Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic

19-Dec-2016
290

Guvernul a aprobat saptamana trecuta, printr-o Ordonanta de Urgenta, prorogarea unor termene si instituirea altora noi pentru intrarea in vigoare a unor prevederi.

Principalele prevederi ale actului normativ vizeaza urmatoarele aspecte.

Astfel, Executivul a aprobat prorogarea pana la 1 august 2017 a intrarii in vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, cu modificarile si completarile ulterioare. Amanarea cu inca sapte luni a intrarii in vigoare a acestui act normativ s-a stabilit in conditiile in care pentru aplicarea noilor reglementari este nevoie de un sistem complex: infiintarea a 42 de comisii de insolventa la nivel teritorial, a aparatului tehnic necesar si adoptarea normelor de aplicare a legii. Pentru ca aceste noi structuri sa poata functiona, trebuie alocate resurse umane si financiare. Mai exact, este nevoie de specialisti care vor parcurge o etapa de pregatire profesionala cu durata intre una si trei luni.

Neprelungirea termenului de intrare in vigoare a Legii nr.151/2015 ar determina imposibilitatea aplicarii procedurii administrative de insolventa pe baza de plan de rambursare si a procedurii simplificate de insolventa, in conditiile inexistentei, respectiv, subdimensionarii structurilor administrative de implementare.

In cursul anului 2016, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului si Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri au luat mai multe masuri care sa pregateasca intrarea in vigoare a Legii nr.151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice.

Astfel, a fost elaborat un Plan de actiune comun care cuprinde masurile legislative si administrative ce ar trebui luate pentru a putea aplica Legea nr. 151/2015 a insolventei persoanelor fizice.

Potrivit acestui plan, a fost aprobata Hotararea de Guvern privind organizarea si functionarea Comisiilor de insolventa (publicata in Monitorul Oficial in 22.01.2016). Ulterior, au fost desemnate persoane responsabile in Comisia de insolventa la nivel central de catre: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Oficiul National al Registrului Comertului, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei si Persoanelor Varstnice, Ministerul Justitiei, iar Comisia este functionala.

La nivelul ANPC au fost elaborate mai multe documente necesare pentru pregatirea punerii in aplicare a legii, respectiv: criterii pentru evaluarea nevoilor de locuit ale debitorilor si ale familiilor lor; criterii generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil; formular de cerere pentru deschiderea procedurii de insolventa; procedura de lucru pentru Comisiile de insolventa.

In plan legislativ, a fost elaborat proiectul de Hotarare de Guvern privind normele metodologice de aplicare a Legii 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice. Proiectul de Hotarare de Guvern este in avizare interministeriala, dupa ce a fost in consultare publica, postat la adresa: http://www.anpc.gov.ro/articol/742/anpc-propune-spre-consultare-proiect-de-hotarare-de-guvern-privind-aprobarea-normelor-metodologice-de-aplicare-a-prevederilor-legii-nr--151-2015-privind-procedura-insolven-ei-persoanelor-fizice

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

Pentru Directia Insolventa din ANPC sunt prevazute un numar de 314 posturi contractuale. In acest sens, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, pentru a putea demara procedurile initiale prevazute de lege pentru anul 2016 urma sa organizeze concursuri in vederea angajarii pentru un numar de 68 de posturi, salariati cu statut de personal contractual, urmand ca pentru anul 2017 sa fie ocupate restul de 246 de posturi.

Un alt capitol al actului normativ se refera la amanarea cu 9 luni a termenelor prevazute de legislatia actuala privind inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie, cu cele echipate cu jurnal electronic.

Astfel, agentii economici vor avea mai mult timp la dispozitie pentru dotarea cu case de marcat echipate cu jurnal electronic, astfel incat sa nu le fie afectata activitatea, iar importatorii si distribuitorii de aparate de marcat un interval de timp suficient pentru a-si lichida stocurile si modelele vechi si pentru a obtine avizele tehnice si autorizatiile pentru noile modele.

La stabilirea noilor termene s-a tinut seama atat de decalajul fata de calendarul in vigoare, care este de circa 6 luni, cat si de necesitatea finalizarii specificatiilor tehnice, inclusiv in ceea ce priveste comunicarea caselor de marcat cu sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pregatirea legislatiei secundare si tertiare.

Potrivit Ordonantei de Urgenta adoptate ieri, termenul de la care urmeaza sa intre in vigoare interdictia de a mai comercializa aparate de marcat electronice fiscale cu rola jurnal a fost prorogat cu 9 luni. Noul termen va fi 1 octombrie 2017, in loc de 1 ianuarie 2017 si ii vizeaza pe comerciantii care deschid noi magazine sau extind magazine, fiind la prima achizitie de aparate de marcat.

In ceea ce priveste inlocuirea aparatelor existente cu case de marcat echipate cu jurnal electronic, noul termen pentru marii contribuabili va fi 1 ianuarie 2018, in loc de 1 aprilie 2017, pentru contribuabilii mijlocii 1 aprilie 2018, in loc de 1 iulie 2017, iar pentru micii contribuabili, 1 august 2018 in loc de 1 noiembrie 2017.

Totodata, Ordonanta de Urgenta amana pana la data de 1 ianuarie 2018 termenul pana la care comisiile locale si judetene de fond funciar sau, dupa caz, Comisia de Fond Funciar a Municipiului Bucuresti au obligatia sa solutioneze toate cererile de restituire, sa efectueze punerile in posesie si sa elibereze titlurile de proprietate. Prelungirea acestor termene au scopul sa asigure posibilitatea fostilor proprietari sa-si redobandeasca proprietatile.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

  • Declaratii si plati cu termen la 27 martie. Util pentru a nu plati amenzi luna aceasta!
    • O noua informare ANAF vine sa reaminteasca persoanelor fizice si juridice lista de obligatii declarative si de plata cu termen la 27 martie a.c. Va reamintim, pe aceasta cale, ca astfel de liste au ca scop prevenirea unor amenzi pentru nerespectarea termenului-limita sau a modalitatii de completare. Astfel, intrucat 25 martie este zi nelucratoare, pana luni, 27 martie, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.