
Raportul Special
realizat de specialisti
OMFP nr. 668/2015 pentru aprobarea Instructiunilor privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate
Avand in vedere prevederile art. 31 din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012,
in temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Articolul 1
Se aproba Instructiunile privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 2
Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Articolul 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici Bucuresti, 9 iunie 2015.
Nr. 668.
ANEXa
INSTRUCTIUNI privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate
I. Valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie
1. Masurile dispuse prin dispozitiile obligatorii emise ca urmare a actiunilor de inspectie economico-financiara se centralizeaza la nivelul fiecarei structuri de inspectie economico-financiara, intr-o situatie care cuprinde, in principal, informatii cu privire la entitatea verificata, masurile dispuse, temeiul de drept si termenele de ducere la indeplinire a acestora.
2. Situatia centralizatoare a masurilor dispuse se utilizeaza pentru:
– eliminarea riscului de neducere la indeplinire a acestora;
– elaborarea de propuneri pentru imbunatatirea cadrului legislativ;
– programarea activitatii de inspectie economico-financiara;
– initierea de actiuni de control;
– identificarea necesitatilor de pregatire profesionala.
3. in termen de maximum 5 zile de la scadenta termenelor de ducere la indeplinire a masurilor dispuse, echipa de control procedeaza la verificarea modului de ducere la indeplinire, urmarind:
– respectarea termenului prevazut de art. 28 alin. (12) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012;
– indeplinirea masurilor in termenul dispus in dispozitia obligatorie, procedand la analiza informarii transmise de entitate si a documentelor justificative, dupa caz.
4. Daca in urma analizei efectuate cu privire la modul de ducere la indeplinire a masurilor dispuse se constata ca entitatea a dus la indeplinire in totalitate si la termen masurile dispuse, echipa de inspectie economico-financiara intocmeste un referat prin care propune inchiderea actiunii si care se arhiveaza la dosarul actiunii de control. Referatul cuprinde datele de identificare ale entitatii, masurile dispuse, termenele si modul de ducere la indeplinire a acestora.
5. in situatia in care entitatea verificata nu informeaza organul de inspectie economico-financiara sau informarea transmisa privind modul de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie este insuficient documentata si/sau nu rezulta ca acesta a dus la indeplinire masurile dispuse prin dispozitia obligatorie, organul de inspectie economico-financiara solicita entitatii verificate comunicarea, in termen de maximum 10 zile, de clarificari privind modul de ducere la indeplinire a masurilor si/sau documente justificative suplimentare in sustinerea ducerii la indeplinire a masurilor.
6. Organul de inspectie economico-financiara efectueaza o actiune de control la entitate, pentru verificarea modului de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, in urmatoarele situatii:
a)daca entitatea nu informeaza organul de inspectie economico-financiara cu privire la modul de indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie;
b)daca entitatea informeaza organul de inspectie economico-financiara ca nu a dus la indeplinire masurile dispuse prin dispozitia obligatorie;
c)daca in termenul prevazut la pct. 5 nu au fost comunicate clarificari privind modul de ducere la indeplinire a masurilor si/sau documente justificative suplimentare in sustinerea ducerii la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie;
d)daca din documentele justificative transmise de entitate nu rezulta ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie au fost duse la indeplinire in totalitate.
7. Dupa finalizarea actiunii de control declansate pentru verificarea modului de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, prevazuta la pct. 6, organul de control intocmeste, dupa caz, urmatoarele acte:
a)referat, daca se constata ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie au fost duse la indeplinire in totalitate si la termen; b)raport de urmarire a indeplinirii masurilor dispuse, daca se constata ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie nu au fost duse la indeplinire, au fost duse partial la indeplinire sau au fost duse la indeplinire cu nerespectarea termenelor stabilite.
8. Organul de inspectie economico-financiara transmite dispozitia obligatorie organului fiscal competent, pentru ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie, care stabilesc in sarcina entitatii verificate sume reprezentand creante bugetare, sa fie inregistrate, urmarite, incasate si/sau executate silit, in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
II. Evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate
1. Pentru fiecare actiune de control, la finalizarea acesteia, echipa de inspectie intocmeste fisa rezultatelor actiunii de control, conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele instructiuni, care se arhiveaza la dosarul actiunii de control.
