Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura completa de restituire taxa auto. Informare oficiala ANAF

15-Apr-2016
2085

Va reamintim ca incepand cu data de 12 aprilie 2016 a intrat in vigoare Ordinul nr. 682/1154/2016 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor prevazute la art. 7, 9 si 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, precum si a sumelor stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, care a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr.274/12.04.2016.

# Ce sume se pot restitui

La Capitolul I din Anexa nr.1 din acest act normativ este stabilita procedura pentru restituirea sumelor prevazute la art.12 din O.U.G. nr.9/2013, respectiv:
- taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule;
- taxa pe poluare pentru autovehicule;
- taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule;
actualizate cu indicele preturilor de consum, precum si dobanzile calculate pana la data platii integrale.

# Cine beneficiaza

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

Contribuabilul care a achitat taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, in vigoare la momentul inmatricularii, respectiv pana la 15 martie 2013, data intrarii in vigoare a O.U.G. nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule.

# Documente necesare pentru solicitarea restituirii

- cerere de restituire, cu indicarea, in mod obligatoriu, a contului bancar in care urmeaza sa fie restituita suma cuvenita (model anexa nr.2 la ordin);
- actul de identitate al persoanei fizice/al reprezentantului persoanei juridice, impreuna cu imputernicirea data acestuia, in copie;
- documentul care atesta plata taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

in situatia in care persoana fizica sau juridica ce solicita restituirea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, dupa caz, nu detine documentul care atesta plata, verificarea platii se efectueaza de catre unitatile Trezoreriei Statului, la solicitarea organului fiscal;

- originalul si copia cartii de identitate a vehiculului si a certificatului de inmatriculare.

ATENTIE!

In cazul autovehiculelor care fac/au facut obiectul contractelor de leasing, cererea de restituire se depune de contribuabilul beneficiar al dreptului de restituire care a dobandit autovehiculul in baza unui contract de leasing, la care anexeaza documentele mentionate mai sus, in copii conforme cu originalul, pe baza propriei declaratii.


# Unde si cum se depune cererea si documentele anexe?

- se depune la registratura organului fiscal competent. Documentele in original se restituie contribuabilului dupa verificarea acestora si certificarea lor "conform cu originalul" pe copiile care raman la organul fiscal competent. sau
- se transmite organului fiscal competent prin posta cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Documentele in original, anexate la cerere de contribuabil, se remit acestuia, odata cu comunicarea deciziei de solutionare a cererii privind restituirea sumelor prevazute la art. 7, 9 si 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 37/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a sumelor stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive.

Prin organ fiscal competent se intelege:

a) in cazul persoanelor juridice si al persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere - organul fiscal la care persoana este inregistrata ca platitor de impozite si taxe;

b) in cazul persoanelor fizice - organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal persoana fizica.

# Termen de depunere

Cererea de restituire trebuie sa fie depusa in cadrul termenului legal de prescriptie a dreptului de a cere restituirea, respectiv in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie 2016, respectiv de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la restituire.

# Cum se efectueaza restituirea

Termenul de solutionare a cererilor de restituire a sumelor cuvenite contribuabililor, potrivit dispozitiilor legale, este de 45 de zile de la data inregistrarii cererii de restituire la organul fiscal competent.

Sumele aprobate pentru restituire, precum si dobanzile datorate contribuabilului pentru perioada cuprinsa intre data perceperii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si data restituirii acesteia se achita catre contribuabil, pe parcursul a 5 ani calendaristici, prin plata in fiecare an a 20% din valoarea acestora.

Organul fiscal competent comunica contribuabilului un exemplar din decizia de solutionare a cererii de restituire privind restituirea sumelor prevazute la art.12 din O.U.G. nr. 9/2013, la care anexeaza o copie a graficului transelor anuale aprobate la restituire.

Daca contribuabilul inregistreaza obligatii fiscale restante, sumele solicitate se restituie numai dupa efectuarea compensarii.

Pentru plata fiecarei transe anuale, astfel cum au fost stabilite prin grafic, a sumelor actualizate cu indicele preturilor de consum si a dobanzilor cuvenite contribuabililor, organul fiscal competent, prin compartimentul de specialitate, constata si opereaza eventualele compensari cu obligatii fiscale restante existente in evidenta pe platitor pana la data platii fiecarei transe.

Restituirea sumelor cuvenite contribuabililor se efectueaza prin decontare bancara in contul bancar indicat prin cererea de restituire.

Daca pana la restituirea integrala a sumelor cuvenite contribuabililor intervin schimbari privind datele de identificare ale acestora sau ale contului bancar, mentionate in cerere, contribuabilul are obligatia de a instiinta organul fiscal competent de indata.

Perioada de restituire pentru fiecare transa anuala din grafic este urmatoarea:

# pentru prima transa anuala, perioada de restituire este luna urmatoare datei emiterii deciziei de solutionare a cererii privind restituirea sumelor prevazute la art.12 din O.U.G nr. 9/2013;
# pentru urmatoarele transe anuale perioada de restituire este:

- pentru cererile de restituire depuse in primul semestru al fiecarui an, perioada de restituire a transei este luna aprilie a fiecaruia dintre urmatorii 4 ani;
- pentru cererile de restituire depuse in cel de-al doilea semestru al fiecarui an, perioada de restituire a transei este luna noiembrie a fiecaruia dintre urmatorii 4 ani.

Prin transa anuala se intelege cota-parte de 20% din taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Organul fiscal competent va realiza, pana la data platii fiecarei transe anuale, actualizarea sumelor stabilite prin grafic cu indicele preturilor de consum, precum si calcularea dobanzilor cuvenite contribuabilului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura completa de restituire taxa auto. Informare oficiala ANAF":
Rating:

Nota: 2.92 din 6 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"