Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masurile asiguratorii prevazute de decizia CCR nr.581/2019 nu au avut un impact semnificativ

05-Mar-2020
1890

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa, in legatura cu punerea in aplicare a Decizie 581/2019, referitoare la masurile asiguratorii dispuse de organele fiscale. Masurile nu au avut un impact semnificativ, iar cifrele vehiculate reprezinta o exagerare.

Conform ANAF, “Informatiile aparute in presa in legatura cu punerea in aplicare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 581/2019, referitoare la masurile asiguratorii dispuse de catre organele fiscale ale ANAF, nu reflecta realitatea, iar cifrele vehiculate reprezinta o exagerare.”

De asemenea, masurile ce decurg din aplicarea Deciziei Curtii Constitutionale nr.581/2019 au fost avute in vedere la elaborarea Legii nr.5/2020 a bugetului de stat pe anul 2020, dar nu au avut un impact semnificativ, se mai precizeaza in comunicat.

Masurile asiguratorii instituite ce se circumscriu deciziei CCR apartin intr-un procent de peste 60% unor contribuabili care in prezent sunt in procedura de insolventa sau inactivi din punct de vedere fiscal. In acest sens, organele fiscale analizeaza situatia pentru fiecare caz in parte, inainte de a proceda la ridicarea masurilor asiguratorii.

Amintim ca este vorba despre masurile asiguratorii in valoare de aproximativ 10 miliarde de lei emise de ANAF in cauze aflate in cercetare penala, care vor fi ridicate in 6 martie din cauza ca legiuitorul - Guvernul sau Parlamentul - nu a reusit sa corecteze in timp util o prevedere legala declarata neconstitutionala de CCR.

In 21 ianuarie, Curtea Constitutionala a publicat decizia 581 din 1 octombrie 2019 care stabilea ca prelungirea automata a sechestrului ANAF pana la finalul cercetarii penale este neconstitutionala. 

Curtea a stabilit ca legiuitorul nu are competenta de a reglementa mentinerea masurii asiguratorii administrative pe un termen nedefinit si aleatoriu. 

Conform comunicatului, Decizia nr. 581/2019 a Curtii Constitutionale motiveaza faptul ca exista o nepermisa confuzie intre procedura administrativa si procedura penala. Masurile asiguratorii administrative capata valentele unor veritabile masuri procesuale specifice procesului penal si care ar trebui dispuse de organele judiciare, respectiv in cadrul urmaririi penale, de catre procuror, iar in faza de camera preliminara, de catre judecatorul de camera preliminara/instanta de judecata.

Totodata, Decizia precizeaza faptul ca in cazul anumitor infractiuni luarea masurilor asiguratorii este obligatorie, iar dispunerea acestora se realizeaza exclusiv de procuror in cursul procesului penal, si nu de organele fiscale in procedura administrativa.
In acest context, ridicarea masurilor asiguratorii dispuse de catre organele fiscale este o masura care nu afecteaza asigurarea gradului de recuperare a eventualelor prejudicii.

Procesul de reorganizare al DGAF vizeaza cresterea eficientei si calitatii actelor de sesizare penala, avand in vedere si faptul ca 71% din totalul sesizarilor penale solutionate au reprezentat solutii de clasare/renuntare la urmarirea penala, iar 29% solutii de trimitere in judecata.

Asa cum rezulta din proiectul de act normativ privind reorganizarea ANAF, este necesara optimizarea proceselor de activitate, intarirea capacitatii de control operativ si inopinat in scopul cresterii calitatii actelor de control incheiate, prin fundamentarea corespunzatoare a constatarilor fiscale, inclusiv a actelor de sesizare penala de catre DGAF”, se mai precizeaza in comunicat.

 

Sursa: Agentia Nationala de Administrare Fiscala

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Masurile asiguratorii prevazute de decizia CCR nr.581/2019 nu au avut un impact semnificativ":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • PFA cu venituri sub 36.000 lei. Care este baza de calcul CASS pentru 2022?

    • Un PFA, cod CAEN 0149 - Cresterea altor animale, realizeaza venituri in cursul unui an sub 36.000 lei. Doreste sa fie asigurat la sanatate. Intrebare: care este baza de calcul pentru asigurari de sanatate aferente anului 2022? Multumesc. PFA si baza de calcul CASS – raspunsul specialistului: Pentru anul 2022 , baza de calcul este de 30.600 lei (2550*12), astfel: Potrivit art. 170 alin. (1) si alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, "Persoanele fizice care realizeaza venituri prevazute la...» citeste mai departe aici

  • Nedepunerea la timp sau completarea incorecta a D101 se sanctioneaza cu amenda de 5.000 de lei

    • Termenul de depunere a D101 este data de 26 iunie 2023. Contribuabilii trebuie sa stie ca dacaa nu se incadreaza la timp vor fi santionati cu amenda de 5.000 lei, conform legislatiei in vigoare. Impozit pe profit 2023 Ordinul ANAF nr. 310/2023 a adus reguli noi privind declararea impozitului pe profitul anului 2022. Practic, acest act normativ a modificat formularul si regulile de completare pentru D101, dar a introdus totodata Declaratia 101 consolidata, pentru firmele care fac parte dintr-un...» citeste mai departe aici

  • MONOGRAFIE contabila necesara firmelor care au achizitionat masini in leasing

    • Societate comerciala platitoare de TVA si impozit pe profit achizitioneaza in leasing pe 3 ani o masina. Va rog daca se poate o monografie contabila. Multumesc. Monografie contabila leasing financiar – raspunsul specialistului: Potrivit punctului 321 alin. (1) al OMFP 1802/2014, in cazul datoriilor de leasing financiar in valuta, acestea se inregistreaza la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data acordarii finantarii. In situatia in care data...» citeste mai departe aici

  • Miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA

    • Conform legislatiei în vigoare, miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor, persoane impozabile care sunt inregistrate in Romania pentru utilizarea regimului special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, prevazut la art. 3152 din Codul fiscal, ca trebuie sa depuna, prin mijloace electronice, declaratia...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1447/2023: 3 modificari importante privind documentele financiar-contabile

    • Prin Ordinul 1447/2023 au fost aduse 3 modificari importante in ceea ce priveste documentele financiar-contabile. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiare a fost modificat si completat cu urmatoarele prevederi: Reconstituirea documentelor financiar contabile este obligatorie pentru toate documentele pierdute, sustrase sau distruse care se afla in termenul de...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: Procedura privind regularizarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus

    • ANAF a pus recent in dezbatere publica un Proiect de Ordin privind regularizarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus. Este vorba, mai exact, de Proiectul de ordin privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus fata de sumele care pot fi redirectionate, potrivit legii, precum si pentru modificarea si completarea Ordinului nr.587/2016 pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016