Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NOUA procedura de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala (Ordinul 4077/2020)

14-Dec-2020
953
Ordinul nr. 4077/2020 pentru aprobarea Procedurii de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1210 din 11 decembrie 2020.
 
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 11 decembrie 2020, a fost aprobata o noua procedura de intocmire, avizar si aprobare a raportului de inspectie fiscala. 
 
Extras din Ordinul 4077/2020:
 
Art. 1. -
Se aproba Procedura de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala, prevazuta in anexa nr. 1.
 
Art. 2. -
Se aproba formularul "instiintare pentru discutia finala", prevazut in anexa nr. 2.
 
Art. 3. -
Directia generala coordonare control fiscal, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si organele fiscale centrale din subordinea acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
 
Art. 4. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
 
Art. 5. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Directia generala . . . . . . . . . .
Administratia . . . . . . . . . . Nr. . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
 
INSTIINTARE PENTRU DISCUTIA FINALA
 
Domnului/Doamnei . . . . . . . . . ., in calitate de . . . . . . . . . . la . . . . . . . . . ., cu domiciliul fiscal in . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . . inregistrata la oficiul registrului comertului cu nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . ., C.U.I. nr. . . . . . . . . . .
 
Va inaintam alaturat proiectul de raport de inspectie fiscala si totodata va instiintam ca in data de . . . . . . . . . ., ora . . . . . . . . . ., la . . . . . . . . . ., va avea loc discutia finala asupra constatarilor si consecintelor fiscale, ca urmare a incheierii inspectiei fiscale efectuate in perioada . . . . . . . . . ., la . . . . . . . . . . .
Va informam ca aveti posibilitatea sa va exprimati in scris punctul de vedere cu privire la constatarile organelor de inspectie fiscala, in conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
In situatia in care doriti sa renuntati la discutia finala, va rugam sa notificati acest fapt organului de inspectie fiscala, anterior datei programate pentru discutia finala. in acest caz, data incheierii inspectiei fiscale este data notificarii, conform prevederilor art. 130 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
In cazul in care la data si ora stabilite nu va veti prezenta la discutia finala si nu veti notifica despre renuntarea la acest drept, va comunicam ca, potrivit art. 130 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, data de.......... reprezinta data de incheiere a inspectiei fiscale.
 
De asemenea, va informam ca, indiferent de optiunea dumneavoastra de a va exercita sau nu dreptul de a participa la discutia finala, aveti dreptul sa va prezentati in scris punctul de vedere cu privire la constatarile organului de inspectie fiscala, potrivit prevederilor art. 130 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Avizat,
sef serviciu,
. . . . . . . . . .
(numele si prenumele, semnatura)
Echipa de inspectie fiscala,
. . . . . . . . . .
(functia, numele si prenumele, semnatura)
 

PROCEDURA:

 
1. Scopul procedurii
 
Procedura de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala are ca scop definirea actiunilor ce trebuie efectuate pentru parcurgerea etapelor specifice pentru finalizarea unei inspectii fiscale.
 
Procedura urmareste standardizarea actiunilor de efectuat pentru inscrierea constatarilor, avizarea de seful de serviciu si aprobarea de catre conducatorul activitatii de inspectie fiscala.
2. Documente de referinta
 
In cadrul acestei proceduri se vor intocmi sau utiliza urmatoarele documente:
 
- raportul de inspectie fiscala (partiala sau generala) incheiat cu respectarea modelului si continutului aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.710/2015 privind modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala intocmit la persoane juridice si Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.772/2015 privind modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala intocmit la persoane fizice;
 
- nota privind constatarile in divergenta;
 
- instiintare pentru discutia finala.
 
3. Modul de desfasurare a procedurii
 
Aceasta procedura presupune derularea a 4 (patru) etape, astfel:
 
3.1. analiza constatarilor fiscale impreuna cu seful de serviciu coordonator;
 
3.2. intocmirea raportului de inspectie fiscala si a dosarului actiunii de inspectie fiscala;
 
3.3. avizarea raportului de inspectie fiscala de catre seful de serviciu coordonator;
3.4. aprobarea raportului de inspectie fiscala de catre conducatorul activitatii de inspectie fiscala.
 
