 valoare avans x curs contract
4426
668 /768 diferenta de curs dintre cursul la data contractului si cel din data facturii

Plata avans:
404 = 5121
Inregistrare factura rata 1 de leasing

% = 404
167 rata leasing x curs contract
666 (valoarea in lei din factura
628 comision (daca este cazul)
4426 TvA aferent
668 diferente de curs valutar dintre curs contract si valoarea facturata efectiv (aferenta ratei) - cu plus sau cu minus in functie de natura difernetelor de curs (negative sau positive)

Inregistrare asigurare Casco
613 = 401
Plata facturilor:
% = 5121
404
401

Credit cont 8036 cu valoarea ratei

Analog se vor inregistra toate ratele de leasing pana la finalizarea perioadei de leasing.
Valoarea reziduala se va inregistra la sfarsitul perioadei de leasing:
% = 404
167
4426
668 diferente de curs valutar (pozitive sau negative rezultate dintre cursul istoric si cel din data facturii cu valoarea reziduala).

In ceea ce priveste deductibilitatea ratelor - acestea nu reprezinta o cheltuiala propriu zisa, astfel ca din punct de vedere al impozitului pe profit nu exista implicatii. In ceea ce priveste celelalte cheltuieli aferente contractului de leasing financiar (dobanda, asigurare, comision, diferente de curs valutar, etc.), acestea vor fi deductibile in procent doar de 50% in situatia in care nu faceti dovada ca autoturismul respectiv este utilizat exclusiv in scopul activitatilor economice si /sau in scopul activitatilor exceptate prevazute la art 21 ali 4 lit t.

Cheltuielile cu amortizarea nu fac obiectul acestor limitari.
In ceea ce priveste TVA, in situatia in care nu se face dovada ca autoturismul nu este utilizat exclusiv in scopul activitatilor exceptate prevazute la art 145^1 din Codul fiscal, TVA -ul aferent avans, ratelor de leasing, dobanzilor , comisioanelor, cheltueililor de intretinere, reparatii, combustibil, etc., se vor deduce doar in procent de 50%.

Dovada utilizarii in scopul activitatilor economice se va face cu foia de parcurs.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Contract leasing achizitie autoturism. Cum inregistram?":
Rating:

Nota: 3.17 din 9 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul Fiscal, modificat prin OUG 34/2024. Care sunt schimbarile

    • ANAF a pus, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal prin OUG 34/2024. Schimbarile au intrat in vigoare din 12 martie 2024. Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024 TITLUL V - Contributii sociale obligatorii Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 34/2024 ART. 154 Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (1) Urmatoarele categorii de persoane fizice sunt...» citeste mai departe aici

  • Cum se face recuperarea pierderilor fiscale anterioare si dupa 1 ianuarie 2024

    • In legatura cu pierderea fiscala de la 31.12.2023, aceasta se recupereaza incepand cu profiturile anului 2024 in limita a 70% din pierderea respectiva sau in limita a 70% din profitul inregistrat in 2024? Pentru a o recupera din profitul lunii martie 2024 trebuie sa am depusa declaratia 101 anticipat? Pentru pierderile fiscale inregistrate incepand cu anul 2024 se aplica acelasi principiu de recuperare ca si cele de la 31.12.2023 (exceptand numarul de ani in care se recupereaza)? Cum se...» citeste mai departe aici

  • Pana cand trebuie depuse Situatiile Financiare si Declaratia de trezorerie pentru anul 2023 de persoanele juridice

    • In virtutea rolului activ al organului fiscal, ANAF informeaza contribuabilii ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale intocmite la 31 decembrie 2023 de catre persoanele juridice fara scop patrimonial este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale avand in vedere reglementarile contabile aplicabile acestora si prevederile generale cuprinse la art. 11 din O.M.F. nr. 5394/2023 privind...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016