Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sesiune online ANAF: Procura simpla pentru acces in SPV

07-Nov-2018
875

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri, 7 noiembrie, o noua sesiune de asistenta online, de aceasta data pe tema “Inregistrarea persoanelor fizice si juridice in Spatiul Privat Virtual”.

Specialistii ANAF au preluat intrebarile lasate de contribuabili pe pagina de Facebook a institutiei si au raspuns, oferind asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Asadar, vorbind despre problemele intampinate de agentii economici, acestia au lamurit faptul ca accesul in SPV se poate face si pe baza unei procuri simple, semnate doar de administrator, fara a mai fi necesara inregistrarea la notar.

In cele ce urmeaza vom reda 3 dintre intrebarile adresate de contribuabili si raspunsurile oferite de specialistii ANAF.

Intrebare contribuabil1:

“Buna ziua, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesul in SPV cu procura simpla, semnata de administrator, fara a fi nevoit sa mearga la notar? Unele sectoare din Bucuresti accepta acest lucru, altele nu. Multumesc!”

Raspuns1 ANAF:

“Buna ziua! Inregistrarea in SPV se poate face in baza actului de imputernicire in forma autentica (la notariat) sau sub semnatura privata.

In aceste cazuri, daca actul de imputernicire este in forma autentica, atunci imputernicitul se poate prezenta la orice organ fiscal. Daca actul este sub semnatura privata, imputernicitul se va prezentata la unitatea fiscala care administreaza contribuabilul pentru care se solicita inregistrarea in SPV. 

Utilizarea SPV prin imputernicit sau prin reprezentantul desemnat este posibila daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) imputernicirea sau mandatul de reprezentare este generala/general pentru toate operatiunile din SPV;
b) imputernicirea sau mandatul de reprezentare contine acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul actiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;
c) sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV.”

Intrebare contribuabil2:

“Buna ziua. Daca un administrator incaseaza in luna noiembrie si decembrie dividende nete, trebuie in termen de 30 zile sa dea declaratia unica la ANAF. Cum se poate inregistra online la SPV si sa poata da si declaratia online? Persoana fizica este din Pucioasa si sta in Bucuresti. Multumesc.”

Raspuns2 ANAF:

“Pentru a depune Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, persoana fizica se poate inregistra in SPV pe baza credentialelor (nume utilizator si parola). Aprobarea inrolarii in acest serviciu se poate face automat (in situatia in care detine deja un act administrativ fiscal emis de organul fiscal incepand cu anul 2013) sau la sediul oricarui organ fiscal in situatia in care persoana in cauza nu detine un act administrativ fiscal.

Mentionam ca, in cazul in care trebuie sa se adreseze organului fiscal pentru aprobare, persoana in cauza trebuie sa se prezinte la organul fiscal in termen de 10 zile de la data la care a completat formularul web de pe site-ul ANAF.

Pasii necesari a fi parcursi sunt prezentati pe site-ul nostru www.anaf.ro, la urmatorul link: https://www.anaf.ro/.../serv.../Inregistrare_persoane_fizice .”

Intrebare contribuabil3:

“Buna ziua! Credentiale pentru Spatiul Virtual (persoane fizice), nu se pot solicita/transmite prin email? Am facut solicitare scrisa la sediul AFP Sector 3, prin iulie si nu am primit nimic. Vreau sa stiu si dupa cat timp se incarca pe www.ghiseul.ro obligatiile de plata, care apar in SPV. Multumesc!”

Raspuns3 ANAF:

Stimata doamna, la completarea formularului web (cererea de inregistrare in SPV) credentialele (nume utilizator si parola) sunt elemente obligatorii de completat si sunt stabilite de dvs.

Mentionam ca ele reprezinta datele dvs. obligatorii de identificare in SPV, alaturi de intrebarea de siguranta si de raspunsul la intrebarea de siguranta.

Aprobarea inregistrarii in SPV se poate face automat (in situatia in care detineti un act administrativ fiscal emis de organul fiscal incepand cu anul 2013) sau la sediul oricarui organ fiscal in situatia in care nu detineti un act administrativ fiscal, in termen de 10 zile de la data la care ati completat formularul web de pe site-ul ANAF. Pasii necesari de parcurs sunt prezentati pe site-ul www.anaf.ro, la urmatorul link https://www.anaf.ro/.../serv.../Inregistrare_persoane_fizice.”

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sesiune online ANAF: Procura simpla pentru acces in SPV":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • A4200 si D394: Diferente intre datele raportate la ANAF
    • In studiul de caz propus astazi unul dintre specialistii nostri ne va arata ce se intampla in cazul in care exista diferente intre datele raportate la ANAF in Declaratia A4200 si Declaratia 394. La ajutorul specialistilor nostri a apelat un contribuabil care se confrunta cu urmatoarea situatie: Vechea casa de marcat nu emitea bon fiscal cu CUI decat la solicitarea clientilor. Noua casa de marcat cu jurnal electronic emite bon fiscal cu CUI si la cerere si daca se solicita factura fiscala. Este...» citeste mai departe aici

  • Legea privind restituirea sumelor pe taxa speciala pentru autoturisme a fost promulgata
    • Presedintele Klaus Iohannis a semnat, luni, decretul pentru promulgarea Legii privind restituirea contravalorii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule, a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si a timbrului de mediu pentru autovehicule. Asadar, seful statului a semnat decretul pentru promulgarea legii pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 52/2017 pentru restituirea sumelor taxelor speciale, taxelor de...» citeste mai departe aici

  • Eroare casa de marcat. Documente contabile: Corectarea erorii si completarea A4200
    • Care sunt documnete care trebuie intocmite in cazul aparitiei unei erori la casa de marcat, eroare care nu poate fi corectata in ziua in care apare? Astazi vom vorbi despre o situatie cu care se poate confrunta oricand un operator economic: erorile care pot aparea in folosirea AMEF. De exemplu, o societate intampina urmatoarea problema: La unul din punctele de lucru ale societatii s-a tastat din greseala pe casa de marcat o valoare foarte mare. Corectia nu a fost posibila in ziua respectiva si...» citeste mai departe aici

  • CE a adoptat o reforma care permite reducerea TVA pentru publicatiile online si print
    • Statele membre UE au posibilitatea sa aplice cote reduse de TVA, inclusiv cote zero in cazul publicatiilor electronice, potrivit unei directive adoptate saptamana trecuta, pe 6 noiembrie, de Consiliul pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene. Directiva adoptata de CE permite alinierea normelor privind TVA pentru publicatiile electronice si pe suport fizic, se arata intr-un comunicat publicat pe siteul Consiliului European. Astfel, statele membre au posibilitatea de a prevedea...» citeste mai departe aici

  • AFM a publicat lista persoanelor juridice aprobate in programul RABLA si RABLA PLUS
    • Administratia Fondului pentru Mediu a publicat luni, 12 noiembrie, listele cu persoanele juridice aprobate in cadrul Programelor Rabla si Rabla Plus. “Ca urmare a aprobarii dosarelor de finantare in sedinta Comitetului de Avizare din data de 12 noiembrie 2018, Administratia Fondului pentru Mediu a publicat liste noi cu persoanele juridice acceptate in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national (Programul Rabla) si in Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016