Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Normele tehnice privind procedura de intocmire a formalitatilor vamale pentru trimiterile prin curierat rapid

19-Aug-2014
2652
Prin OPANAF 2323/2014 din 4.08.2014 au fost aprobate Normele tehnice privind procedura de intocmire a formalitatilor vamale pentru trimiterile transportate prin serviciile de curierat rapid.

Prevederile acestor norme tehnice sunt aplicabile pentru toate trimiterile transportate prin serviciile de curierat rapid care se prezinta la birourile vamale de frontiera si de interior, trimiteri care sunt supuse vamuirii si sunt expediate potrivit reglementarilor postale internationale si nationale in materie.

Normele cuprind reglementari privind:

- inregistrarea la birourile vamale de frontiera si de interior a trimiterilor transportate prin serviciile de curierat rapid;
- indeplinirea formalitatilor vamale pentru trimiterile transportate prin serviciile de curierat rapid.
Dispozitiile acestor norme se completeaza cu prevederile Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului si ale Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei, precum si ale Legii nr. 86/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Regulamentului de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin HG 707/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.


Trimiterile transportate prin serviciile de curierat rapid sunt grupate separat de celelalte categorii de trimiteri si poarta mentiunea "Express".

Operatorii economici care desfasoara servicii de curierat rapid:

a) realizeaza, pe baza informatiilor detinute anterior momentului prezentarii efective la biroul vamal a trimiterilor, preselectia acestora in functie de urmatoarele date: numarul total al trimiterilor aferent fiecarui transport, expeditorul, destinatarul, felul bunurilor, numarul coletelor, valoarea, regimul vamal ce urmeaza a fi solicitat si, dupa caz, calculul drepturilor datorate aferent fiecarei trimiteri sau fiecarui grupaj de trimiteri;

b) asigura realizarea unui flux operational al trimiterilor prin tratarea in mod distinct a trimiterilor destinate persoanelor fizice de cele destinate celorlalte categorii de persoane, mentionate la art. 4 pct. 1 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului.

Pentru trimiterile transportate prin serviciile de curierat rapid care necesita prezentarea unei autorizatii speciale pentru vamuire, precum si in cazul trimiterilor continand marfuri pentru care se impun sau se solicita restituiri sau alte sume ori rambursarea drepturilor nu se aplica declararea verbala, indiferent de valoarea acestor trimiteri si de persoanele carora le sunt destinate, fiind necesara depunerea declaratiei vamale in sistemul informatic de declarare a marfurilor.

Pentru trimiterile care fac obiectul plasarii marfurilor sub regimurile vamale de perfectionare activa, perfectionare pasiva, transformare sub control vamal, precum si admitere temporara in cazul altor categorii de marfuri decat cele mentionate la art. 229 din Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei nu se aplica declararea verbala, indiferent de valoarea acestor trimiteri si de persoanele carora le sunt destinate, fiind necesara depunerea declaratiei vamale in sistemul informatic de declarare a marfurilor.

Alte trimiterile transportate prin serviciile de curierat rapid, se grupeaza la sosirea/expedierea in/din Romania in 4 categorii astfel:

a) trimiteri ce au fiecare valoarea mai mica sau egala cu 10 euro si carora li se aplica declararea verbala, fara alte formalitati suplimentare, indiferent de persoanele carora le sunt destinate;

b) trimiteri destinate persoanelor fizice ce au fiecare valoarea mai mare de 10 euro, inclusiv pe lot si pe declarant, pentru care se intocmeste Declaratia vamala ‐ curierat rapid;

c) trimiteri destinate persoanelor, altele decat persoanele fizice, ce au fiecare valoarea cuprinsa intre 10 euro si 150 euro, inclusiv pe lot si pe declarant, pentru care se intocmeste Declaratia vamala ‐ curierat rapid;

d) trimiteri destinate persoanelor, altele decat persoanele fizice, ce au fiecare valoarea mai mare de 150 euro, inclusiv pe lot si pe declarant, si pentru care se depune declaratia vamala in sistemul informatic de declarare a marfurilor.

Autor: Irina Dumitrescu

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016