Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Prezentarea certificatului de rezidenta fiscala. Cum aplicam conventia pentru evitarea dublei impuneri?

21-Feb-2014
3523
Aplicarea corecta a conventiei pentru evitarea dublei impuneri a fost tratata in mai multe studii de caz. In situatia de fata, societatea romana A cu capital social integral danez are in utilizare autoturisme in regim de leasing operational, avand ca parti contractante societatea de leasing (romana) C si societatea daneza B.

Firma daneza B primeste facturile pentru autoturismele folosite de catre compania romana A, de la societatea de leasing C si le refactureaza societatii A cu un adaos de 5%. Societatea A detine certificat de rezidenta fiscala al companiei B.

In momentul platii facturilor catre B, vom stabili daca societatea A trebuie sa retina la sursa 10% din valoarea acestora si daca acest impozit poate fi dedus apoi de catre societatea daneza B, daca se prezinta un certificat privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice nerezidente.

Intr-adevar, prin prezentarea certificatului de rezidenta fiscala veniturile platite societatii nerezidente vor face obiectul impunerii potrivit Conventiei pentru evitarea dublei impuneri incheiata intre Romania si Danemarca ratificata prin Decretul nr. 389/1977 cu o cota de 10% prevazuta la art. 13 din cadrul acesteia.

In situatia in care acesta nu ar fi prezentat dispozitiile incidente vor fi diferite fiind astfel aplicabile prevederile art. 115 alin. (1) lit. d) coroborate cu cele ale art. 116 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal
astfel ca venitul platit facand obiectul retinerii la sursa la platitorul de venit cu o cota de 16%.
Conventiile pentru evitarea dublei impuneri stabilesc la nivelul statelor semnatare regimul aplicabil veniturilor realizate de rezidentii statelor si modul in care, in situatia in care ambele state impoziteaza acelasi venit, se realizeaza evitarea dublei impuneri.

Veniturile supuse impunerii in ambele state atat cel de rezidenta a persoanei care il realizeaza, cat si cel de sursa al carui rezident este platitorul venitului sunt in general cele care primesc in Conventii regimul special de impunere alaturi de cota de impozit. Sunt plasate in aceasta sfera, a veniturilor realizate de catre persoanele nerezidente, veniturile din redevente cum este in cazul analizat. Acestea se impun, potrivit art. 13 pct. 1 si 2 din Conventie, atat in statul de sursa a venitului dar si in statul al carui rezident este persoana care le realizeaza.

Prevederile art. 25 din Conventie stabilesc metodele de evitare a dublei impuneri pentru rezidentii ambelor state.

In cazul societatii daneze vor fi aplicabile prevederile pct. 2 lit.a) al art. 25 potrivit careia in situatia in care un rezident al Danemarcei realizeaza venituri sau poseda capital care, in conformitate cu prevederile Conventiei, sunt impozabile in Romania, Danemarca va acorda o deducere din impozitul pe venit al acelei persoane, o suma egala cu impozitul pe venit platit in Romania. In aceste conditii, societatea nerezidenta va obtine o deducere din impozitul datorat pe baza certificatului privind impozitul de 10% retinut la sursa in Romania.


 
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Prezentarea certificatului de rezidenta fiscala. Cum aplicam conventia pentru evitarea dublei impuneri?":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Pana la 30 octombrie, ANAF va emite deciziile privind CAS pentru anii 2016 si 2017
    • In M.Of nr. 854 din data de 09.10.2018 a fost publicat O.A.N.A.F. nr. 2323/2018 pentru aprobarea termenului de emitere si transmitere a deciziilor de impunere privind stabilirea contributiilor de asigurari sociale datorate de persoanele fizice pentru anii 2016 si 2017. Ordinul prevede ca pana la data de 30 octombrie 2018, organul fiscal central competent trebuie sa stabileasca obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale datorate de persoanele fizice pentru anii fiscali 2016...» citeste mai departe aici

  • Persoana fizica neautorizata, achizitie si revanzare vehicule second-hand. Conditii
    • Cazul persoanelor fizice care achizitioneaza masini second-hand din Europa, pe care le inregistreaza pe numele propriu, pentru ca apoi sa le vanda mai departe altor persoane fizice din Romania, a luat amploare in tara noastra. Astazi, vom vorbi despre un astfel de caz. In august 2017, o persoana fizica neautorizata a facut obiectul unui control inopinat privind TVA in urma caruia s-a incheiat un proces verbal, deoarece in perioada ianuarie 2011 - decembrie 2016 a achizitionat autovehicule...» citeste mai departe aici

  • BNR: Datoria externa totala a Romaniei a crescut cu 648 de milioane de euro
    • In primele doua trimestre din anul in curs, perioada ianuarie - august 2018, datoria externa totala a Romaniei a crescut cu 0,66% (648 de milioane de euro), fata de perioada similara a anului trecut, urcand acum pana la 98 de miliarde de euro, potrivit datelor provizorii anuntate, luni, de Banca Natioanala a Romaniei - BNR. Potrivit sursei citate, datoria externa pe termen lung a insumat 67,395 de miliarde de euro la 31 august 2018 (68,8% din totalul datoriei externe), in scadere cu 1,6% fata de...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • APAPR: Din cauza nerespectarii legii, romanii au in conturile pentru Pilonul II sume mai mici cu 17,8%
    • Din cauza nerespectarii Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, romanii au sume cu 17,8% mai mici in contul lor personal de Pilon II. De altfel, impactul la nivelul Pilonului II, tradus prin contributii nevirate, este de 1,9 miliarde de euro, dupa cum arata directorul general al fondului BCR Pensii si presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), Radu Craciun. Prezent la o conferinta de specialitate, presedintele APAPR a subliniat ca...» citeste mai departe aici

  • Programul Start-up Nation, modificat! Ministerul pentru IMM renunta la regula: primul venit, primul servit!
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a publicat, marti, 16 octombrie, noua versiune a programului Start-Up Nation 2018. Versiunea actualizata a proiectului Ordonantei de Urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, act normativ care se afla in dezbatere publica incepand cu data de 1 octombrie 2018 a suferit modificari ca urmare a sugestiilor primite de la...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016