Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Peste 50% din IMM-uri si-au redus activitatea

18-Iul-2010
2774



Conditiile economice dificile i-au constrans pe mai bine de jumatate dintre micii intreprinzatori sa-si diminueze productia in primul semestru al acestui an. Majoritatea intreprinzatorilor mici si mijlocii din Romania considera ca punctul culminant al crizei va fi in acest an.

Mai bine de jumatate dintre antreprenorii mici si mijlocii se asteapta ca perioada de varf a crizei economice sa fie resimtita in cursul acestui an, in timp ce 25% din ei considera ca 2011 poate fi un an chiar mai dificil decat 2010, se arata in ?Carta Alba a IMM-urilor", lansata vineri de Consiliul pentru IMM-uri.

Un mediu de afaceri ?stanjenitor"
Intrebati cum au evoluat afacerile de la inceputul crizei, respectiv din octombrie 2008, aproape jumatate dintre intreprinzatori au raspuns ca si-au redus activitate, iar 43% ca aceasta se situeaza in aceiasi parametri. Totodata, in 2009 peste 60% dintre firme au avut performante inferioare celor din 2008 si numai 17% dintre IMM-uri au performat peste nivelul anului anterior.

In aceste conditii, majoritatea IMM-urilor au mentinut salariile, in timp ce 22% din ele au fost nevoiti sa reduca cheltuielile cu personalul. Interesant este ca, in plina criza, nu mai putin de 20% din cei intervievati au declarat ca au crescut nivelul salarial. Sondajul a urmarit si perceptia intreprinzatorilor fata de mediul de afaceri, in acest sens acesta relevand ca in 2010 aproape 80% dintre IMM-uri considera mediul stanjenitor pentru afaceri.

Scaderea cererii interne, fiscalitatea si birocratia reprezinta in continuare principalele probleme cu care se confrunta micii intreprinzatori, cu toate ca principala oportunitate identificata de firme ramane piata interna, urmata de pietele externe si produse noi. Pentru a reduce dificultatile cu care se confrunta IMM-urile, Consiliul sustine eliminarea impozitului minim, in urma introducerii acestuia pierderile la buget fiind de 2,8 miliarde de lei, generate de inchiderea unui numar foarte mare de firme.

Sursa Adevarul 18/07/2010

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • SAF-T in 2024. Contribuabili care trebuie sa depuna D406 si persoane care NU au aceasta obligatie

    • SAF-T reprezinta un standard international utilizat pentru transferul electronic de date din evidenta contabila si fiscala, de la contribuabili/platitori catre autoritatile fiscale si auditori. La noi, sistemul a fost introdus inca din anul 2022 pentru anumiti contribuabili si se aplica amenzi destul de mari in cazul in care acestia nu isi indeplinesc obligatiile legale. Mai exact, pentru raportare in SAF-T trebuie depusa D406 -Declaratia informativa privind fisierul standard de control...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in 25 octombrie 2024

    • ANAF a publicat Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2024 pe site-ul oficial. Conform materialului, pana pe 25 octombrie 2024 trebuiesc depuse la fisc, de contibuabili, mai multe declaratii fiscale importante. Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta In 25 octombrie 2024 Vineri, 25 octombrie Obligatii fiscale: Depunerea Declaratiei lunare privind obligatiile de plata la bugetul de stat – Formularul 100. Categorii de contribuabili: Contribuabilii care au...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Pensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistii

    • Veniturile din chirii, asa cum sunt definite in art. 83 din Codul Fiscal, sunt acele venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente. In aceasta categorie sunt incluse: veniturile din inchirierea bunurilor imobile (case, apartamente, terenuri); veniturile din inchirierea bunurilor mobile...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016