Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum pot acorda companiile de stat sporul pentru control financiar preventiv?

04-Feb-2016
7314

Discutam, prin cele ce urmeaza, despre o companie nationala cu capital majoritar de stat finantata integral din surse proprii. Nu are organizat un compartiment distinct pentru exercitarea activitatii de control financiar preventiv.

Viza de control financiar preventiv se acorda in baza unei decizii interne a directorului general, de catre persoane cu studii economice, care desfasoara aceasta activitate de control financiar preventiv suplimentar fata de atributiile de serviciu stabilite prin fisa postului.

Vom vedea care este baza legala pentru acordarea unui spor pentru aceste persoane care exercita activitatea de control financiar preventiv in conditiile in care acestea desfasoara o activitate suplimentara, complexa si cu raspundere.


Avand in vedere dispozitiile art. 2 din Legea 284/2010, apreciem ca acestei categorii de entitati publice nu ii sunt aplicabile dispozitiile acesteia si pe cale de consecinta nici dispozitiile din cuprinsul art. 20 al acestui act normativ care reglementeaza acordarea unor clase de salarizare suplimentare.

In acest context, in considerarea dispozitiilor art. 34 lit.b) din OUG 26/2013, care definesc cheltuielile cu salariile ca fiind acele sume constituite din salariile de baza, indemnizatiile, sporurile, prime si alte adaosuri si bonificatii, pentru a caror determinare se foloseste ca element de calcul salariul de baza, sau alte modalitati de determinare si care se acorda conform contractului colectiv ori individual de munca, apreciem ca un eventual spor ar putea fi acordat numai in masura in care acesta este prevazut in contractul colectiv de munca aplicabil la nivelul respectivei enitati sau poate fi negociat prin contractul individual de munca si in cuantumuri similare cu cel acordat personalului bugetar (4 clase de salarizare suplimentare, diferenta dintre doua clase de salarizare fiind de 2,5% aplicat la salariul de baza (a se vedea art. 20 alin.(4) coroborat cu art. 10 alin.(5) din Legea 284/2010).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Dita - Consilier juridic

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum pot acorda companiile de stat sporul pentru control financiar preventiv?":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016