Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Compensare creante fiscale

22-Iun-2012
3077
Intrebare: Pentru anul 2006 s-a constituit initial obligatia de plata la fondul de mediu in valoare de 8.614 ron, iar in anul 2011 in urma inspectiei fiscale s-a constituit obligatia de plata in valoare de 28.500 ron.

Avand in vedere faptul ca la 31 decembrie 2005 erau achitati in plus 37.527 ron, iar obligatia de plata constituita pentru anul 2006 a fost in valoare de 28.500 ron, nu s-a platit aceasta suma avand de recuperat din anul anterior-2005.

Pentru suma de 19.886 ron (diferenta intre 28500 ron -8614 ron) Fondul de Mediu ne calculeaza majorari si penalitati de intarziere pe perioada 2007-2011.

Stiu ca in conformitate cu OG 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala , art. 119, dobanzile si penalitatile de intarziere se calculeaza doar pentru neachitarea la termen a obligatiilor de plata.

Urmare celor mentionate mai sus, va rugam sa ne ajutati cu ce aceasta problema. Este corect ca, fondul pentru mediu sa calculeze dobanzi si penalitati de intarziere pentru suma de 19.886 ron?

Ce se intampla cu suma platita in plus?

Va invitam sa urmariti filmarea pentru solutia oferita de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Raspuns:

Potrivit art. 119 alin. (1) din Codul de procedura fiscala , pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor de plata, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere.

Astfel cum prevede art. 122, in cazul creantelor fiscale stinse prin compensare, dobanzile si penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere, dupa caz, se calculeaza pana la data prevazuta la art. 116 alin. (4), respectiv data la care creantele exista deodata, fiind deopotriva certe, lichide si exigibile.

In conformitate cu prevederile art. 116 alin. (5), creantele sunt exigibile:

a) la data scadentei, potrivit art. 111;
b) la termenul prevazut de lege pentru depunerea decontului cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare, in limita sumei aprobate la rambursare prin decizia emisa de organul fiscal potrivit legii;
c) la data depunerii cererii de restituire, in limita sumei aprobate pentru restituire prin decizia emisa de organul fiscal potrivit legii, pentru cererile de restituire a accizei sau taxei pe valoarea adaugata, dupa caz, depuse potrivit Codului fiscal ;
d) la data comunicarii deciziei, pentru obligatiile fiscale principale, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii stabilite de organele competente prin decizie;
e) la data depunerii la organul fiscal a declaratiilor fiscale rectificative, pentru diferentele de obligatii fiscale principale stabilite de contribuabil;
f) la data comunicarii actului de individualizare a sumei, pentru obligatiile de plata de la buget;
g) la data primirii, in conditiile legii, de catre organul fiscal a titlurilor executorii emise de alte institutii, in vederea executarii silite.
h) la data depunerii cererii de restituire, in limita sumei aprobate pentru restituire prin decizia emisa de organul fiscal potrivit legii, pentru sumele de restituit conform art. 117.

In aplicarea art. 12, art. 111, art. 114, art. 119 si art. 120 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , Comisa de proceduri fiscale prin Decizia 3/2008 a stabilit ca, in situatia in care contribuabilul, cu buna-credinta, efectueaza o plata mai mare decat cuantumul creantei fiscale inscrise eronat intr-o declaratie fiscala care a fost corectata ulterior de catre contribuabil sau au fost stabilite de catre organul fiscal diferente datorate in plus fata de creanta fiscala initiala, in conditiile legii, data stingerii, in limita sumei platite suplimentar, este data platii astfel cum aceasta este definita de lege, daca suma platita suplimentar nu a fost stinsa pana la data corectarii de catre contribuabil sau pana la data stabilirii de catre organul fiscal a diferentei datorate in plus.

