Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pozitia CNIPMMR referitoare la alegerea presedintelui Consiliului Economic si Social

02-Mar-2017
1437

Potrivit art. 23, alin. (1) din Legea nr. 248/2013 privind organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, "Presedintele Consiliului Economic si Social este ales la propunerea partilor prin votul plenului, dintre membrii acestuia, cu o majoritate de trei patrimi din numarul total al membrilor Consiliului Economic si Social.”

Conform cutumei stabilite de partenerii sociali, presedintia CES se asigura prin rotatie, in prezent fiind randul partii sindicale.

In acest moment ne aflam la a patra runda de vot, niciunul dintre cei doi candidati din partea sindicala nereusind sa primesca ¾ din numarul de voturi necesare pentru a fi ales presedinte, respectiv 34 de voturi din 45.

PROPUNEREA CNIPMMR PENTRU DEBLOCAREA SITUAtIEI REFERITOARE LA ALEGEREA PRESEDINTELUI

CONSILIULUI ECONOMIC sI SOCIAL

Raportat la situatia de fapt:

- niciunul dintre candidati nu va reusi sa obtina numarul de voturi solicitat conform Legii nr. 248/2013;

- blocarea activitatii Consiliului Economic si Social, prin imposibilitate practica de alegere a presedintelui,

CNIPMMR propune modificarea prin intermediul unei Ordonante de urgenta a legii CES, respectiv pentru modificarea art. 23, alin. (1), in sensul modificarii majoritatii cerute pentru alegerea presedintelui, de la ¾ la jumatate plus 1 din numarul membrilor.


in cadrul modificarilor propuse pentru o mai buna functionarea a CES-ului, CNIPMMR a facut propuneri pentru imbunatatirea cadrului legislativ, dupa modelul Comitetului Economic si Social European, organ consultativ al Uniunii Europene, in cadrul caruia exista 3 grupuri, respectiv angajatori, lucratori si societate civila (activitati diverse), cu un numar de 350 de membri din 28 de tari si care functioneaza neintrerupt de la infiintare, din 1957.

CNIPMMR a facut propuneri care vizau:

- functia de presedinte sa fie asigurata prin rotatie, pentru o perioada de 2 ani, de o persoana desemnata de fiecare parte reprezentata, in ordinea stabilita de lege, propunerea având in vedere practica de la nivelul Comitetului Economic si Social European.

- reglementarea sanctiunilor in cazul in care initiatorii nu transmit proiectele catre CES (numarul foarte mare de proiecte care nu au trecut prin CES in ultimii 5 ani, impune reglementarea de sanctiuni in cazul in care initiatorii nu consulta CES);

- reglementarea obligatiei initiatorilor de a raspunde in scris Consiliului Economic si Social, cu privire la modul in care au valorificat avizele/pozitiile partilor/amendamentele formulate sau, dupa caz, cu prezentarea motivelor pentru care nu le-au valorificat (propunerea CNIPMMR a avut in vedere necesitatea trecerii de la un dialog cantitativ, la un dialog social si civic calitativ);

- reglementarea prin Ordin al ministrului muncii si justitiei sociale a procedurii complexe de evaluare si desemnare a reprezentantilor societatii civile;

- desemnarea membrilor comisiilor de organizatii potrivit normelor interne ale acestora, fara limitari la membrii plenului Consiliului Economic si Social.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Redirectionare impozit pe profit 2025. Termen, formular si reglementari cheie

    • Redirectionarea impozitului pe profit reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabilii care doresc sa sustina organizatiile non-profit si cauzele sociale, culturale sau educationale. Prin completarea formularului 177, firmele pot directiona o parte din impozitul datorat catre entitati eligibile, respectand anumite conditii si limite legale. In acest articol vom vedea cine poate beneficia de aceasta facilitate, ce documente sunt necesare, termenul de depunere si regulile esentiale...» citeste mai departe aici

  • SANCTIUNI pentru neconformarea cu E-Factura in B2C de la 1 iulie 2025

    • De la 1 iulie 2025, firmele care nu transmit facturile catre persoane fizice in sistemul RO e-Factura risca amenzi usturatoare. Extinderea obligativitatii e-Facturii si in relatia B2C aduce noi responsabilitati pentru toti operatorii economici, indiferent de metoda de plata folosita de client. In acest articol, explicam cine este vizat, ce reglementari trebuie respectate si care sunt sanctiunile prevazute de lege.» citeste mai departe aici

  • GHID e-Transport 2025: Termene, Obligatii si Sanctiuni

    • Autoritatile fiscale au revizuit recent ghidul oficial privind utilizarea sistemului RO e-Transport, pentru a reflecta modificarile legislative din 2024–2025 si pentru a alinia platforma la noua sa structura. In prezent, sistemul este impartit clar in doua directii: transporturile nationale de bunuri cu risc fiscal ridicat si transporturile internationale, indiferent daca implica sau nu astfel de bunuri. In continuarea articolului vom vedea ce transporturi trebuie declarate,...» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF. Clarificari pentru contribuabilii care NU au cont bancar

    • Implementarea SAF-T (Standard Audit File for Tax) a adus numeroase intrebari din partea contribuabililor, mai ales din randul firmelor mici si al celor aflate la inceput de drum. Una dintre cele mai frecvente dileme este legata de necesitatea unui cont bancar pentru a putea depune aceasta declaratie. Este sau nu obligatoriu sa ai un cont bancar activ ca sa poti raporta catre ANAF? In cele ce urmeaza, clarificam acest aspect.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. Ce cota aplici daca platesti dividende in 2025

    • Daca intentionezi sa platesti dividende in 2025, este important sa cunosti cota actuala de impozitare si obligatiile fiscale aferente. In prezent, impozitul pe dividende este de 10%, iar retinerea si virarea acestuia la bugetul de stat intra in sarcina platitorului. In continuare, explicam cine datoreaza acest impozit, cand se plateste si in ce situatii se pot aplica exceptii.» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe inregistrate gresit. Solutii si clarificari pentru firme

    • Mijloacele fixe reprezinta o componenta esentiala in patrimoniul oricarei societati, iar o evidenta contabila corecta a acestor active este cruciala. Cu toate acestea, in practica se pot intalni frecvent erori in clasificarea sau inregistrarea mijloacelor fixe. Identificarea si corectarea lor reprezinta pasi importanti pentru asigurarea transparentei si conformitatii contabile. Avem acest caz. Societatea A va absorbi societatea B. Data de referinta a absorbtiei a fost data de 31.12.2024. In...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016