Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Alocare costuri sediului permanent din Romania. Ce documente justificative sunt necesare?

26-Feb-2014
2702
Deschiderea sediilor permanente obliga la respectarea mai multor norme prevazute de legislatia romana. O persoana juridica straina (Italita) se inregistreaza in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 alin (5) din Codul Fiscal. Ulterior acestei inregistrari in scopuri de TVA persoana juridica straina decide deschiderea unui sediu permanent in Romania.

Pentru derularea contractului din Romania, anterior deschiderii sediului permanent, societatea-mama primeste facturi aferente contractului din Romania. Aceste costuri, aferente lucrarii din Romania din momentul deschiderii sediului permanent in Romania nu mai reprezinta costuri ale societatii-mama si se doreste transferarea acestora catre sediul permanent. Intrucat in Italia operatiunile economice intre societatea-mama si sediile permanente deschise in strainatate nu intra in sfera TVA (conform sentintei Curtii de Justitie in causa C-21004), deci societatea-mama din Italia nu poate emite facturi pentru a transfera aceste costuri, vom stabili care ar putea fi documentul justificativ, acceptat de legislatia romana, in afara de factura, care ar putea fi considerat document justificativ pentru transferarea costurilor inregistrate in contabilitatea societatii-mama catre sediul sau permanent deschis in Romania.

Fiind vorba de o decontare a costurilor intre societatea-mama si sediul sau permanent, aceasta se poate realiza prin intermediul unei facturi de decontare, care nu are valoarea unei facturi in intelesul TVA conform pct. 19 alin. 3 din Normele metodologice date in aplicarea art. 137 din Codul fiscal.

De asemenea, potrivit art. 29 alin. 3 din Codul fiscal, atunci cand sediul permanent nu detine o factura pentru cheltuielile alocate lui de catre sediul sau principal, celelalte documente justificative trebuie sa includa dovezi privind suportarea efectiva a costurilor si alocarea rezonabila a acestor costuri catre sediul permanent utilizand regulile preturilor de transfer. La justificarea costurilor alocate se va tine seama si de prevederile pct. 89 din Normele metodologice date in aplicarea art. 29 din Codul fiscal.

In contabilitatea romaneasca, operatiunile de decontare intre o unitate si subunitatile sale sau intre subunitatile aceleiasi unitati care tin contabilitate proprie se inregistreaza cu ajutorul formularului "Nota de debitare-creditare" (cod 14-6-1A) prevazut de Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii


Astfel, in functie de situatia concreta, alocarea costurilor se poate face pe baza unei facturi de decontare sau a unei note de debitare-creditare, la care se anexeaza si alte documente care sa justifice ca este vorba de costuri efective aferente activitatii sediului permament din Romania (contracte, facturi furnizori, dovezi de plata, situatii de lucru, studii, rapoarte etc.).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Alocare costuri sediului permanent din Romania. Ce documente justificative sunt necesare?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • EY Romania considera Split TVA departe de a fi perfect si cere eliminarea aplicarii obligatorii a acestuia
    • Aplicarea obligatorie a platii defalcate a TVA trebuie eliminata, fiind vorba despre un sistem care este departe de a fi perfect, atrag atentia reprezentantii EY Romania, intr-un comunicat de presa recent. "Sistemul de plata defalcata a TVA este departe de a fi perfect, dar in momentul de fata este in vigoare. Exista in prezent discutii pentru modificarea lui, in sensul aplicarii doar in cazul firmelor care intra in insolventa, in faliment sau cu 'istoric fiscal incoerent'. EY Romania...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"