Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Compensare creante. Exista un termen-limita?

10-Oct-2014
2378
Avem de analizat situatia in care, in cursul anului 2009 s-a declarat si platit o suma mare la impozitul pe profit. Tot in 2009 o parte din acest impozit a fost rectificat cu declaratia 710, iar o alta parte prin 101, ramanand astfel platita suma in plus.

In anul 2013, firma a facut cerere de compensare cu celelalte contributii (salarii: Bs si bas), cerere care nu a fost aprobata. In anul 2014 firma revine cu cererea de compensare, cerere aprobata. Compensarea a fost facuta cu contributiile lunii respective deoarece administratia ne solicita cererea doar cu contributiile existente in sold.

Firma incearca sa ceara mutarea sumei platite in plus in contul unic, insa nu se accepta. Vom vedea pana la ce termen se mai poate solicita aceasta compensare a unui impozit platit in 2009.

Conform art.24 Cod procedura fiscala-CPF, creantele fiscal se sting prin: incasare, compensare, executare silita, scutire, anulare, prescriptive si prin alte modalitati prevazute de lege.

Conform art.116 alin.2 CPF, creantele fiscal ale denitorului se compenseaza cu obligatii datorate aceluiasi buget, urmand ca din diferenta ramasa sa fie compensate obligatiile datorate altor bugete, in mod proportional.

Conform art.116 alin.4 CPF, daca legea nu prevede altfel, compensarea opereaza de drept la data la care creantele exista deodata, fiind deopotriva certe, lichide si exigibile. Acest moment se intalneste, in general, la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de declarare (luna sau trimestru).

Conform art.116 alin.(6) si (7), compensarea se constata de catre organul fiscal competent, la cererea debitorului sau din oficiu. Acesta va comunica debitorului decizia cu privire la efectuarea compensarii, in termen de 7 zile de la data efectuarii operatiunii.

Conform art.117 alin.(1) lit.b) CPF, se restituie la cerere sumele platite in plus fata de obligatia fiscal.
 
Conform art.135 CPF, dreptul contribuabililor de a cere compensarea sau restituirea creantelor fiscal se prescrie in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la compensare sau restituire.


In cazul de mai sus, o societate comerciala – S.A. a inregistrat o creanta la organul fiscal competent, constand in impozit pe profit platit in plus, ca urmare a recalcularii acestuia, pentru care a depus Declaratia 710 si Declaratia 101 rectificativa.

In urma cererii adresata fiscului, s-a aprobat compensarea cu obligatiile salariale la BS si BASFS, nesoldandu-se totusi creanta la bugetul de stat.

Avand in vedere ca in 2009 a luat nastere creanta, conform art.135 CPF, are dreptul de a cere compensarea sau restituirea acesteia in termen de 5 ani de la 01 ianuarie 2010, adica pana la data de 31 decembrie 2014.

Reamintesc ca, in baza cererii de compensare a creantei cu alte datorii certe la buget, organul fiscal are obligatia stingerii acestora, emitand o decizie in acest sens, pe care o va comunica societatii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Compensare creante. Exista un termen-limita?":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil 2018. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anuale
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost actualizat PDF-ul inteligent – S1014 – S1015 – Situatii financiare la 31 decembrie 2018 in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin OMFP nr. 3103/2017, precum si cu OMFP nr. 10/03.01.2019. Entitati raportoare PJ fara scop patrimonial PJ fara scop patrimonial de utilitate publica Organizatii sindicale si patronale CAR unitati militare CAR salariati...» citeste mai departe aici

  • ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei
    • "Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?" Raspunsul specialistului Potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016