Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF modifica formularele 100, 710 si Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat

22-Feb-2022
4025
ANAF modifica formularele 100, 710 si Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat

ANAF propune modificarea formularelor 100, 710 si a Nomeclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat printr-un nou Proiect de ordin privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

Prin acest Proiect de Ordin vor fi modificate urmatoarele:

Anexa nr.1 - formular 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" se modifica
si se inlocuieste cu anexa nr.1 la prezentul ordin. Vezi AICI>>

2. Anexa nr.2 - formular 710 "DeclaraTie rectificativa" se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.2
la prezentul ordin. Vezi AICI>>

3. Anexa nr. 3 "Nomenclatorul obligaTiilor de plata la bugetul de stat" se modifica si se
completeaza dupa cum urmeaza:

a) pozitia 73 "Impozit pe veniturile din pensii " se elimina;
b) dupa pozitia 80, se introduc doua noi pozitii, pozitile 81 si 82, cu urmatorul cuprins:
Click AICI pentru a vedea continuarea>>

In Referatul de aprobare sunt precizate urmatoarele:

Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost modificata si completata cu prevederi care se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2022.

Prin Ordonanta Guvernului nr.8/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal au fost aduse urmatoarele modificari:

- Modificarea art.43 alin.(3), in sensul cuprinderii in sfera de reglementare a impozitului pe dividende a tuturor situatiilor de distribuire a acestora.

- Completarea art.45, cu o dispozitie tranzitorie privind efectuarea platii anticipate, pentru trimestrul I al fiecarui an fiscal/an fiscal modificat, la nivelul sumei rezultate din aplicarea cotei de impozit asupra profitului contabil al perioadei pentru care se efectueaza plata anticipata, de catre
contribuabilii care declara si platesc impozitul pe profit anual, cu pla?i anticipate, si care intra sub
incidenta prevederilor art.I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.153/2020, cu modificarile
ulterioare.

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, a fost modificat art.132 alin.(2) din Codul fiscal si a fost instituita obligatia depunerii Declara?iei privind obliga?iile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, pentru platitorii de venituri din pensii.

Potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte
normative, contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor si contribuabilii
platitori de impozit specific unor activitati beneficiaza de reduceri ale impozitului.

Totodata, pe perioada aplicarii art.I din ordonanta de urgenta mentionata, au fost prevazute noi
termene de declarare pentru trimestrul IV in cazul impozitului pe veniturile microintreprinderilor si pentru semestrul II in cazul impozitului specific unor activitati, respectiv pana la data de 25 iunie inclusiv a anului urmator.

Prin Hotararea Guvernului nr.70/2022 a fost aprobata Procedura privind incasarea redeventei
obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului si a apelor minerale naturale carbogazoase sau necarbogazoase.

Astfel prin hotararea mentionata, se reglementeaza modalitatea de declarare si plata a redeventei obtinuta prin concesionare, din activitati de exploatare a apelor minerale naturale carbogazoase sau necarbogazoase si a resurselor la suprafata ale statului, potrivit art.45^1 alin.(2) din Legea minelor nr.85/2003, precum si a redeventei obtinute prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului, reprezentand terenuri cu destinatie agricola, potrivit prevederilor art.307 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, modul de plata si incasare a redeventei.

Potrivit reglementarilor mentionate, se constituie venit la bugetul de stat 20% din aceste redevente.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016