
Raportul Special
realizat de specialisti
In sedinta de Guvern de saptamana trecuta, Executivul a aprobat o hotarare care vizeaza procedura de constituire si functionare a centrelor comunitare de invatare permanenta, institutii care vor contribui la imbunatatirea continua a calificarii profesionale, potrivit cerintelor mediului de afaceri si in acord cu programele europene de educatie pe tot parcursul vietii, se transmite intr-un comunicat de presa. S-au aprobat, astfel, etapele privind acreditarea, evaluarea periodica, organizarea si functionarea centrelor comunitare de invatare permanenta.
Guvernul transmite ca centrele pot fi infiintate ca institutii publice de subordonare locala sau ca activitati pe langa o institutie de subordonare locala finantata integral din bugetul local, cu conditia incadrarii in numarul maxim de posturi al unitatii administrativ teritoriale, aprobat prin buget. Acestea pot fi finantate din venituri proprii ale autoritatilor locale, granturi sau alte tipuri de finantari interne si/sau externe, donatii, sponsorizari, taxe de participare, care sunt aprobate ca taxe speciale.
Centrele pot fi frecventate atat de copii, cat si de adulti, insa infiintarea lor are ca principala tinta incurajarea adultilor cu varste intre 25 si 64 de ani sa participe la activitati de invatare pe tot parcursul vietii, obiectivul fiind cresterea gradului de participare la astfel de activitati de la 1,5% cat este in prezent, la 10% in 2020.
Fiecare centru va acoperi minimum patru arii de competenta: management/coordonare, servicii educationale, utilizarea noilor tehnologii de informare si comunicare, administrativ-financiar.
Centrele comunitare isi propun urmatoarele:
Facilitarea integrarii/reintegrarii membrilor comunitatii pe piata muncii;
Cresterea sanselor de integrare socio-profesioala si de dezvoltare personala;
Cresterea nivelului de educatie a membrilor comunitatilor;
Examen Consultant Fiscal 2025
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Identificarea periodica si satisfacerea nevoilor de educatie permanenta la nivelul comunitatii locale pentru toate categoriile: copii, tineret sau adulti;
Oferirea de informatii actualizate si complete referitoare la tipurile de servicii educationale formale si non-formale diponibile in comunitate;
Dezvoltarea si diversificarea serviciilor educationale si a competentelor sociale si profesionale.
Durata fiecarui program de formare este flexibila si se stabileste de coordonatorul activitatii si partenerii furnizori de educatie si formare. Competentele profesionale dobandite vor fi certificate prin documente care sa ateste cunostintele, abilitatile, calificarile obtinute dupa urmarea acestor programe. in functie de durata si specificul activitatii, aceste documente pot fi adeverinte, atestate, certificate de calificare profesionala, certificate de competente si diplome.
Sursa: Guvernul Romaniei
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Contract de ucenicie: Monografia contabila si tratamentul fiscal subventii AJOFMTichete cadou acordate de sindicat membrilor sai si cheltuieli de protocol. Ce contributii platim?Modificari MAJORE in legislatie privind Asociatiile de proprietari. Tu stii cum sa aplici regulile contabile si fiscale?Intreprinderile sociale primesc sprijin financiar din fonduri europeneAsociatiile de proprietari 2020. Reguli contabile si fiscaleUltimele articole
Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de muncaVor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca zilieraCodul fiscal se modifica din nou. Ce facilitati fiscale sunt destinate mediului de afaceri?Sesiune noiembrie 2016: Test de aptitudini pentru persoanele fizice care au dobandit calitatea de auditor financiar atribuita de alt stat membru UELegea Uceniciei a fost modificata, din nouArticole similare
In cautarea unor taramuri fiscale mai caldeMinisteru Muncii stabileste contingentul de lucratori straini admisi pe piata de munca din Romania, in 2020Reprezentantii IMM-urilor RESPING scaderea pragului de la 500.000 la 100.000 euro pentru microintreprinderiCod CAEN comision pentru clienti noi identificati. Cum procedam cu Registrul Comertului?5 avantaje de care poti beneficia atunci cand angajezi studenti in firma taUltimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariControale GDAF: Inspectorii verifica operatorii care efectueaza ITP pentru autovehiculeDecont precompletat e-TVA. Ordonanta 70/2024 ar putea fi AMANATA pana in 2025Min. Muncii a confirmat! Salariul minim va creste la 3700 lei din 1 iulie 2024Salariu minim: A aparut ordonanta cu modicarea salariului minim incepand cu 1 septembrie 2023?Sfaturi de la experti
Societate nou infiintata. Repartizare dividende
Intrebare: Pentru o societate infiintata anul acesta, administratorul doreste sa retraga dividende si sa plateasca impozitul de 10% aferent acestora. * Ce este necesar de facut in aceasta directie?
* Se depune bilant interimar la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Ajustare tva dedusa la vanzarea unei cladiri
Intrebare: In octombrie 2022 am achizitionat un imobil nou, de la dezvoltator, cu o valoare de achizitie de 550.000 lei, fara TVA.
La achizitie s-a aplicat taxarea inversa la TVA. Acum dorim sa-l vindem unei persoane fizice, potrivit art....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA