Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat! Stimulentul de reinsertie a fost majorat de la 650 lei la 1500 lei, daca parintele revine in activitate

08-Apr-2021
2737

Guvernul a aprobat majorarea stimulentului de insertie, de la 650 lei la 1.500 lei, daca parintele revine in activitate pana la varsta de 6 luni a copilului sau 1 an in cazul copilului cu handicap, conform unui comunicat de presa al MMPS.

Astfel, parintii aflati in concediu pentru cresterea copiilor vor primi un stimulent de insertie majorat la 1.500 de lei, fata de 650 de lei cat este in prezent, daca revin in activitate inainte de implinirea de catre copil a varstei de 6 luni sau 1 an in cazul copilului cu handicap. Suma este acordata pana la implinirea de catre copil a varstei de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu dizabilitati.

Decizia a fost luata de Guvern printr-o ordonanta de urgenta care modifica si completeaza OUG nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor.

Prevederile nou adoptate urmaresc in principal stimularea revenirii in activitate a parintilor aflati in concediul pentru cresterea copiilor si asigurarea unor venituri suplimentare pentru plata unei parti din serviciile pentru ingrijirea copilului pe perioada cat parintii sunt la serviciu.

Actul normativ mai prevede mentinerea la nivelul de 650 lei a stimulentului de insertie acordat pentru:


- persoanele care realizeaza venituri supuse impozitului dupa implinirea de catre copil a varstei de 6 luni (1 an in cazul copilului cu handicap) oricand, pana la implinirea de catre copil a varstei de 2 ani (3 ani in cazul copilului cu dizabilitati);
- persoanele care realizeaza venituri supuse impozitului dupa implinirea de catre copil a varstei de 2 ani (3 ani in cazul copilului cu dizabilitati) oricand, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani (4 ani in cazul copilului cu dizabilitati).

In acelasi timp, se introduce stimulentul de insertie de 650 lei pentru persoanele care se intorc la activitatea profesionala in perioada in care sunt indreptatite sa beneficieze de concediul pentru ingrijirea copilului cu dizabilitati cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani.

Documentul mai propune acordarea stimulentului de insertie parintelui care are in intretinere copii cu varsta cuprinsa intre 2 (3) si 3 (4) ani in cazul in care, dupa incetarea unui raport de munca sau de serviciu, se reangajeaza, precum si in situatia in care acesta beneficiaza de concediile medicale prevazute de OUG nr. 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv concediile pentru recuperarea capacitatii de munca, concediile de ingrijire a copilului bolnav, mai putin concediile de maternitate.

Sunt clarificate, de asemenea, unele dispozitii privind acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului in cazul persoanelor care, dupa stabilirea dreptului, isi stabilesc resedinta in alta tara si sunt reglementate situatiile in care se constata o abatere grava sau abateri disciplinare repetate in legatura cu munca in perioada acordarii stimulentului de insertie, respectiv pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 (4) ani, perioada in care, in prezent, se interzice angajatorului incetarea raportului de munca sau de serviciu.

Se estimeaza ca un procent de 20% din cele 178.727 de persoane care beneficiaza de indemnizatie pentru cresterea copiilor vor opta pentru intoarcerea la activitatea profesionala si obtinerea stimulentului de insertie inainte de implinirea de catre copil a varstei de 2, respectiv 3 ani, astfel ca numarul beneficiarilor de stimulent de insertie va creste la 105.687 persoane, fata de 85.673 cate sunt in prezent.

Sumele pentru acordarea indemnizatiei vor scadea de la 4.800 milioane de lei la 4.118 milioane de lei, in timp ce sumele pentru stimulentul de insertie vor creste de la 670 milioane de lei la aproximativ 1.173 milioane de lei.

Astfel, aplicarea prevederilor noului act normativ poate duce la scaderea cheltuielilor de asistenta sociala cu aproximativ 100 milioane de lei pentru o perioada de 12 luni. Pentru anul 2021, tinand cont de perioada ramasa pana la sfarsitul acestuia, se estimeaza o scadere a cheltuielilor de aproximativ 58 milioane lei.

 

Sursa: MMPS

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016