Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Alocare costuri sediului permanent din Romania. Ce documente justificative sunt necesare?

26-Feb-2014
3414
Deschiderea sediilor permanente obliga la respectarea mai multor norme prevazute de legislatia romana. O persoana juridica straina (Italita) se inregistreaza in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 alin (5) din Codul Fiscal. Ulterior acestei inregistrari in scopuri de TVA persoana juridica straina decide deschiderea unui sediu permanent in Romania.

Pentru derularea contractului din Romania, anterior deschiderii sediului permanent, societatea-mama primeste facturi aferente contractului din Romania. Aceste costuri, aferente lucrarii din Romania din momentul deschiderii sediului permanent in Romania nu mai reprezinta costuri ale societatii-mama si se doreste transferarea acestora catre sediul permanent. Intrucat in Italia operatiunile economice intre societatea-mama si sediile permanente deschise in strainatate nu intra in sfera TVA (conform sentintei Curtii de Justitie in causa C-21004), deci societatea-mama din Italia nu poate emite facturi pentru a transfera aceste costuri, vom stabili care ar putea fi documentul justificativ, acceptat de legislatia romana, in afara de factura, care ar putea fi considerat document justificativ pentru transferarea costurilor inregistrate in contabilitatea societatii-mama catre sediul sau permanent deschis in Romania.

Fiind vorba de o decontare a costurilor intre societatea-mama si sediul sau permanent, aceasta se poate realiza prin intermediul unei facturi de decontare, care nu are valoarea unei facturi in intelesul TVA conform pct. 19 alin. 3 din Normele metodologice date in aplicarea art. 137 din Codul fiscal.

De asemenea, potrivit art. 29 alin. 3 din Codul fiscal, atunci cand sediul permanent nu detine o factura pentru cheltuielile alocate lui de catre sediul sau principal, celelalte documente justificative trebuie sa includa dovezi privind suportarea efectiva a costurilor si alocarea rezonabila a acestor costuri catre sediul permanent utilizand regulile preturilor de transfer. La justificarea costurilor alocate se va tine seama si de prevederile pct. 89 din Normele metodologice date in aplicarea art. 29 din Codul fiscal.

In contabilitatea romaneasca, operatiunile de decontare intre o unitate si subunitatile sale sau intre subunitatile aceleiasi unitati care tin contabilitate proprie se inregistreaza cu ajutorul formularului "Nota de debitare-creditare" (cod 14-6-1A) prevazut de Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Astfel, in functie de situatia concreta, alocarea costurilor se poate face pe baza unei facturi de decontare sau a unei note de debitare-creditare, la care se anexeaza si alte documente care sa justifice ca este vorba de costuri efective aferente activitatii sediului permament din Romania (contracte, facturi furnizori, dovezi de plata, situatii de lucru, studii, rapoarte etc.).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Alocare costuri sediului permanent din Romania. Ce documente justificative sunt necesare?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP modifica Legea prevenirii: Cei care incalca termenul de utilizare a noilor case de marcat, amendati de la prima abatere
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus in dezbatere publica un proiect de Hotarare prin care se propune modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. De altfel, acestora le va fi suspendata activitatea si le vor fi confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere. “MFP propune, printr-un...» citeste mai departe aici

  • OUG 43 - Clarificari privind facilitatile fiscale in domeniul constructiilor (ANAF)
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiobva aduce in atentia contribuabililor o nota informativa privind cateva precizari suplimentare legat de facilitatile fiscale in domeniul constructiilor aplicabile prin OUG 43/2019. Asadar, luna trecuta, la 21 iunie 2019, a fost publicata in Monitorul Oficial OUG 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor, fiind introduse noi coduri CAEN. Datorita interesului...» citeste mai departe aici

  • Neconcordante intre Declaratia 101 si impozitul pe profit. Monografie contabila
    • "Am primit o notificare de la ANAF prin care imi spun ca sunt neconcordante intre declaratia 101 si impozitul pe profit pentru anul 2015. Ceea ce este adevarat, dar nu prea imi da nimeni o solutie ce pot face. Contabila de pe atunci nu a inregistrat storno la 691 (la sfarsitul anului firma era pe pierdere). Intre timp nu mai e aceeasi contabila, firma e in procedura de faliment, dar nu asta conteaza, cei de la anaf vor sa ne regleze sumele. Mai concret, avem situatia: trim 1 /2015 - prin D100 a...» citeste mai departe aici

  • Aproape 300 de locuri de munca pentru romani in Spatiul Economic European
    • Romanii care vor sa isi cladeasca un viitor in afara granitelor tarii pot opta pentru unul dintre joburile scoase la concurs de angajatorii din Spatiul Economic European. Acestia ofera, prin intermediul retelei EURES Romania, 283 locuri de munca vacante, anunta ANOFM. Astfel, cele mai multe locuri de munca disponibile in SEE sunt in Olanda, care ofera 125 de locuri de munca pentru romani, urmat de Germania cu 54 de locuri de munca si de Austria cu 32 de joburi vacante. Iata, detaliat, situatia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016