Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documente casierie. Cum facem restituirea de numerar?

11-Apr-2013
11758
Vom stabili mai jos daca restituirea de numerar in caseria societatii in urma deconturilor de cheltuieli intocmite de catre salariati se face cu chitanta sau dispozitie de incasare. In plus, vom vedea ce se inregistreaza in casierie ca document de restituire, precum si la retragerea de numerar de la banca si depunerea in casierie.

Solutia consultantului:

In opinia noastra, documentul prin care se va inregistra incasarea avansului nejustificat de la salariatul ce a fost in deplasare este chitanta, intocmita conform formatului din OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.

Din punctul de vedere al dispozitiei de incasare, acest document nu poate fi utilizat ca document de intrare a unor bani in casierie, ci ca document de dispozitie, de stabilire a unei sarcini de serviciu catre casier, sa incaseze o suma de bani, prezumata ca fiind corecta, prin verificarile si semnaturile persoanelor autorizate.

Intotdeauna dispozitia de incasare va trebui sa fie insotita de o chitanta, daca se incaseaza sume de la persoane ce nu sunt aferente unor livrari de bunuri sau prestari de servicii, in intelesul OG 28/1999 privind casele de marcat fiscale.
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii

Intrebarea esentiala este daca este obligatoriu de intocmit dispozitia de incasare alaturi de chitanta. Potrivit pct. 16 ultima teza din OMFP 3512/2008 , contribuabilii pot adopta norme proprii de utilizare si intocmire a documentelor contabile, cu conditia sa nu incalce prevederile legale.

In acest sens, un raspuns general valabil nu poate fi dat, deoarece trebuie tinut cont de natura activitatii si structura organizatorica a societatii. Astfel, cand prin fisele de post si prin organizarea societatii, casieria este distincta de biroul financiar contabil ce stabileste debitele salariatilor intorsi din deplasare, iar conform responsabilitatii contractelor de munca, valoarea debitului si a incasarii nu este in sarcina casierului, iar acesta ar putea sa refuze sumele considerate necuvenite la incasare, in acest caz dispozitia de incasare este un document obligatoriu pentru circuitul fluxului de numerar.

Daca prin natura activitatii, verificarea deconturilor de delegare este in sarcina aceleasi persoane ce conduce si casieria, sau debitele pot fi comunicate catre casierie, pe seama altor documente cum ar fi situatii centralizatoare, in formatul adoptat tot de OMFP 3512/2008 , in acest caz dispozitia de incasare nu mai are obiect si consideram ca nu se necesita intocmirea acesteia.

Dorim sa precizam ca in general autoritatile cu atributii de control pentru casierie si ne referim la institutia Garzii financiare, prezuma obligatia de a exista dispozitie de incasare pornind de la considerentul ca nu este treaba casierului sa cunoasca legalitatea sumelor incasate, fapt pentru care lipsa dispozitiei de incasare este sanctionata contraventional.

Pentru ridicarea de numerar din banca, veti folosi formularele de la banca unde aveti contul. Veti emite o chitanta pentru sumele incasate de la banca, ca document justificativ de predare – primire fata de persoana ce a ridicat suma din banca si a transportat-o pana in casierie. Daca chitanta va fi insotita sau nu de o dispozitie de incasare, aceasta situatie va fi analizata in contextul descris mai sus.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documente casierie. Cum facem restituirea de numerar?":
Rating:

Nota: 4.5 din 6 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

12-Apr-2013

birocratie fara rost si motiv de imbogatire fara just temei din veniturile realizate din amenzi.





Subiectele saptamanii

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

  • Romania adera la Pilonul European al Drepturilor Sociale si semneaza Proclamatia Interinstitutionala
    • In sedinta de Guvern de miercuri, 18 octombrie, Executivul a aprobat Memorandumul cu tema Elemente generale de pozitionare a Romaniei cu privire la "Proclamatia interinstitutionala privind Pilonul European al Drepturilor Sociale", transmite Ministerul Muncii. In document se propune, pe de o parte, aderarea Romaniei la Pilonul european al drepturilor sociale si semnarea Proclamatiei Interinstitutionale, iar, pe de alta parte, aprobarea elementelor de pozitie mentionate la punctul VII din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"