Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Control la PFA. Care sunt criteriile de selectie de care tine cont controlul de fond?

19-Feb-2015
4196
In randurile urmatoare, stabilim la ce intervale de timp pot veni in control inspectorii fiscali la un PFA. In cazul subiectului de mai jos, controlul de fond vine din 2 in 2 ani. Sunt respectate criteriile prevazute de lege in ce priveste inspectia fiscala?

OUG 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici si HG 101/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind infiintarea,organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cuprind prevederi referitoare la efectuarea inspectiei-economico financiare.

Inspectia economico-financiara la operatorii economici de regula preceda inspectia fiscala.

Art.9 din HG 101/2012 mentioneaza criteriile pe baza carora sunt selectati operatorii economici care urmeaza a fi supusi actiunii de inspectie economico-financiara,utilizandu-se analiza de risc.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

"Selectarea operatorilor economici ce urmeaza a fi inclusi in programele proprii de activitate se face folosindu-se analiza de risc, in principal pe baza urmatoarelor criterii:

a) importanta operatorului economic (regionala, locala);

b) situatia economico-financiara (inclusiv, dar nelimitandu-se la pierderi, arierate, creante);

c) facilitati acordate (inclusiv, dar nelimitandu-se la subventii/transferuri, credite interne si externe cu garantia statului);

d) raportarea si indeplinirea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli;

e) perioada de la precedenta verificare de aceeasi natura si cu aceleasi obiective si pana la implinirea termenului de prescriptie;

f) solicitari ale unor institutii/autoritati publice."

De asemenea, Art. 9 din OUG 94/2011 mentioneaza ca dreptul organului de inspectie economico-financiara de a stabili obligatii in sarcina operatorilor economici se prescrie in termen de 5 ani de la incheierea exercitiului financiar, cu exceptia cazului in care legea dispune altfel.
Termenul de prescriptie a dreptului mentionat anterior incepe sa curga de la data de 1 ianuarie a anului urmator exercitiului financiar incheiat.

Dreptul de a stabili obligatii, dupa caz, in sarcina operatorilor economici controlati se prescrie in termen de 10 ani in cazul in care acestea rezulta din savarsirea unei fapte prevazute de legea penala.
Termenul de 10 ani curge de la data savarsirii faptei ce constituie infractiune sanctionata ca atare printr-o hotarare judecatoreasca definitiva.

Art.10 alin. (1) din OUG 94/2011 mentioneaza urmatoarele:

"(1) Inspectia economico-financiara se efectueaza in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii in sarcina operatorilor economici.

(2) Perioada supusa inspectiei economico-financiare incepe de la sfarsitul perioadei precedentei verificari de aceeasi natura si cu aceleasi obiective, in conditiile mentionate alin. (1).

3) In situatia in care se constata abateri de la legalitate, care provin din exercitiile financiare anterioare celor verificate si care nu au facut obiectul unui control anterior, perioada supusa inspectiei economico-financiare se poate extinde si asupra acestora, in conditiile alin. (1)."

Astfel, din cele mentionate anterior, nu este precizat intervalul de timp la care se pot efectua activitatile de inspectie economico-financiara, doarece acestea se desfasoara pe baza unor criterii de selectie, utilizandu-se analiza de risc.

Raspuns oferit de expertul contabil Gabriela Ilicea pentru www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Control la PFA. Care sunt criteriile de selectie de care tine cont controlul de fond?":
Rating:

Nota: 3.88 din 8 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016