Etapa 1. Analiza constatarilor fiscale impreuna cu seful de serviciu coordonator
 
3.1.1. Pe parcursul efectuarii inspectiei fiscale, echipa de inspectie fiscala trebuie sa comunice direct cu seful de serviciu coordonator, pe care trebuie sa il informeze periodic asupra modului de desfasurare a controlului, a constatarilor pentru fiecare impozit, taxa sau contributie verificata, precum si a problemelor si particularitatilor actiunii de inspectie fiscala si incadrarea in termenele stabilite pentru efectuarea inspectiei fiscale.
 
3.1.2. Pe toata durata de realizare a unei inspectii fiscale, organele de inspectie fiscala isi vor fundamenta constatarile pe baza investigatiilor pe teren, a documentelor si registrelor solicitate sau puse la dispozitie de contribuabil, a informatiilor detinute de organul fiscal sau obtinute de acesta de la terti etc.
 
3.1.3. Orice constatare a organelor de inspectie fiscala va fi discutata, dupa fundamentarea acesteia, cu seful de serviciu pentru a sustine cele constatate si pentru a fi validata incadrarea legala a acestora.
 
3.1.4. Analiza constatarilor efectuate de echipa de inspectie fiscala cu seful de serviciu se va face pentru acele constatari care au implicatii fiscale, fiind totodata stabilite si actiunile ce trebuie efectuate pentru fundamentarea si finalizarea unor constatari, cum ar fi:
 
- efectuarea de verificari incrucisate/constatari la fata locului;
 
- obtinerea de informatii suplimentare;
 
- solicitarea unui punct de vedere de la directii de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
 
- incadrarea situatiilor privind faptele constatate ce pot sa intruneasca elementele constitutive ale unei infractiuni.
3.1.5. In situatia unor constatari care pot conduce la stabilirea unor fapte de evaziune fiscala, a unor constatari fiscale de amploare sau a unor probleme majore care privesc desfasurarea si finalizarea inspectiei fiscale va fi informat si conducatorul activitatii de inspectie fiscala competent pentru valorificarea rapida a constatarilor fiscale.
 
Etapa 2. Intocmirea raportului de inspectie fiscala
 
3.2.1. Rezultatele inspectiei fiscale se consemneaza in raportul de inspectie fiscala, intocmit conform prevederilor din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.710/2015 si Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.772/2015.
 
3.2.2. Pe parcursul desfasurarii inspectiei fiscale echipa de inspectie fiscala va informa contribuabilul/platitorul despre aspectele constatate in cadrul actiunii de inspectie fiscala. Dupa caz, dovada informarii poate fi, spre exemplu, e-mailul transmis, minuta, o semnatura pe un document, "Nota explicativa" data de contribuabil, adrese inaintate sau primite etc. care se vor arhiva la dosarul actiunii de inspectie fiscala.
 
3.2.3. Inspectia fiscala la contribuabil/platitor se incheie la data programata pentru discutia finala cu contribuabilul/platitorul sau data notificarii de catre contribuabil/platitor ca renunta la acest drept, conform prevederilor art. 130 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
3.2.4. In acest sens, echipa de inspectie fiscala va intocmi si comunica contribuabilului "instiintare pentru discutia finala", la care se anexeaza obligatoriu proiectul de raport de inspectie fiscala, in format electronic sau pe suport hârtie, insotit de anexele aferente, acordându-i contribuabilului posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere. Formularul va fi anexat de echipa de inspectie fiscala la raportul de inspectie fiscala.
 
3.2.5. Raportul de inspectie fiscala se va intocmi indiferent daca se stabilesc sau nu diferente de obligatii fiscale suplimentare, cu respectarea instructiunilor privind obiectivele minimale pentru fiecare capitol in parte.
 
3.2.6. In cazul in care pe parcursul efectuarii unei inspectii fiscale se considera necesara marirea sau micsorarea numarului de membri ai echipei de inspectie fiscala sau este necesara inlocuirea unuia sau mai multor membri ai echipei de inspectie fiscala, atunci constatarile vor fi inscrise de catre echipa de control care finalizeaza actiunea de inspectie fiscala, indiferent de persoanele care au participat la efectuarea verificarilor.
 
3.2.7. Pentru persoanele nou-incluse in echipa de inspectie fiscala se vor intocmi alte ordine de serviciu, care se vor inscrie in registrul unic de control al contribuabilului verificat la aceeasi pozitie la care s-a inscris echipa de inspectie care a inceput actiunea de inspectie fiscala.
 
