Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reducere temporara a activitatii unei firme cu angajati in somaj tehnic. Se poate dispune masura suspendarii CIM?

07-Dec-2020
1967

Firma a beneficiat de somaj tehnic conform OUG 92/2020 - primind indemnizatia de 41.5% din salariu pe o perioada de 3 luni. Acum nu mai are unde sa vanda produsele pentru ca au fost inchise pietele si oboarele. 

Intrebare: Ce face cu salariatii daca exista conditia sa mentina raporturile de munca pana la 31.12.2020?

Raspunsul specialistului:

Somajul tehnic este reglementat de art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii conform caruia contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare.

Astfel, daca exista o reducere temporara a activitatii pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, angajatorul poate dispune masura suspendarii contractului individual de munca in baza art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii.
Aceasta masura poate fi dispusa cu suportarea indemnizatiei din bugetul asigurarilor pentru somaj deoarece activitatea dvs. este restrictionata printr-o dispozitie a Consiliului local.

In conformitate cu dispozitiile art. 5 si urmatoarele din Legea 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, in cazul in care intreprinderea are cel putin 20 de salariati, inainte de a lua hotararea de intrerupere a activitatii, angajatorul are obligatia de a informa si consulta reprezentantii salariatilor pentru ca acestia sa isi poata exprima punctul de vedere.



Ulterior informarii si consultarii reprezentantilor salariatilor, daca nu s-au gasit alte solutii pentru rezolvarea situatiei, intreruperea temporara a activitatii trebuie aprobata de organul de decizie al societatii (Adunarea Generala, Consiliul de Administratie, etc.).
Dupa ce s-a aprobat intreruperea temporara a activitatii, suspendarea contractelor individuale de munca trebuie dispusa printr-o decizie individuala pentru fiecare salariat.

Aceasta decizie va sta la baza efectuarii inregistrarilor in registrul general de evidenta a salariatilor.
Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din bugetul asigurarilor pentru somaj, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat dar nu mai mult de 75% din salariul de baza minim brut pe tara pentru 2020 de 5.429 lei.

In baza art. 4 alin. (1) lit. e) din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor decizia privind suspendarea contractului individual de munca se inregistreaza in Revisal cel tarziu in ziua anterioara datei suspendarii.

Procedand astfel veti putea pastra salariatii pana la 31 decembrie 2020 pentru a nu avea obligatia restituirii sumelor incasate pentru fiecare persoana care a incetat raportul de munca anterior termenului mentionat, plus dobanda de referinta a BNR in vigoare la data incetarii contractelor individuale de munca, daca incetarea acestora are loc in temeiul art. 55 lit. b), art. 56 alin. (1) lit. d) si e) si art. 65 din Codul muncii.

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reducere temporara a activitatii unei firme cu angajati in somaj tehnic. Se poate dispune masura suspendarii CIM?":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificari privind completarea formularelor D100 si D710. (OPANAF 51/2021)
    • Agentia Natioanal de Administrare Fiscala Vrancea reaminteste ca, in Monitorul Oficial nr. 59/19.01.2021, a fost publicat OPANAF nr. 51/18.01.2021 privind modificarea si completarea OPANAF 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. 1. Prezentul ordin modifica: -formular 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" se modifica si se...» citeste mai departe aici

  • Situatii in care o societate NU mai aplica impozitul pe veniturile microintreprinderii
    • Microintreprinderile aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderii numai daca nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti. Potrivit prevederilor art. 55 alin (3) din Codul fiscal, in cazul in care, in cursul anului fiscal, una dintre conditiile impuse la art. 47 alin. (1) lit. d) si e) nu mai este indeplinita, microintreprinderea comunica organelor fiscale competente iesirea din sistemul de impunere pe...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna MARTIE 2021 a fost publicat de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2021. Primul termen limita este data de 1 martie. TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o...» citeste mai departe aici

  • Atentie! De la 1 ianuarie s-a modificat tratamentul fiscal-contabil al achizitiilor de servicii din afara Romaniei
    • Legislatia privind achizitiile de servicii din afara tarii a suferit modificari importante! Vorbim aici, de exemplu, despre: -limitarile introduse de Legea nr. 296/2020 privind deductibilitatea cheltuielilor in cazul achizitiilor efectuate dupa 1 ianuarie 2021 din anumite tari -modificarile aduse de O.M.F.P. nr. 2.148/2020 instructiunilor de aplicare a scutirilor de TVA -efectele asupra TVA ale retragerii Marii Britanii din UE, incepand cu 1 ianuarie 2021 Sunt reglementari care complica si mai...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 1 martie, termen limita pentru depunerea formularului 205
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca 1 martie 2021 este termen pentru depunerea formularului 205 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si câstigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit”. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorul de venit care are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, conform...» citeste mai departe aici

  • Delegare si detasare angajati in tara. Tratament fiscal costuri
    • O societate (SRL) in Brasov detaseaza un angajat in Bucuresti la alta companie pe o perioada neterminata pentru a efectua lucrari in interesul acesteia sau, dupa caz, in interesul societatii la care se efectueaza detasarea. Intrebare: Poate societatea la care se efectueaza detasarea sa acorde persoanei detasate salariu costuri de detasare (diurna, cazare, transport) deductibile fiscal la calculul impozitului pe profit? Sau aceste costuri sunt considerate venituri in natura pentru persona...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016