
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Conform Legii 257/2022, amenzile pentru nedepunerea formularului PLF au fost anulate. Astfel, pasagerii sanctionati pentru necompletarea formularului digital de intrare in Romania pot sa isi primeasca banii inapoi, daca depun o Cerere in acest sens. Termenul limita pana la care persoanele pot face acest lucru este data de 14 noimbrie 2022.
Legea 257/2022 stabileste ca amenzile contraventionale aplicate in temeiul art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare in Romania, neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se anuleaza si se scad din evidentele organelor de executare.
Sumele de bani achitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi ( data de 30 iulie 2022), reprezentand amenzi contraventionale, se restituie la cererea contravenientului depusa la organul fiscal de executare competent pana pe data de 14 noiembrie 2022.
Prin Ordinul nr. 1.620 din 16 august 2022 a fost aprobata procedura de restituire de catre organele fiscale locale a sumelor de bani achitate pana la data de 30 iulie 2022.
Cererea de restituire se depune la organul fiscal local competent in format letric sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta, impreuna cu o copie a actului de identitate.
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale 2023
Cartea Verde a TVA
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cererea de restituire este insotita de copii ale procesului-verbal de constatare a contraventiei si ale documentelor de plata si trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:
a) numele si prenumele solicitantului;
b) codul numeric personal;
c) domiciliul solicitantului;
d) suma si natura creantei solicitate la restituire;
e) codul IBAN aferent contului in care se solicita restituirea, in cazul in care nu se opteaza pentru restituirea sumei in numerar;
f) banca la care este deschis contul in care se solicita restituirea sumei.
Dupa primirea cererii de restituire, organul fiscal local competent efectueaza verificarea acesteia, a documentatiei anexate si a datelor din evidenta pe platitori.
Daca organul fiscal local competent considera ca are nevoie de documente suplimentare relevante solutionarii cererii, solicita prezentarea acestora.
Termenul de 45 de zile prevazut pentru solutionarea cererilor de restituire, in conformitate cu prevederile art. 77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data la care s-a comunicat solicitarea de informatii suplimentare si data inregistrarii primirii acestor informatii la organul fiscal local competent.
In cazul in care, dupa primirea documentatiei inaintate de solicitant si verificarea datelor din evidenta pe platitori, organul fiscal local competent constata existenta unor obligatii fiscale restante ale acestuia, sumele solicitate se vor restitui numai dupa efectuarea compensarii acestor obligatii bugetare restante.
In cazul in care suma de restituit este mai mica decat obligatiile restante ale solicitantului, se efectueaza compensarea pana la concurenta sumei de restituit.
In cazul in care suma de restituit este mai mare decat suma reprezentand obligatii restante ale solicitantului, compensarea se efectueaza pana la concurenta obligatiilor restante, diferenta rezultata restituindu-se solicitantului.
In situatia in care solicitantul nu inregistreaza obligatii fiscale restante sau dupa efectuarea compensarii, organul fiscal local competent emite o decizie de restituire a sumelor de la bugetul local, al carei model este prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, nr. 2.594/2016 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de stabilire a impozitelor si taxelor locale desfasurata de catre organele fiscale locale.
Dupa verificarea efectuata potrivit pct. 4, organul fiscal local competent intocmeste, in 2 exemplare, Decizia de restituire a sumelor de la bugetul de local. Decizia de restituire se aproba de conducatorul organului fiscal local competent.
In situatia in care persoana solicitanta nu este indreptatita la restituire, organul fiscal local competent respinge cererea de restituire si instiinteaza solicitantul.
In baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent intocmeste ordinul de plata sau fila cec, dupa caz, pe care il/o inainteaza unitatii Trezoreriei Statului.
Organul fiscal local competent inregistreaza operatiunea de restituire in evidenta pe platitor, retine un exemplar din cele doua ale deciziei de restituire, iar celalalt exemplar il transmite solicitantului odata cu instiintarea de efectuare a operatiunii de compensare si/sau restituire.
Organul fiscal local competent intocmeste un dosar pentru operatiunea de restituire, care va cuprinde, dupa caz:
a) cererea solicitantului;
b) documentatia care a stat la baza acesteia;
c) copia fisei solicitantului din evidenta analitica pe platitori pentru sumele care au facut obiectul operatiunii de compensare, daca a fost cazul;
d) nota de compensare.
Dosarele intocmite in vederea solutionarii solicitarilor de restituire a sumelor de bani, denumite in continuare sume de restituit, se arhiveaza la compartimentul financiar-contabilitate.
Cererea de restituire se solutioneaza in termenul prevazut la art. 77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
CERERE
privind restituirea amenzilor contraventionale potrivit art. 2 din Legea nr. 257/2022 privind stabilirea
unor masuri referitoare la executarea sanctiunilor contraventionale aplicate in temeiul
art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea
formularului digital de intrare in Romania, abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2022 pentru
abrogarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare in Romania
Domnule/Doamna director,
Subsemnatul(a), ..............................., cu domiciliul in Romania/.........................., judetul ........................., codul postal …................, municipiul/orasul/comuna ....................................., satul/sectorul .................................., str. .......................................... nr. ........, bl. .........., sc. ......., et. ......, ap. ..............., identificat(a) prin B.I./C.I./C.I.P./pasaport seria ...... nr. .........., CNP ..................................................., in calitate de platitor/imputernicit al ......................., cu domiciliul in Romania/............................., judetul ...................., codul postal ...................., municipiul/orasul/comuna ...................................., satul/sectorul ................, str. ............................... nr. ........, bl. .........., sc. ......., et. ......, ap. ......., identificat prin B.I./C.I./C.I.P./pasaport seria ...... nr. .............., CNP ................................................., in conformitate cu prevederile art. 168 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, solicit restituirea sumei de ...................... lei, reprezentand amenda, conform Procesului-verbal de constatare a contraventiei nr./data ......................................., achitata prin chitanta/mandat postal/ordin de plata nr./data ............................... .
Solicit ca plata sumei sa fie efectuata prin:
[ ] casieria dumneavoastra;
[ ] virament bancar in contul ......................., deschis la Banca ........................ Sucursala .......................... .
Anexez prezentei urmatoarele documente, certificate „conform cu originalul“:........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Date de contact ale solicitantului/imputernicitului:
telefon: ............../e-mail: .................. .
Data:....................
Semnatura
....................
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Sfaturi de la experti
Intrebare: In situatia in care se depunere D 318 si se recupereaza TVA, care va fi monografia contabila? Cum se va declara in decontul de TVA din luna in care se recupereaza? Trebuie modificata si valoarea bunului, care initial s-a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Societatea noastra este platitoare de impozit pe profit si platitoare de TVA, obiectul de activitatea fiind inchirierea de "Inchirierea si subinchirierea bunurilor proprii - 6820". In anul 2017 societatea a cumparat un imobil cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii