Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Infiintarea firmei in trei zile. Cat e mit si cat e adevar

08-Feb-2012
2803
Guvernul anunta ca o firma va putea fi infiintata in trei zile, dar realitatea arata ca nu este adevarat. De fapt trei zile este perioada de la adunarea tuturor actelor necesare, ceea ce inseamna inca cel putin sapte zile, potrivit avocatilor si consultantilor care ofera servicii pentru infiintarea de firme.

Spre comparatie, in Franta o firma se poate infiinta in patru zile pentru ca se cer mai putine acte, iar antre­prenorii trebuie sa se adreseze catre mai putine institutii.

Pentru a infiinta o firma in Romania este nevoie de un drum pana la Registrul Comertului pentru rezer­va­rea numelui firmei, un drum la Administratia Financiara pentru obtinerea certificatului pentru sediu, unu la notar pentru declaratia de specimen de semnatura, unu la Aso­ciatia Locatarilor (daca sediul este intr-un bloc de lo­cuinte) pentru obtinerea aprobarii si un drum pana la banca pentru depunerea capitalului social. Doar ob­ti­ne­rea aprobarilor si actelor dureaza cel putin o saptamana.

Spre comparatie, in Franta cei care doresc sa isi in­fiin­teze o firma fac doar un drum la banca pentru de­pu­nerea capitalului social si unu la Registrul Co­mer­tu­lui, nefiind obligati sa rezerve numele firmei sau sa faca la notar declaratii de specimen de semnatura. incepand de ieri durata de infiintare va fi redusa la maximum trei zile, anunta in urma cu cateva zile fostul premier Emil Boc.

De fapt, avocatii, consultantii care se ocupa de infiin­tarea de firme, dar si antreprenorii pusi direct in fata faptului sustin ca doar obtinerea aprobarilor si a actelor du­reaza cel putin o saptamana, la care se vor adauga cele trei zile de care spunea Emil Boc pentru eliberarea certificatului firmei.


Intr-adevar, in vederea scurtarii perioadei de infiintare a unei societati de la 10 zile la 3 zile, Oficiul National al Registrului Comertului va introduce un nou sistem informatic integrat, prin care antreprenorul poate depune toate documentele necesare infiintarii unei societati online, fara costuri financiare suplimentare si cu economie substantiala de timp.

Potrivit acestui proiect, antreprenorul va trebui sa se prezinte in persoana la Oficiul Registrului Comertului sau la notar doar pentru ob­tinerea specimenului de semnatura si nu si pentru depu­nerea actelor.

Mai mult, plata online a tuturor ta­xe­lor pentru inregistrarea firmei va fi posibila prin "Sis­te­mul electronic de procesare a platilor online la ONRC".

Initiativa este de apreciat, sustin specialistii care ofera consultanta pentru infiintarea de firme, insa pro­ble­ma cea mai mare, cea a obtinerii aprobarilor si a actelor, ramane fara solutie.


sursa: zf.ro



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016