Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect ANAF privind obligatiile fiscale pe care persoanelor fizice le platesc intr-un cont unic

27-Nov-2018
1711

Conform art. 163 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central si organul fiscal local, debitorii efectueaza plata acestora intr-un cont unic, prin utilizarea unui ordin de plata pentru Trezoreria Statului pentru obligatiile fiscale datorate. 

In data de 23.11.2018 ANAF a lansat in dezbatere publica doua proiecte de ordine prin care se stabilesc obligatiile fiscale datorate de contribuabili persoane fizice care se platesc in contul unic de disponibil 55.04 „Sume reprezentand impozit pe venit si contributii sociale datorate de persoanele fizice, in curs de distribuire”, precum si metodologica de distribuire si stingere a acestor obligatii fiscale.

Prin cele doua proiecte se propune ca obligatiile fiscale de plata ale contribuabililor persoane fizice, declarate de catre acestia prin Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, sa se plateasca in contul unic de disponibil 55.04 “Sume reperezentand impozit pe venit si contributii sociale datorate de persoanele fizice in curs de distribuire” deschis pe codul numeric personal/numarul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de acestia.

Este vorba de urmatoarele obligatii fiscale de plata:

1. Impozit pe venit aferent declaratiei unice – baza legala - Art. 120^1 si 123 alin. (7) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal;
2. Contributii de asigurari sociale aferente declaratiei unice - baza legala - Art. 151 alin. (20) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal;
3. Contributii de asigurari sociale de sanatate aferente declaratiei unice - baza legala - Art. 174 alin. (20) si 182 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal.

Conform proiectului, contul unic ar urma sa se utilizeze pentru plata obligatiilor fiscale datorate de contribuabili persoane fizice pentru veniturile estimate/realizate dupa data de 01.01.2018, obligatiile fiscale datorate pentru veniturile realizate pana la data de 31.12.2017 urmand a se achita in conturile bugetare existente aferente fiecarei surse de venit. 

Sumele platite de catre contribuabili in contul unic, se distribuie de catre organul fiscal central competent, proportional cu obligatiile fiscale de plata, respectiv cu obligatiile fiscale inregistrate in declaratia unica in conturile 20.A.03.51.00 “Impozit pe venit aferent declaratiei unice”, 22.A.21.48.00 “Contributii de asigurari sociale aferente declaratiei unice” si 26.A.21.49.00 “Contributii de asigurari sociale de sanatate aferente declaratiei unice”, cu exceptia contribuabililor care beneficiaza de inlesniri la plata.

Codurile IBAN aferente acestor conturi de venituri bugetare nu se inscriu in lista codurilor IBAN care se publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice

Proiectul de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea Metodologiei de distribuire a sumelor platite de contribuabili persoane fizice in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale propune reglementari privind:
• distribuirea sumelor platite de contribuabili persoane fizice in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale;
• distribuirea sumelor platite de debitorii persoane fizice care efectueaza plata in contul unic si beneficiaza de inlesniri la plata si stingerea obligatiilor fiscale;
• distribuirea sumelor platite in contul unic de catre debitorii care se afla in executare silita si stingerea obligatiilor fiscale;
• dispozitii tranzitorii. Pentru contribuabilii care au depus Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice si si-au aplicat bonificatia prevazuta de lege prin aceasta declaratie, sumele aferente platilor efectuate de catre acestia, dupa data de 23 martie 2018 si pana la data 31 decembrie 2018, in conturile bugetare existente aferente fiecarei surse de venit si neutilizate la stingerea obligatiilor fiscale se transfera dupa data de 30.06.2019 de catre unitatile Trezoreriei Statului, in conturile 20.A.03.51.00 “Impozit pe venit aferent declaratiei unice”, 22.A.21.48.00 “Contributii de asigurari sociale aferente declaratiei unice” si 26.A.21.49.00 “Contributii de asigurari sociale de sanatate aferente declaratiei unice”, corespunzatoare bugetului in care au fost efectuate platile, in limita obligatiilor fiscale de plata inscrise in declaratia unica si ramase nedistribuite, pe baza unui fisier informatic transmis de organul fiscal central competent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect ANAF privind obligatiile fiscale pe care persoanelor fizice le platesc intr-un cont unic":
Rating:

Nota: 2.83 din 6 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

  • PIAROM: Mediul de afaceri are o mare problema de 30 de ani! 200.000 de firme au capital social negativ
    • Antreprenorii din Romania isi doresc ca toate procedurile legale care exista in tara sa fie cat mai clare si mai simple, pentru ca mediul de afaceri de aici are o mare problema de 30 de ani, dovada fiind chiar cele 200.000 de firme cu capital social negativ, amintite, joi, de presedintele Patronatului Investitorilor Autohtoni (PIAROM), Cristian Parvan, intr-o conferinta de specialitate. "Daca discutam de viitorul economiei romanesti si al mediului de afaceri, nu adunam nici 10% din cati...» citeste mai departe aici

  • Asociere dintre doua persoane juridice. Tratament fiscal
    • In materialul propus astazi, unul dintre specialistii nostri va oferi raspuns la urmatoarele intrebari: "SRL-ul cu activitate pricipala 5630, care are contract de asociere cu o firma de jocuri de noroc, cod CAEN 9200, trebuie sa aiba si ea in actul constitutiv si sa fie activ codul CAEN 9200? Este platitoare de impozit micro. Pentru veniturile din contractul de asociere (jocuri de noroc) ce impozit plateste?". Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor art. 1 alin. (5) din OUG nr. 77/2009...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016