Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute sau distruse este OBLIGATORIE daca se afla in termenul de pastrare de 5 ani

26-Mai-2023
1669
Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute sau distruse este OBLIGATORIE daca se afla in termenul de pastrare de 5 ani

Conform Ordinului 1447/2023, reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute sau distruse este OBLIGATORIE daca se afla in termenul de pastrare de 5 ani.

Ordinul 14477/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile a fost publicat in Monitorul Oficial nr. nr. 453 din 24 mai 2023.

Reconstituirea prevazuta de prezentele norme este obligatorie pentru documentele financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, care se afla in termenul de pastrare prevazut de legea contabilitatii.

Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 din legea contabilitatii timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.

Extras din Ordinul 1447/2023:

Articolul I

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentelefinanciar-contabile, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 910 si 910 bis din 9 decembrie 2015, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Numerotare facturi Avem situatia in care la inceput de an s-a alocat o plaja de numere, pentru facturi, incepand cu Serie FF24, nr 001, fara a se specifica ultimul numar. Mentionez ca combinatia...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA Inregistrare facturi emise cu 31.12.2024 pentru ajustare de preturi la prestarile de servicii din anul 2024. Dupa o analiza a asociatului societatii se constata ca preturile pentru...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Monografie contabila chirie O societate inchiriaza de la o persoana fizica o cladire. Care sunt inregistrarile contabile, ce declaratie trebuie sa depuna si ce impozit trebuie sa plateasca societatea?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Acordare diurna. Distanta Multumesc pentru raspuns! Care este limita minima de km la care sa fie deplasarea? Multumesc!citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cheltuieli cu imobile achizitionate in vederea modernizarii Societatea noastra, inregistrata in scopuri de tva, a achizitionat: 1. In anul 2019, de la o persoana juridica inregistrata in scopuri de tva, un imobil compus din cladire aflata...citeste mai mult

1. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Articolul 7Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.

2. In anexa nr. 1, dupa punctul 35 se introduce un nou punct, punctul 35^1, cu urmatorul cuprins:

35^1. Reconstituirea prevazuta de prezentele norme este obligatorie pentru documentele financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, care se afla in termenul de pastrare prevazut de legea contabilitatii.

3. In anexa nr. 1, dupa punctul 37 se introduce un nou punct, punctul 37^1, cu urmatorul cuprins:

37^1. Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 din legea contabilitatii timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.

4. Articolul 5, punctele 38 si 39 ale anexei nr. 1, precum si anexa nr. 4 se abroga.

Articolul II

Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 170/2015, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 139 din 24 februarie 2015, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La capitolul IV, dupa punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 1^1, cu urmatorul cuprins:

1^1.(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor care conduc contabilitatea in partida simpla timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.

(2) Documentele justificative care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada corespunzatoare duratei de viata utila a acestora.

2. La capitolul IV, punctele 2-4 se abroga.

Articolul III

Reglementarile contabile privind organizarea si conducerea contabilitatii in partida simpla de catre persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.103/2017, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 984 din 12 decembrie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La capitolul 2 litera B, dupa punctul 10 se introduce un nou punct, punctul 10^1, cu urmatorul cuprins:10^1.(1) Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor juridice fara scop patrimonial care conduc contabilitatea in partida simpla timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.(2) Documentele justificative care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada corespunzatoare duratei de viata utila a acestora.

2. La capitolul 2 litera B, punctele 11-13 se abroga.

Articolul IV

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti

  • Diferente de curs valutar

    Intrebare: In luna decembrie 2024 am primit o factura care reprezenta o achizitie intracomunitara, iar valoarea acesteia am declarat-o in D300 si D390. In luna ianuarie 2025 am achitat factura, rezultand o diferenta de curs valutar de...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Export in afara UE

    Intrebare: O firma din Romania fabrica diverse produse farmaceutice pe baza unui contract cu o firma din Ungaria, care, la randul sau, le livreaza unei companii afiliate din Rusia. Din considerente de optimizare logistica, se doreste...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • SAF-T D406: Cum se calculeaza perioada de gratie pentru luna ianuarie 2025

    • Inca din anul 2022 a devenit obligatoriu pentru contribuabilii mari sistemul SAF-T, adica fisierul standard international utilizat pentru transferul electronic de date si informatii contabile si fiscale de la entitatile economice catre autoritatile fiscale. Acesta se aplica din 2023 pentru contribuabilii mijlocii, iar din 2025 trebuie depus si de firmele mici. Asa cum stim deja, exista si anumite perioade de gratie care sunt acordate de autoritati. In acest articol vom vedea pana cand poate...» citeste mai departe aici

  • Evaziune fiscala. Care este procedura de control a ONPCSB si cum arata Notificarea

    • Evaziunea fiscala reprezinta o problema semnificativa in multe domenii la noi in tara, si este nevoie de combaterea ei prin diverse masuri riguroase si controale eficiente. Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB) joaca un rol esential in acest demers, avand atributii privind monitorizarea si controlul entitatilor economice in ceea ce priveste respectarea reglementarilor legale in vigoare. Activitatea de control a ONPCSB se realizeaza conform unor proceduri...» citeste mai departe aici

  • [MONOGRAFIE] Vouchere emag si reglementari cheie

    • Pentru a putea cumpara bunuri sau diverse alte servicii de la un magazin fizic, o platforma online sau un furnizor de servicii, puteti folosi si vouchere cadou, care functioneaza ca un instrument sau un document care reprezinta o suma de bani sau o anumita valoare monetara. Iar in aceasta categorie intra si voucherele emag, care sunt adesea folosite ca alternative la plata directa cu bani sau carduri de credit. Acestea au inceput sa fie din ce in ce mai utilizate de firme pentru salariati, chiar...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. ANAF a actualizat D101 pentru impozitul pe profit prin Ordinul 206/2025

    • Prin Ordinul 206/2025 au fost adoptate noile declaratii D101 – folosite atat de persoanele care platesc impozit pe profit, cat si de cei care fac parte din grupuri de impozit pe profit. Acestea au fost modificate in urma unor noutati din domeniu din anul 2024. Aceste noi declaratii 101 pentru impozitul pe profit vor fi utilizate atat pentru declararea obligatiilor anuale aferente anului fiscal 2024, cat si celor cu privire la anul modificat care a inceput in anul 2024.» citeste mai departe aici

  • iFlow eFactura: Automatizare completa!

    • Facturarea electronica nu trebuie sa fie complicata! Cu iFlow eFactura, ai acces la un sistem modern, automatizat si sigur, care elimina erorile si reduce timpul pierdut cu introducerea manuala a facturilor. Indiferent daca administrezi o singura firma sau mai multe, iFlow eFactura iti ofera toate functionalitatile necesare pentru o gestionare eficienta. Ce avantaje ofera iFlow eFactura? Conectare automata la SPV Uita de introducerea manuala a facturilor la ANAF! Aplicatia se conecteaza automat...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016