Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Precizari suplimentare ANAF cu privire la Ordinul 922/2021-normele metodologice pentru realizarea controlului vamal ulterior

09-Iul-2021
2224
Precizari suplimentare ANAF cu privire la Ordinul 922/2021-normele metodologice pentru realizarea controlului vamal ulterior

Ordinul nr. 922/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind realizarea supravegherii si controlului vamal ulterior a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 656 din 02 iulie 2021.

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti – Serviciul Asistenta Contribuabili, a publicat cateva precizari suplimentare cu privire la noul ordin, astfel:

Activitatea de supraveghere si control vamal ulterior se exercita de Directia generala a vamilor din cadrul ANAF prin Directia supraveghere si control vamal si prin structurile aflate in coordonarea acesteia pe linie de specialitate din cadrul directiilor regionale vamale, respectiv serviciile de supraveghere si control vamal si birourile vamale.

Echipa de control vamal ulterior este formata de regula din doua persoane.

Inaintea desfasurarii unui control vamal ulterior programat la sediul operatorului economic, echipa de control are obligatia sa instiinteze, in scris, persoana supusa controlului in legatura cu actiunea care urmeaza sa se desfasoare, prin transmiterea unui aviz de control. Persoana supusa controlului vamal ulterior poate solicita, in scris, autoritatii vamale care a emis avizul de control amânarea datei de incepere a controlului o singura data, pentru motive justificate. Amânarea nu poate depasi 30 de zile.

Actiunile de control vamal ulterior se pot desfasura in urmatoarele forme:

a) control general, care reprezinta activitatea de verificare a tuturor operatiunilor vamale pentru o perioada determinata. 

b) control partial, care reprezinta activitatea de verificare a uneia sau mai multor operatiuni vamale pentru o perioada determinata.

In realizarea atributiilor, structurile de supraveghere si control vamal ulterior pot efectua un control fara instiintarea prealabila a persoanei controlate, denumit control inopinat.

Controlul inopinat consta in:

a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei vamale sau a altor dispozitii aplicabile;
b) verificarea documentelor si operatiunilor vamale ale unei persoane, in corelatie cu cele detinute de o alta persoana sau entitate supusa unui control vamal;
c) constatarea, analizarea si evaluarea unui risc vamal specific.

La finalizarea controlului inopinat se incheie un proces-verbal de control. Un exemplar al procesului-verbal de control se comunica persoanei controlate.

Echipele de control intocmesc urmatoarele acte de control, dupa caz:

 a) proces-verbal de control;
b) proces-verbal intermediar;
c) proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor;
d) decizie de regularizare a situatiei.

 

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016