Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Alocare costuri sediului permanent din Romania. Ce documente justificative sunt necesare?

26-Feb-2014
3112
Deschiderea sediilor permanente obliga la respectarea mai multor norme prevazute de legislatia romana. O persoana juridica straina (Italita) se inregistreaza in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 alin (5) din Codul Fiscal. Ulterior acestei inregistrari in scopuri de TVA persoana juridica straina decide deschiderea unui sediu permanent in Romania.

Pentru derularea contractului din Romania, anterior deschiderii sediului permanent, societatea-mama primeste facturi aferente contractului din Romania. Aceste costuri, aferente lucrarii din Romania din momentul deschiderii sediului permanent in Romania nu mai reprezinta costuri ale societatii-mama si se doreste transferarea acestora catre sediul permanent. Intrucat in Italia operatiunile economice intre societatea-mama si sediile permanente deschise in strainatate nu intra in sfera TVA (conform sentintei Curtii de Justitie in causa C-21004), deci societatea-mama din Italia nu poate emite facturi pentru a transfera aceste costuri, vom stabili care ar putea fi documentul justificativ, acceptat de legislatia romana, in afara de factura, care ar putea fi considerat document justificativ pentru transferarea costurilor inregistrate in contabilitatea societatii-mama catre sediul sau permanent deschis in Romania.

Fiind vorba de o decontare a costurilor intre societatea-mama si sediul sau permanent, aceasta se poate realiza prin intermediul unei facturi de decontare, care nu are valoarea unei facturi in intelesul TVA conform pct. 19 alin. 3 din Normele metodologice date in aplicarea art. 137 din Codul fiscal.

De asemenea, potrivit art. 29 alin. 3 din Codul fiscal, atunci cand sediul permanent nu detine o factura pentru cheltuielile alocate lui de catre sediul sau principal, celelalte documente justificative trebuie sa includa dovezi privind suportarea efectiva a costurilor si alocarea rezonabila a acestor costuri catre sediul permanent utilizand regulile preturilor de transfer. La justificarea costurilor alocate se va tine seama si de prevederile pct. 89 din Normele metodologice date in aplicarea art. 29 din Codul fiscal.

In contabilitatea romaneasca, operatiunile de decontare intre o unitate si subunitatile sale sau intre subunitatile aceleiasi unitati care tin contabilitate proprie se inregistreaza cu ajutorul formularului "Nota de debitare-creditare" (cod 14-6-1A) prevazut de Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Astfel, in functie de situatia concreta, alocarea costurilor se poate face pe baza unei facturi de decontare sau a unei note de debitare-creditare, la care se anexeaza si alte documente care sa justifice ca este vorba de costuri efective aferente activitatii sediului permament din Romania (contracte, facturi furnizori, dovezi de plata, situatii de lucru, studii, rapoarte etc.).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Alocare costuri sediului permanent din Romania. Ce documente justificative sunt necesare?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016