Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect: Aprobarea Normelor privind infiintarea si functionarea inspectiei economico-financiare

18-Ian-2012
1888
Ministerul de Finante a publicat Proiectul de Hotarare pentru aprobarea Normelor metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici si al art.62 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor
publice nationale aferente acestora, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.


Articolul 1 mentioneaza astfel ca se aproba Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, prevazute in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.

In continuare, articolul 2 stabileste ca la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 889/2005 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aparatul de control financiar al statului din cadrul Ministerului Finantelor Publice
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 604 din 13 iulie 2005, cu modificarile ulterioare.

ART. 3
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Actiunile de control financiar care sunt in desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se finalizeaza cu aplicarea prevederilor legale in vigoare la data initierii lor.

ART. 4

Hotararea Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.126 din 2 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare se modifica in mod corespunzator, potrivit Normelor metodologice aprobate prin prezenta hotarare.


NORME METODOLOGICE privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare

CAPITOLUL I

Infiintarea si organizarea inspectiei economico-financiare

ART. 1

(1) Inspectia economico-financiara se infiinteaza si se organizeaza la nivel central in cadrul Ministerului Finantelor Publice si la nivel teritorial in cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si se exercita prin structuri specializate.
(2) La nivel central, in cadrul Ministerului Finantelor Publice se infiinteaza si se organizeaza Directia generala de inspectie economico-financiara prin preluarea activitatii, numarului de posturi si a personalului Directiei generale de control financiar din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(3) Numarul total de posturi preluat de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala la aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este cel aprobat pentru Directia generala de control financiar din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, fara a conduce la majorarea numarului total de posturi aprobat pentru Ministerul Finantelor
Publice - aparat propriu si unitati subordonate.
(4) In aplicarea prevederilor de la alin.(2), in termen de 30 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, prin ordin al ministrului finantelor publice se aproba structura organizatorica, coordonarea, numarul de posturi si incadrarea in numarul de posturi a personalului preluat, in conditiile legii, pentru Directia generala de inspectie economico-financiara. Stabilirea drepturilor salariale aferente personalului preluat se realizeaza in conditiile legii, prin respectarea regimului
juridic aplicabil fiecarei categorii de functii.

Proiectul de hotarare poate fi consultat integral AICI.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect: Aprobarea Normelor privind infiintarea si functionarea inspectiei economico-financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.