3.2.8. Organele de inspectie fiscala care au participat la verificari, dar care nu mai fac parte din echipa de inspectie la finalizarea actiunii vor fi nominalizate in raportul de inspectie fiscala ca participanti la efectuarea verificarilor, cu precizarea perioadei efective de control, dar nu vor fi inscrisi la pagina de semnaturi a raportului de inspectie fiscala si nici in decizia de impunere.3.2.9. Constatarile care se inscriu in raportul de inspectie fiscala trebuie sa fie proprii organelor de control, bazate pe date, informatii sau documente, sa fie expuse clar si concis, eliminându-se orice elemente si descrieri personale inutile, neconcludente si nedocumentate, care incarca nejustificat continutul raportului de inspectie fiscala.
 
3.2.10. Neregulile constatate se vor consemna numai dupa efectuarea tuturor verificarilor si investigatiilor fiscale privind modul de stabilire, de declarare a obligatiilor fiscale, cu precizarea concreta a actelor normative incalcate (articol, alineat) si cu determinarea exacta a influentelor fiscale.
 
3.2.11. La fiecare abatere constatata se vor inscrie, dupa caz, masurile luate operativ si duse la indeplinire in timpul controlului, cu mentionarea documentelor pe baza carora s-au materializat, urmând ca asupra masurilor ce urmeaza a fi luate in continuare sa se emita "Dispozitie privind masurile stabilite de inspectia fiscala".
 
3.2.12. Constatarile se vor prezenta sefului de serviciu pe parcursul efectuarii inspectiei fiscale, cu precizarea exacta si documentata a starii de fapt, a temeiului de drept si a influentelor fiscale.
 
3.2.13. La raportul de inspectie fiscala se anexeaza:
 
- pentru fiecare impozit, taxa si contributie care a facut obiectul verificarii: situatii, tabele, copii de pe documente si note explicative necesare sustinerii constatarilor;
 
- pentru fiecare obligatie fiscala la care s-au constatat diferente suplimentare ale bazei de impozitare de catre organele de inspectie fiscala se anexeaza o situatie privind termenul scadent al obligatiilor fiscale principale aferente bazelor de impozitare stabilite suplimentar; situatia cuprinde si diferentele de obligatii fiscale datorate la anumite termene de plata, inclusiv in cazurile in care la finalizarea inspectiei fiscale organele fiscale nu stabilesc obligatii fiscale principale suplimentare pentru perioada verificata. Situatia cuprinde date referitoare la obligatia fiscala principala defalcata pe fiecare perioada impozabila verificata si termenele scadente, in vederea calcularii obligatiilor fiscale accesorii de catre organul fiscal competent;
 
- procese-verbale pentru consemnarea unor constatari in timpul inspectiei fiscale;
 
- procese-verbale incheiate ca urmare a unor controale inopinate/constatare la fata locului/controale incrucisate, in situatia in care constatarile inscrise in acestea au influenta in stabilirea situatiei de fapt fiscale la contribuabilul verificat;
 
- procese-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor;- orice documente intocmite pentru instiintarea contribuabilului, solicitarea de documente din partea acestuia sau obtinerea de informatii pentru fundamentarea constatarilor.
 
3.2.14. Inainte de discutia finala cu contribuabilul, raportul de inspectie fiscala, in forma sa preliminara, va fi discutat cu seful de serviciu si conducatorul activitatii de inspectie fiscala competent. in cazul in care se constata ca au fost inscrise fapte care nu sunt temeinic argumentate sau cuprind erori, din punctul de vedere al motivelor de fapt sau temeiului de drept, seful de serviciu sau, dupa caz, conducatorul activitatii de inspectie fiscala dispune corectarea raportului de inspectie fiscala, in masura in care echipa de inspectie nu este in contradictie cu seful de serviciu si/sau cu conducatorul activitatii de inspectie fiscala fata de constatarile din raportul de inspectie fiscala.
 
3.2.15. In situatia in care echipa de inspectie este in contradictie cu seful de serviciu sau/si conducatorul activitatii de inspectie fiscala fata de constatarile din raportul de inspectie fiscala, se va intocmi o Nota privind constatarile in divergenta.
 
Solutionarea divergentelor intre organele fiscale are ca scop stabilirea corecta a starii de fapt fiscale la un contribuabil verificat prin consensul opiniilor intre reprezentantii echipei de inspectie fiscala, seful de serviciu si conducatorul activitatii de inspectie fiscala.
 
In activitatea de inspectie fiscala sunt intâlnite 2 (doua) situatii posibile de solutionare a divergentelor:
 
A. Solutionarea divergentelor dintre membrii echipei de inspectie fiscala;
 
B. Solutionarea divergentelor dintre membrii echipei de inspectie fiscala, seful de serviciu coordonator si/sau conducatorul activitatii de inspectie fiscala.
 
A. Solutionarea divergentelor dintre membrii echipei de inspectie fiscala
 
a) In cazul unor divergente de opinii intre membrii echipei de inspectie fiscala, competenta de mediere revine sefului de serviciu.
 
b) In acest caz echipa de inspectie fiscala va intocmi o nota privind constatarile in divergenta, in care fiecare membru al echipei isi va inscrie opinia. Rezultatul medierii va fi inscris de seful de serviciu in Nota privind constatarile in divergenta, document care va fi arhivat de echipa de inspectie fiscala la dosarul actiunii de inspectie fiscala.
c) Constatarea supusa medierii sefului de serviciu va fi preluata in raportul de inspectie fiscala, in forma ramasa dupa mediere.
 
d) Analiza constatarilor efectuate de echipa de inspectie fiscala cu seful de serviciu se va face pentru acele constatari care au implicatii fiscale, precum si asupra actiunilor ce trebuie efectuate pentru fundamentarea si finalizarea unor constatari, cum ar fi:
 
- efectuarea de verificari incrucisate;
 
- obtinerea de informatii suplimentare;
 
- solicitarea unui punct de vedere de la directii de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
 
- fapte ce intrunesc elementele constitutive ale unei infractiuni.
 
B. Solutionarea divergentelor dintre membrii echipei de inspectie fiscala, seful de serviciu coordonator si/sau conducatorul activitatii de inspectie fiscala
 
a) Echipa de inspectie fiscala va prezenta sefului de serviciu constatarile pe parcursul efectuarii inspectiei fiscale, cu precizarea exacta si documentata a starii de fapt, a temeiului de drept si a influentelor fiscale.
 
b) Inainte de discutia finala cu contribuabilul, raportul de inspectie fiscala, in forma sa preliminara, va fi discutat cu seful de serviciu. in cazul in care se constata ca au fost inscrise fapte care nu sunt temeinic argumentate sau cuprind erori, din punctul de vedere al motivelor de fapt sau de drept, seful de serviciu poate dispune corectarea raportului de inspectie fiscala.
 
c) In cazul unor divergente de opinii intre membrii echipei de inspectie fiscala si seful de serviciu coordonator, competenta de mediere revine conducatorului activitatii de inspectie fiscala.
d) In masura in care echipa de inspectie este in contradictie cu seful de serviciu fata de constatarile din raportul de inspectie fiscala, se va completa o nota privind constatarile in divergenta. in Nota privind constatarile in divergenta isi vor inscrie opinia membrii echipei de inspectie fiscala, pe de o parte, si seful de serviciu, pe de alta parte.
 
e) Dupa intocmirea Notei privind constatarile in divergenta, aceasta va fi inaintata spre aprobare/propunere a unei solutii proprii conducatorului activitatii de inspectie fiscala care coordoneaza actiunea.
 
f) Conducatorul activitatii de inspectie fiscala poate opta pentru una dintre variantele propuse sau poate propune o solutie proprie, optiunea acestuia fiind obligatorie pentru ambele parti. Rezultatul medierii va fi inscris de catre conducatorul activitatii de inspectie fiscala in Nota privind constatarile in divergenta si acesta poate fi:
 
- se aproba propunerea echipei de inspectie fiscala;
 
- se aproba propunerea sefului de serviciu;
 
- conducatorul activitatii de inspectie fiscala propune o solutie proprie.
 
g) Solutia stabilita de catre conducatorul activitatii de inspectie fiscala va fi preluata in raportul de inspectie fiscala, inclusiv pentru situatia in care echipa de inspectie fiscala are aceeasi opinie cu seful de serviciu coordonator, opinie contrara cu cea a conducatorului activitatii de inspectie fiscala. Nota privind constatarile in divergenta va fi arhivata la dosarul actiunii de inspectie fiscala.
 
3.2.16. Raportul de inspectie fiscala se va intocmi in forma finala numai dupa medierea tuturor divergentelor si dupa discutia finala cu contribuabilul si analiza punctului de vedere formulat de acesta.
 
3.2.17. Punctul de vedere al contribuabilului prezentat la data programata pentru discutia finala (data incheierii inspectiei fiscale) sau in termen de cel mult 5/7 zile lucratoare de la data incheierii inspectiei fiscale se va anexa la raportul de inspectie fiscala.
 
3.2.18. In situatia in care, dupa discutia finala, analizarea punctului de vedere al contribuabilului de catre echipa de inspectie fiscala si discutarea acestuia cu seful de serviciu, inainte de intocmirea raportului de inspectie fiscala in forma finala, apar divergente de natura celor prevazute la pct. 3.2.15, se va proceda in mod similar pentru solutionarea acestora, in functie de natura divergentei exemplificata la literele A si B ale punctului mentionat.
Etapa 3. Avizarea raportului de inspectie fiscala
 
3.3.1. Raportul de inspectie fiscala se avizeaza de catre seful de serviciu coordonator al actiunii de inspectie fiscala numai dupa redactarea sa in forma finala.
 
3.3.2. in situatii justificate in care, la finalizarea raportului de inspectie fiscala, seful de serviciu care a coordonat activitatea de inspectie fiscala lipseste o perioada mai mare de timp, avizarea raportului de inspectie fiscala se va face de catre inlocuitorul acestuia.
 
3.3.3. Pentru o buna conlucrare, seful de serviciu sau echipa de inspectie fiscala va informa inlocuitorul sefului de serviciu asupra stadiului de efectuare a inspectiei fiscale, a constatarilor si a problemelor cu care se confrunta aceasta, precum si a masurilor ce trebuie luate in continuare pentru finalizarea inspectiei fiscale.
 
3.3.4. Avizarea raportului de inspectie fiscala consta in verificarea corectitudinii incadrarii in prevederile legale a constatarilor din raportul de inspectie fiscala, precum si inscrierea numelui si prenumelui sefului de serviciu, data semnarii si semnatura acestuia.
 
Etapa 4. Aprobarea raportului de inspectie fiscala
 
3.4.1. Raportul de inspectie fiscala se supune spre aprobare conducatorului activitatii de inspectie fiscala dupa avizarea sa de catre seful de serviciu coordonator al actiunii de inspectie fiscala.
 
3.4.2. Aprobarea raportului de inspectie fiscala consta in acordul dat asupra modului de incadrare in termenele propuse (durata inspectiei fiscale), asupra modului de prezentare si sustinere a constatarilor, a incadrarii in prevederile legale, semnarea si datarea acestuia.
 
3.4.3. Data aprobarii raportului de inspectie fiscala de catre conducatorul activitatii de inspectie fiscala reprezinta data finalizarii tuturor actiunilor premergatoare emiterii actelor administrativ-fiscale.
 
3.4.4. Dupa aprobare, raportul de inspectie fiscala se inregistreaza la registratura activitatii de inspectie fiscala sau ii va fi alocat un numar de inregistrare unic, generat de sistemul informatic, in cazul actelor emise prin intermediul aplicatiilor informatice, si urmeaza sa se emita actul/actele administrativ-fiscal(e).
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "NOUA procedura de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala (Ordinul 4077/2020)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal TVA aplicabil de la 1 iulie 2021 pentru livrari intracomunitare de bunuri la distanta si servicii electronice
    • O societate comerciala care NU ESTE PLATITOR TVA, DAR DETINE COD SPECIAL TVA livreaza bunuri si presteaza servicii catre persoane fizice din statele membre UE. Livrarea de bunuri nu depaseste valoarea de 10000 euro. Ce obligatii are in conformitate cu prevederile OUG 59/2021 privind facturarea si inregistrarea in OSS? Cum se completeaza factura la rubrica de tva? Multumesc! Raspunsul consultantului fiscal Amelia Dumitras: Din informatiile prezentate, rezulta ca persoana impozabila din Romania...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie
    • Stimate contabil, Clientii intarzie cu plata facturilor? Intarzierile acestea va deregleaza fluxul de numerar? In consecinta, aveti la randul dvs. intarzieri cu plata facturilor sau chiar a salariilor? Problema este veche si este prezenta in orice firma. Si, invariabil, ea ajunge intotdeauna spre rezolvare in ograda dvs., a Departamentului Financiar-Contabil. Pentru ca dvs., contabilul, sunteti prima reduta de aparare. Dvs. sunteti cel care trebuie sa analizeze complexitatea fiecarei situatii cu...» citeste mai departe aici

  • 30 iulie 2021 - termenul limita pentru depunerea Formularului 394
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste contribuabililor ca vineri, 30 iulie 2021, este ultima zi in care se poate depune ”Declaratia informativa privind livrarile/ prestarile ?i achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA - aferente perioadei de raportare precedente” (luna, trimestru etc.; perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015) ....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016