Noua legislatie privind impozitarea bacsisului. A aparut un ghid practic!
Specialistii nu au stat mult timp pe ganduri. Au lansat ghidul care explica totul in materie de bacsis si registrul de bani personali, ca sa nu mai existe nelamuriri si amenzi inutile.
De ce sa fii amendat cand legislatia a fost explicata in 47 de cazuri practice pe care trebuie sa le cunoasteti acum.
7 exemple de probleme ce tin de bacsis si registrul de bani personali:
1. Problema: “Conform OUG 8/2015, orice suma lasata de catre client, adica restul neridicat, reprezinta bacsis. Trebuie intocmit bon fiscal de bacsis pentru sume de ordinul a 1 ban, 3 bani, 10 bani, sume neluate de client?” detalii mai multe aici >>>
2. Problema: “Se poate ca, prin decizia administratorului, banii lasati de clienti sa se adune intr-un recipient sigilat, in vederea donarii acestora in scop caritabil? Daca da, care sunt pasii ce trebuie urmati pentru a respecta legea?” detalii mai multe aici >>>
3. Problema: “Este obligatorie inregistrarea bacsisului ca articol in casa de marcat? Registrul de bani personali trebuie completat chiar daca se primeste sau nu bacsis de la clienti?”
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
4. Problema: “Bacsisul este purtator de TVA in situatia in care nu se distribuie salariatilor? Se declara in decont 300? Pe ce coloana?”
detalii mai multe aici >>> 5. Problema: “In cazul in care societatea opteaza pentru distribuirea bacsisului catre salariati, la ce articol scrie ca, daca suma primita ca bacsis se acorda salariatilor, nu se plateste decat impozit 16%, nu si celelalte contibutii sociale de sanatate?”
detalii mai multe aici >>> 6. Problema: “O agentie de turism care are casierie trebuie sa detina si sa completeze si registrul de bani personali?”
7. Problema: “Conform legislatiei specifice in domeniu, casele de amanet sunt scutite de la utilizarea caselor de marcat fiscale. Intrebarea noastra este: suntem obligati conform noii legislatii sa avem in punctele de lucru caiete de bani personali? Cum putem evidentia eventualul bacsis primit de la clienti?”
detalii mai multe aici >>> In lucrarea
Totul despre bacsis si registrul de bani personali in 47 de studii de caz gasiti toate cele 47 de aspecte sensibile create de OUG 8/2015, impreuna cu solutiile aferente.
detalii mai multe aici >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sucursale ONG
Intrebare: Am o sucursala a unei asociatii care, incepand cu 01.01.2025, nu va mai avea 5 angajati. Sucursala este in Brasov, iar societatea mama este in Bucuresti. In mod normal, ar trebui completata declaratia 010 (700) si ar trebui retras codul fiscal. Codul fiscal a fost atribuit de ANAF Brasov, iar acum nu stiu cum sa procedez, pentru ca asociatia nu trebuie sa depuna aceleasi formulare ca o SRL pentru punct de lucru (respectiv 060 si 061 pentru inregistrare sau radiere CUI), asa cum mi se recomanda....
vezi AICI raspunsul specialistilor << Control ITM. Majorare salarii in constructii
Intrebare: O societate de constructii are doi angajati cu salariul minim brut in constructii de 4.528 lei pe luna. In urma unui control de la ITM, i s-a impus masura de a se respecta prevederile art. 164 alin. (8) din Legea 53/2003, deoarece salariatii aveau peste doi ani vechime si nu li s-au marit salariile peste salariul minim. Este corect ca societatea sa depuna o contestatie la PVC?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Facilitati salariati IT. Sectorul constructii si agroalimentar
Intrebare: Societate IT, cod CAEN 6201, incepand cu 01.01.2025, avand in vedere ca s-au eliminat facilitatile, mai intai la CASS si, din 2025, la impozit, pentru salariatii care sunt absolventi de facultate de profil sau ajutor programator (Ordinul nr. 21.813/6.421/2.246/4.433/2022), daca societatea indeplineste cumulat toate conditiile de creare de programe pe proiecte si indeplinesc conditia de venit de 10.000 de euro in anul anterior, pentru fiecare salariat, se mai poate acorda scutirea de impozit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratamentul contabil al garantiilor pentru ambalaje returnabile. Alegerea conturilor
Intrebare: Societatea a achizitionat un automat de preluare a ambalajelor cu garantie-RVM. Inregistrarile contabile de mai jos sunt corecte? 1. Colectare ambalaje si restituire garantie ca urmare a returnarii sub forma de vouchere: 461 = 462 1000 lei 2. Voucherele sunt utilizate la efectuarea cumparaturilor - garantia este folosita pentru acoperirea contravalorii cumparaturilor: 5328 = 411 800 lei 462 = 5328 800 lei 3. Predare ambalaje catre Returo: 411 = 461 1000 lei 4. Taxa de gestionare: 411 = 7588 411...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<