Procedura de completare a cererii pentru acordarea indemnizatiilor de sprijin Covid-19 (Informare ANPIS)
Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala(ANPIS) a publicat recent un anunt important cu privire la pasii pe care trebuie sa ii urmeze persoanele care primesc indemnizatie de sprijin Covid-19 atunci cand completeaza cererea.
PROCEDURA DE COMPLETARE A CERERII:
1. SE DESCARCA FISIERUL PDF IN CALCULATORUL DVS. SI SE DESCHIDE CU ADOBE READER, SE SALVEAZA PE CALCULATOR CU NUMELE SI PRENUMELE FIECARUIA SI DUPA ACEEA SE COMPLETEAZA.
PENTRU DESCHIDEREA SI COMPLETAREA CERERII SI DECLARATIEI AVETI NEVOIE DE ADOBE READER CARE SE OBTINE GRATUIT LA: https://get.adobe.com/ro/reader/
2. Completati cu atentie campurile de pe pagina 1 (pagina 2 se completeaza automat).
3. Trebuie sa aveti in calculator sub forma de fisier imagine (extensie .jpg sau altele) copia CI, extras de cont si adeverinta emisa de Barou din care rezulta ca sunt in exercitiul profesiei de avocat; pe care le atasati in paginile 3 si 4 (un simplu click si apoi alegeti fisierul imagine aferent).
4. Daca aveti semnatura electronica pe numele Dvs. Semnati Pagina 1 si Pagina 2, salvati documentul introducand in denumire numele/prenumele Dvs si il trimiteti la noi.
5. Daca nu aveti semnatura electronica, listati pagina 1 si 2, le semnati cu pix, le fotografiati/scanati pe fiecare separat in cate un fisier imagine si le incarcati in PDF in paginile
5 si 6. Salvati documentul introducand in denumire numele/prenumele Dvs si il trimiteti la noi.
5.1. Daca nu aveti acces la o imprimanta, scrieti de mana pe o foaie alba Cererea si pe alta foaie Declaratia, le semnati, le fotografiati si le atasati in fisierul PDF.
Categoriile profesionale care beneficiaza de indemnizatia de sprijin COVID-19, prevazute in OUG nr.30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare sunt urmatoarele:
• persoane fizice autorizate(PFA), intreprinderi individuale (II), familiale(IF), persoane fizice independente (
PFI) si profesii liberale (PF) – acceseaza aplicatia https://aici.gov.ro/home, selecteaza procedura de acordare corespunzatoare si completeaza formularele
• avocati – acceseaza aplicatia https://aici.gov.ro/home, selecteaza procedura de acordare corespunzatoare si completeaza formularele
• societati cooperative care au incheiat conventii individuale de munca in baza Legii nr.1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei – acceseaza aplicatia https://aici.gov.ro/home, selecteaza procedura de acordare corespunzatoare si completeaza formularele
• structuri sportive – acceseaza aplicatia https://aici.gov.ro/home, selecteaza procedura de acordare corespunzatoare si completeaza formularele
• persoane fizice care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe – acceseaza aplicatia https://aici.gov.ro/home, selecteaza procedura de acordare corespunzatoare si completeaza formularele
• personal incadrat in munca la un angajator prin alta modalitate prevazuta de lege – acceseaza aplicatia https://aici.gov.ro/home, selecteaza procedura de acordare corespunzatoare si completeaza formularele
ATENTIE! Pentru acordarea indemnizatiilor de sprijin COVID-19 aferente lunii aprilie 2020, documentele se transmit in perioada 1-10 mai 2020, utilizand EXCLUSIV aplicatia aici.gov.ro.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Anulare dobanzi. Monografie contabila Va rog sa ma ajutati sa clarific tratamentul contabil al dobanzilor si penalitatilor inregistrate in anul 2021 in contul 666, ca datorie, pentru care in anul 2025 am obtinut...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Inchidere cont 542 O societate care va intra in faliment are urmatoarea situatie: in contul 117 debit 150812,65 lei in contul 121 credit 67625,28 lei in contul 542 debit 1609687,38 lei. Intrebarea...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Fuziune societati In cazul fuziunii prin absorbtie, societatea A (absorbanta) si societatea B (absorbita) au aprobat proiectul de fuziune, care a fost ulterior publicat in Monitorul Oficial la data...citeste mai mult
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Asociatie non profit. Aspecte juridice, contabile si fiscale. Achizitie autoturism
Intrebare: ONG Asociatie, creata pentru actiuni umanitare in folosul persoanelor diagnosticate cu sindrom VHL, boli grave, boli oncologice, achizitioneaza un autoturism prin credit pe 3 ani. Asociatia nu desfasoara activitate economica. Fondurile asociatiei provin din:
* donatii de la persoane fizice;
* donatii de la membri ai asociatiei;
* sponsorizari din impozitul pe salarii, in baza declaratiilor 230;
* sponsorizari din impozitul pe profit acordate de societati. 1. Cum se evidentiaza cheltuielile auto:...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectarea erorilor contabile in raportarile semestriale
Intrebare: Societatea X are anul fiscal diferit de anul calendaristic, perioada fiscala fiind 01.04.2024 31.03.2025. Dat fiind faptul ca anul fiscal este diferit, situatiile financiare anuale se depun pana la 28.08.2025. Desi situatiile financiare anuale se depun pana la 28.08.2025, situatiile financiare semestriale se depun pana la 16.08.2025, adica inainte de depunerea situatiilor financiare anuale. Pana la depunerea situatiilor financiare semestriale, auditul pentru FY2025 nu era finalizat, insa nu ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cod de TVA anulat. Termen de prescriptie. D311. Deducerea TVA
Intrebare: O societate are cod TVA anulat din anul 2010, asa cum rezulta din evidenta ANAF. In anul 2017, societatea reia activitatea fara inregistrare in scop de TVA. In luna august 2025 primim decizie de impunere pentru perioada iunie 2024 mai 2025. Depunem formularul D311 pentru aceasta perioada cu sumele stabilite de ANAF, doar pentru livrari? Pentru achizitii, se includ in primul decont de TVA? Putem deduce TVA la achizitiile de marfuri din aceasta perioada si TVA aferent stocului pana la data...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Export mostre
Intrebare: Suntem o SRL, activ in productia de tapet pentru export in SUA. Pana in prezent, trimiteam sample-urile de tapet catre clienti folosind procedura standard de export, acestea fiind insotite de factura corespunzatoare (15 EUR/sample). Procedura includea trecerea prin vama ca export definitiv. In prezent, intentionam sa modificam modul de livrare astfel:
Emitem factura cu doua pozitii separate:
Sample-ul de tapet 0 EUR Costul de livrare 15 EUR/plic, suma achitata integral de client; costul total de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<