2. Informatiile din fisele rezultatelor se organizeaza intr-o evidenta a actiunilor de control, in scopul evitarii controalelor paralele sau repetate, al depasirii duratei verificarii si al cresterii eficientei activitatii aparatului de inspectie economico-financiara.
3. Structurile de inspectie economico-financiara teritoriale transmit lunar, pana la data de 10 ale lunii curente pentru luna precedenta si cumulat de la inceputul anului, catre Directia generala de inspectie economico-financiara, precum si la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate pentru aparatul de inspectie economico-financiara si rezultatele actiunilor de control efectuate.
4. Directia generala de inspectie economico-financiara prezinta anual, pana la data de 31 martie a anului curent pentru anul precedent sau la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate pentru aparatul de inspectie economico-financiara si rezultatele actiunilor de control efectuate.
ANEXA la instructiuni
FISA REZULTATELOR ACtIUNII DE CONTROL
1. Echipa de control: .................................................................. .............................................................
2. Entitatea verificata: .............................................................................................................................
– sediul: .......................................................................................................................................;
– codul de identificare fiscala: .....................................................................................................;
– nr. de inregistrare la registrul comertului: ...................................................................................
3. Obiectivul/Obiectivele actiunii: .............................................................................................................
4. Data inceperii actiunii: ..........................................................................................................................
5. Data terminarii actiunii: ..........................................................................................................................
6. Perioada verificata: ................................................................................................................................
7. Masuri dispuse:
– numar: ..................................................................................................................................................
8. Contraventii constatate si sanctiunile contraventionale aplicate:
– numar: .................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
9. Amenzi contraventionale incasate:
– numar: ................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
10. Imputatii:
– numar: .................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
11. Bunuri si valori confiscate:
– numar: ................................................................................................................................................;
– valoare: ..............................................................................................................................................
12. Acte inaintate:
– organelor de urmarire penala:
– numar procese-verbale: ...........................................................................................................;
– valoarea estimata a prejudiciului: ..............................................................................................;
– organelor fiscale competente:
– numar acte de control: ..............................................................................................................;
– valoarea estimata a creantelor de natura fiscala: ......................................................................
13. Diferente in gestiune: ..........................................................................................................................
14. Alte rezultate: ........................................................................................................................................
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Inscrierea datelor in documentele contabileCodul fiscal se modifica. Taxa de solidaritate, forma ascunsa si majorataAfla daca esti urmatorul pe lista ANAF pentru un CONTROL fiscal!Notificarea de conformare. 5 situatii cand NU este necesara emiterea documentuluiBogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAFUltimele articole
ONPCSB si spalarea banilor. Ce trebuie sa stie firmele despre procedura de CONTROLDeclaratie beneficiar real. Risti pana la 10.000 lei amenda sau dizolvarea firmei daca NU depui formularulSECRETUL unei contabilitati impecabile[MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheieCum iti poate transforma afacerea un sistem ERPArticole similare
Luni, 22 aprilie, depunem Decontul special de TVAControl Antifrauda. Care e procedura de combatere a procesului-verbal?MFP: Ordin pentru completarea numarului de evidenta a platiiNorme actuale: Competente atribuite Garzii FinanciareNou! Modificari si completari aduse Codului de Procedura FiscalaUltimele articole
Cum sa treci cu SUCCES de un CONTROL ANAFNotificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Incepand cu 1 ianuarie 2025 mai multe venituri vor fi MAJORATE: salarii, pensii, alocatiiCat poate costa serviciul de mentenanta pentru un sistem de detectie incendiu?Facturi primite cu intarziere de firme. Cum sunt tratate contabil si fiscal?Sfaturi de la experti
Intrebare: PFA va trebui sa lucreze cu zilieri. Ce declaratie se depune la ANAF pentru inregistrarea in vectorul fiscal a obligatiilor salariale: D700 sau D010? Daca se depune D700, ce date se trec la Capitolul II, punctul 3, avand in vedere...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Achizitie de la unitati protejate. Deducere din fondul de handicap
Intrebare: In luna iunie 2025 am achizitionat materiale de la unitati protejate. Daca plata facturii se face pana la data de 25.06.2025, se poate scadea din fondul aferent lunii mai (plata contributiei se face la 25.06.2025)? Concret: fondul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T
Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025
[MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie
Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025
[E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA