Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sesiune consultanta ANAF: Stingerea creantelor fiscale prin plata, compensare si restituire

05-Aug-2016
1916

O noua sesiune ANAF cu tema Stingerea creantelor fiscale prin plata, compensare si restituire a avut loc recent prin intermediul paginii de Facebook a Agentiei. Redam mai jos unele dintre cele mai importante intrebari si raspunsuri din cadrul acestei sesiuni.

Intrebare contribuabil: In cazul in care pana la 01.01.2016 s-a trecut de la micro la impozit pe profit si la sfarsitul anului firma inregistreaza pierdere, sau o suma datorata mai mica decat cea platita ca impozit micro, de ce dupa depunerea declaratiei 101 cand suma platita in plus este certa, nu se aproba compensarea acestei sume cu alte datorii catre bugetul de stat de asemenea certe si acestea?

Raspuns furnizat de ANAF: Pana la 01.01.2016, pentru microintreprinderi erau aplicabile prevederile art 112^6 din Legea 571/2003. Daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere nu mai indeplineste conditiile pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, aceasta va plati impozit pe profit. Calculul si plata impozitului pe veniturile pe profit se efectueaza incepand cu trimestrul in care s-a depasit oricare dintre limitele prevazute in prezentul articol, luand in considerare veniturile si cheltuielile realizate de la inceputul anului fiscal. Impozitul pe profit datortat reprezinta diferenta dintre impozitul pe profit calculat de la inceputul anului fiscal pana la sfarsitul perioadei de raportare si impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat in cursul anului respectiv.

In situatia descrisa de dvs., consideram ca se poate efctua compensarea intre impozitul pe venitul microintreprinderilor achitat in plus cu impozitul pe profit datorat.

 
Intrebare contribuabil: Ce documente sunt necesare pentru o cerere de compensare si care este termenul de solutionare a cererii, inclusiv baza legala pentru acest termen?

Raspuns furnizat de ANAF: In conformitate cu prevederile art. 77 alin 1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cererile depuse de catre contribuabil/platitor la organul fiscal se solutioneaza de catre acesta in termen de 45 de zile de la inregistrare. Legislatia nu specifica anumite documente care trebuie atasate cererii de compensare, dar in situatia in care se considera necesar, organul fiscal poate solicita informatiile, documente pentru determinarea starii de fapt fiscale.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

 

Intrebare contribuabil: De ce dosarul fiscal din portalul ANAF se actualizeaza greu si de ce sumele din col. 13 "diferente" se compenseaza foarte greu, de cele mai multe ori trebuie sa cerem in scris stingerea lor si nu se face din oficiu?

Raspuns furnizat de ANAF: Conform prevederilor Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 230/2013, actualizarea informatiilor din dosarul fiscal se face lunar, dupa data de 10 a lunii urmatoare, data ultimei actualizari a acestora se mentioneaza ori de cate ori sunt accesate aceste informatii. Dupa luarea la cunostinta de catre contribuabili a informatiilor cuprinse in submeniul SITUATIE SINTETICA , daca exista anumite necorelari acestea pot fi corectate atat din oficiu de unitatea fiscala cat si la solicitarea contribuabilului.

 

Intrebare contribuabil: Plata in contul unic asigura stingerea creantelor in ordinea: 1 principal, 2 accesorii - pentru fiecare creanta? Unde gasim, cum recunoastem conturile pentru fiecare creanta care se plateste in contul unic?

Raspuns furnizat de ANAF: Sumele platite pentru bugetul de stat in contul unic se distribuie in cadrul fiecarui buget sau fond de catre organul fiscal competent, in urmatoarea ordine:

Pentru toate impozitele si contributiile sociale cu retinere la sursa;
Pentru toate celelalte obligatii fiscale principale;
Pentru obligatiile fiscale accesorii aferente obligatiilor prevazute anterior.

Creantele fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, se regasesc in Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 531/2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creantele fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, care se poate vizualiza la urmatorul link, iar codurile iban se regasesc la urmatorul link.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sesiune consultanta ANAF: Stingerea creantelor fiscale prin plata, compensare si restituire":
Rating:

Nota: 4.14 din 7 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.