Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Infiintarea firmei in trei zile. Cat e mit si cat e adevar

08-Feb-2012
1376
Guvernul anunta ca o firma va putea fi infiintata in trei zile, dar realitatea arata ca nu este adevarat. De fapt trei zile este perioada de la adunarea tuturor actelor necesare, ceea ce inseamna inca cel putin sapte zile, potrivit avocatilor si consultantilor care ofera servicii pentru infiintarea de firme.

Spre comparatie, in Franta o firma se poate infiinta in patru zile pentru ca se cer mai putine acte, iar antre­prenorii trebuie sa se adreseze catre mai putine institutii.

Pentru a infiinta o firma in Romania este nevoie de un drum pana la Registrul Comertului pentru rezer­va­rea numelui firmei, un drum la Administratia Financiara pentru obtinerea certificatului pentru sediu, unu la notar pentru declaratia de specimen de semnatura, unu la Aso­ciatia Locatarilor (daca sediul este intr-un bloc de lo­cuinte) pentru obtinerea aprobarii si un drum pana la banca pentru depunerea capitalului social. Doar ob­ti­ne­rea aprobarilor si actelor dureaza cel putin o saptamana.

Spre comparatie, in Franta cei care doresc sa isi in­fiin­teze o firma fac doar un drum la banca pentru de­pu­nerea capitalului social si unu la Registrul Co­mer­tu­lui, nefiind obligati sa rezerve numele firmei sau sa faca la notar declaratii de specimen de semnatura. incepand de ieri durata de infiintare va fi redusa la maximum trei zile, anunta in urma cu cateva zile fostul premier Emil Boc.

De fapt, avocatii, consultantii care se ocupa de infiin­tarea de firme, dar si antreprenorii pusi direct in fata faptului sustin ca doar obtinerea aprobarilor si a actelor du­reaza cel putin o saptamana, la care se vor adauga cele trei zile de care spunea Emil Boc pentru eliberarea certificatului firmei.
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Intr-adevar, in vederea scurtarii perioadei de infiintare a unei societati de la 10 zile la 3 zile, Oficiul National al Registrului Comertului va introduce un nou sistem informatic integrat, prin care antreprenorul poate depune toate documentele necesare infiintarii unei societati online, fara costuri financiare suplimentare si cu economie substantiala de timp.

Potrivit acestui proiect, antreprenorul va trebui sa se prezinte in persoana la Oficiul Registrului Comertului sau la notar doar pentru ob­tinerea specimenului de semnatura si nu si pentru depu­nerea actelor.

Mai mult, plata online a tuturor ta­xe­lor pentru inregistrarea firmei va fi posibila prin "Sis­te­mul electronic de procesare a platilor online la ONRC".

Initiativa este de apreciat, sustin specialistii care ofera consultanta pentru infiintarea de firme, insa pro­ble­ma cea mai mare, cea a obtinerii aprobarilor si a actelor, ramane fara solutie.


sursa: zf.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Infiintarea firmei in trei zile. Cat e mit si cat e adevar":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.