Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vanzarea unui imobil reevaluat. Care vor fi implicatiile fiscale?

06-Mar-2014
7213
La vanzarea unei cladiri, se urmeaza o procedura care poate include mai multe aspecte, diferite de la un caz la altul. Astfel, o firma vinde, in regim de scutire, un imobil reevaluat.
Cumparat in 2004 = 285.000 lei


Reevaluare I in 2008 = in plus, inregistrat 212 =105 200.000
Reevaluare II la 31.12.2011 = in plus, inregistrat 212=105 cu 85.000
Diferenta in plus din reevaluare s-a impozitat pe masura recunoasterii amortizarii lunare: 105 = 1065 cu 413 lei

In februarie 2014 se face o reevaluare in vederea vanzarii.
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii

Vom raspunde urmatoarelor intrebari:

1) Se opereaza in contabilitate rezultatele acestei reevaluari din februarie?

2) Soldul lui 105 se inchide prin 1065 si se impoziteaza integral la momentul vanzarii?

3) Cum se inchide soldul lui 1065?

4) Cheltuiala cu scoaterea din gestiune a activelor aferente partii reevaluate va fi considerata venit impozabil la calculul impozitului pe profit?

Dupa cum rezulta din prevederile pct. 121 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009 reevaluarea este o regula de evaluare alternativa, astfel incat imobilizarile corporale sa fie reflectate la valoarea justa in situatiile financiare anuale. De asemenea, se mai pot face reevaluari cu ocazia reorganizarilor de intreprinderi (fuziuni, divizari) in scopul stabilirii raportului de schimb, pentru toate elementele de bilant, fara ca acestea sa reprezinte reevaluari in sensul reglementarilor contabile.

Prin urmare, in scop de vanzare nu se poate face o reevaluare ale carei rezultate sa fie inregistrate in contabilitate in luna februarie 2014, reevaluarea tinand eventual locul unei expertize utilizata pentru a aprecia mai bine valoarea de piata a imobilului ce se doreste vandut.

Conform art. 22 alin. 51 din Codul fiscal rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, efectuata dupa data de 1 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizarii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate si/sau casate, se impoziteaza concomitent cu deducerea amortizarii fiscale, respectiv la momentul scaderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupa caz.

Cum cele 2 reevaluari s-au efectuat dupa data de 1 ianuarie 2004 (prima in anul 2008, a doua in anul 2011) rezulta ca soldul contului 105 transferat cu prilejul vanzarii in contul 1065 este considerat element similar veniturilor si impozitat integral (se inregistreaza la rd. 11 in formularul 101). Din punct de vedere contabil, conform pct. 124 alin. 3 din Reglementari surplusul din reevaluare inclus in rezerva din reevaluare este capitalizat prin transferul direct in rezerve, atunci cand acest surplus reprezinta un castig realizat, respectiv la la scoaterea din evidenta a activului pentru care s-a constituit rezerva din reevaluare sau pe masura amortizarii.

Soldul contului 1065 “Rezerve reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluare" se inchide, de regula, la lichidarea societatii. Insa, sumele acumulate in acest sold pot fi utilizate, spre exemplu, pentru acoperirea pierderilor contabile inregistrate in exercitiile precedente, conform hotararii adunarii generale a actionarilor/asociatilor, in conformitate cu prevederile pct. 249 alin. 1 din Reglementarile contabile.

De mentionat este faptul ca aceste rezerve provenind din reevaluarea imobilului din patrimoniu nu pot fi utilizate pentru majorarea capitalului social potrivit art. 210 alin. 3 din Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cheltuiala aferenta valorii ramase neamortizate cu prilejul scoaterii din evidenta, inclusiv cea aferenta partii reevaluate este cheltuiala deductibila (nu “venit impozabil") la calculul impozitului pe profit, avaand in vedere ca in valoarea fiscala a imobilului se include si reevaluarea contabila, in conformitate cu prevederile art. 7 alin. 1 pct. 33 lit. c din Codul fiscal.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vanzarea unui imobil reevaluat. Care vor fi implicatiile fiscale?":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"