Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Masurile asiguratorii prevazute de decizia CCR nr.581/2019 nu au avut un impact semnificativ

05-Mar-2020
888

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa, in legatura cu punerea in aplicare a Decizie 581/2019, referitoare la masurile asiguratorii dispuse de organele fiscale. Masurile nu au avut un impact semnificativ, iar cifrele vehiculate reprezinta o exagerare.

Conform ANAF, “Informatiile aparute in presa in legatura cu punerea in aplicare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 581/2019, referitoare la masurile asiguratorii dispuse de catre organele fiscale ale ANAF, nu reflecta realitatea, iar cifrele vehiculate reprezinta o exagerare.”

De asemenea, masurile ce decurg din aplicarea Deciziei Curtii Constitutionale nr.581/2019 au fost avute in vedere la elaborarea Legii nr.5/2020 a bugetului de stat pe anul 2020, dar nu au avut un impact semnificativ, se mai precizeaza in comunicat.

Masurile asiguratorii instituite ce se circumscriu deciziei CCR apartin intr-un procent de peste 60% unor contribuabili care in prezent sunt in procedura de insolventa sau inactivi din punct de vedere fiscal. In acest sens, organele fiscale analizeaza situatia pentru fiecare caz in parte, inainte de a proceda la ridicarea masurilor asiguratorii.

Amintim ca este vorba despre masurile asiguratorii in valoare de aproximativ 10 miliarde de lei emise de ANAF in cauze aflate in cercetare penala, care vor fi ridicate in 6 martie din cauza ca legiuitorul - Guvernul sau Parlamentul - nu a reusit sa corecteze in timp util o prevedere legala declarata neconstitutionala de CCR.

In 21 ianuarie, Curtea Constitutionala a publicat decizia 581 din 1 octombrie 2019 care stabilea ca prelungirea automata a sechestrului ANAF pana la finalul cercetarii penale este neconstitutionala. 

Curtea a stabilit ca legiuitorul nu are competenta de a reglementa mentinerea masurii asiguratorii administrative pe un termen nedefinit si aleatoriu. 

Conform comunicatului, Decizia nr. 581/2019 a Curtii Constitutionale motiveaza faptul ca exista o nepermisa confuzie intre procedura administrativa si procedura penala. Masurile asiguratorii administrative capata valentele unor veritabile masuri procesuale specifice procesului penal si care ar trebui dispuse de organele judiciare, respectiv in cadrul urmaririi penale, de catre procuror, iar in faza de camera preliminara, de catre judecatorul de camera preliminara/instanta de judecata.

Totodata, Decizia precizeaza faptul ca in cazul anumitor infractiuni luarea masurilor asiguratorii este obligatorie, iar dispunerea acestora se realizeaza exclusiv de procuror in cursul procesului penal, si nu de organele fiscale in procedura administrativa.
In acest context, ridicarea masurilor asiguratorii dispuse de catre organele fiscale este o masura care nu afecteaza asigurarea gradului de recuperare a eventualelor prejudicii.

Procesul de reorganizare al DGAF vizeaza cresterea eficientei si calitatii actelor de sesizare penala, avand in vedere si faptul ca 71% din totalul sesizarilor penale solutionate au reprezentat solutii de clasare/renuntare la urmarirea penala, iar 29% solutii de trimitere in judecata.

Asa cum rezulta din proiectul de act normativ privind reorganizarea ANAF, este necesara optimizarea proceselor de activitate, intarirea capacitatii de control operativ si inopinat in scopul cresterii calitatii actelor de control incheiate, prin fundamentarea corespunzatoare a constatarilor fiscale, inclusiv a actelor de sesizare penala de catre DGAF”, se mai precizeaza in comunicat.

 

Sursa: Agentia Nationala de Administrare Fiscala

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Masurile asiguratorii prevazute de decizia CCR nr.581/2019 nu au avut un impact semnificativ":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016