Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Precizari suplimentare ANAF cu privire la Ordinul 922/2021-normele metodologice pentru realizarea controlului vamal ulterior

09-Iul-2021
2006
Precizari suplimentare ANAF cu privire la Ordinul 922/2021-normele metodologice pentru realizarea controlului vamal ulterior

Ordinul nr. 922/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind realizarea supravegherii si controlului vamal ulterior a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 656 din 02 iulie 2021.

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti – Serviciul Asistenta Contribuabili, a publicat cateva precizari suplimentare cu privire la noul ordin, astfel:

Activitatea de supraveghere si control vamal ulterior se exercita de Directia generala a vamilor din cadrul ANAF prin Directia supraveghere si control vamal si prin structurile aflate in coordonarea acesteia pe linie de specialitate din cadrul directiilor regionale vamale, respectiv serviciile de supraveghere si control vamal si birourile vamale.

Echipa de control vamal ulterior este formata de regula din doua persoane.

Inaintea desfasurarii unui control vamal ulterior programat la sediul operatorului economic, echipa de control are obligatia sa instiinteze, in scris, persoana supusa controlului in legatura cu actiunea care urmeaza sa se desfasoare, prin transmiterea unui aviz de control. Persoana supusa controlului vamal ulterior poate solicita, in scris, autoritatii vamale care a emis avizul de control amânarea datei de incepere a controlului o singura data, pentru motive justificate. Amânarea nu poate depasi 30 de zile.

Actiunile de control vamal ulterior se pot desfasura in urmatoarele forme:

a) control general, care reprezinta activitatea de verificare a tuturor operatiunilor vamale pentru o perioada determinata. 

b) control partial, care reprezinta activitatea de verificare a uneia sau mai multor operatiuni vamale pentru o perioada determinata.

In realizarea atributiilor, structurile de supraveghere si control vamal ulterior pot efectua un control fara instiintarea prealabila a persoanei controlate, denumit control inopinat.

Controlul inopinat consta in:

a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei vamale sau a altor dispozitii aplicabile;
b) verificarea documentelor si operatiunilor vamale ale unei persoane, in corelatie cu cele detinute de o alta persoana sau entitate supusa unui control vamal;
c) constatarea, analizarea si evaluarea unui risc vamal specific.

La finalizarea controlului inopinat se incheie un proces-verbal de control. Un exemplar al procesului-verbal de control se comunica persoanei controlate.

Echipele de control intocmesc urmatoarele acte de control, dupa caz:

 a) proces-verbal de control;
b) proces-verbal intermediar;
c) proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor;
d) decizie de regularizare a situatiei.

 

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016