In cazul prezentat, in baza informatiilor pe care le-ati furnizat apreciem ca s-a efectuat o compensare a creantelor fiscale. Compensarea poate fi efectuata incepand cu momentul in care creantele exista deodata, fiind deopotriva certe, lichide si exigibile (Codul de procedura fiscala , alin.(4)).

Pentru obligatiile fiscale principale, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii stabilite de organele competente prin decizie exigibilitatea intervine la data comunicarii deciziei, in cazul prezentat – anul 2011. Dobanzile si penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere, dupa caz, se calculeaza pana la aceasta data, la care creantele exista deodata si sunt certe, lichide si exigibile.

Dupa efectuarea compensarii, daca societatea nu inregistreaza obligatii fiscale restante aceasta poate solicita restituirea diferentei in conformitate cu prevederile art. 117 din Codul de procedura fiscala .
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Compensare creante fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordonantele privind somajul tehnic se MODIFICA (ministrul Muncii)
    • Ministrul Muncii, Violeta Alexandru anunta ca pregateste completari la Ordonantele pentru “somaj tehnic”. Una dintre modificari prevede ca si avocatii a caror activitate a fost afectata de starea de urgenta sa primeasca ajutor de la stat. O alta modificare consta in faptul ca PFA-urile care nu au decat conturi personale vor putea comunica exclusiv electronic cu bancile ale caror clienti sunt, pentru a-si putea deschide si conturi pentru persoana fizica autorizata. "Am...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative aferente indemnizatiilor de somaj tehnic. Depunerea Declaratiei 112
    • Consultantul nostru fiscal ne vorbeste despre obligatiile fiscale de plata si declarative aferente indemnizatiilor de somaj tehnic si modul in care trebuie completata Declaratia 112. In formularea explicatiilor oferite, plecam de la urmatoarea situatie: O societate trimite in somaj tehnic o parte din salariati, in perioada 23-31.03.2020. Ordonanta 30/2020 cu modificarile ulterioare, arata la art.XI (7) ca "termenul de plata si declarea obligatiilor fiscale cf.alin (5) este data de 25,...» citeste mai departe aici

  • Angajatorii risca amenzi enorme daca nu respecta contractele de somaj tehnic
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Braila a publicat recent un comunicat de presa prin care informeaza ca angajatorii pot risca amenzi enorme in cazul in care salariatii lor continua sa presteze munca daca au fost deja trimisi in somaj tehnic. Angajatorii ce si-au intrerupt sau redus total sau partial activitatea, trimitându-si angajatii in somaj tehnic, risca amenzi serioase daca ii pun pe cei din urma sa munceasca atât timp cât se afla intr-o asemenea situatie. „Practic,...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Economiei: Luam in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetari
    • Salariatii bugetari ar putea si ei sa beneficieze de anumite masuri fiscale din partea statului, potrivit declaratiilor facute de ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, Virgil Popescu. Acesta a declarat, duminica seara, ca in Guvern sunt discutii in care se iau in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetari. "Avem discutii in Guvern si evident ca luam in calcul mai multe scenarii referitoare si la personalul bugetar. In primul rand ar trebui sa stiti ca un bugetar cand...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile si microinteprinderile vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca firmele mici si mijlocii, precum si microintreprinderile care vor accesa linii de credite si imprumuturi pentru investitii cu garantii de stat vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor de administrare si risc pe urmatorii 1-3 ani in limita a 800.000 de euro pentru fiecare intreprindere. Bugetul schemei de ajutor de stat este de 781 milioane lei (161 milioane euro), iar plafonul maxim de garantare este de 15 miliarde lei,...» citeste mai departe aici

  • Se modifica Ordinul nr. 147/2020: Notificarea privind depunerea Formularul 230 va fi intarziata(Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin pentru aprobarea procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a modelului si continutului unor formulare, dar si pentru suspendarea aplicarii unor dispozitii din Ordinul presedintelui ANAF nr.147/2020, cu modificarile ulterioare - publicat in data de 03.04.2020. Actul normativ prevede modificarea Ordinului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016