Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc.
Nicio problema!
Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si structurat, si sunteti in masura sa le puneti la dispozitia organelor abilitate fara nici cea mai mica intarziere, oferind totodata o imagine de seriozitate, ordine si profesionalism.
Fisierul respectiv este Dosarul Permanent al Clientului – un dosar reglementat de CECCAR (prin Standardul profesional nr. 21), care aduna si organizeaza toate informatiile esentiale legate de client intr-un singur loc, astfel incat ele sa fie disponibile pentru audituri si verificari ulterioare.
Aveti dosare permanente pentru clientii dvs.?
Va oferim un model editabil, pe stick de memorie, pe care il puteti adapta usor pentru fiecare dintre firmele-client cu care colaborati. Cu ajutorul acestui model, aveti siguranta ca dosarele intocmite sunt complete, contin orice act necesar si va permit sa gestionati perfect orice interactiune cu Fiscul.
Modelul este prezentat in lucrarea Dosarul Permanent al Clientului: Model Editabil si Recomandari, alaturi de alte informatii valoroase privind situatiile in care va este util si in care va protejeaza clientii de sanctiuni. Comandati lucrarea chiar acum!
Ce avantaje majore aveti daca intocmiti - dosare permanente pentru clientii dvs.?
Un dosar permanent al clientului este mai mult decat o simpla colectie de documente, este coloana vertebrala a colaborarii dintre dvs. si clientul dvs.
El se dovedeste extrem de util deoarece:
Puteti cunoaste si actualiza permanent parametrii fiscali ai clientilor, astfel inca sa interveniti in timp util daca sunt depasite anumite plafoane ce schimba regimul fiscal si implica alte obligatii de plata si declarative (trecerea la plata impozitului pe profit, trecerea la platitor de TVA, schimbarea perioadei fiscale, depasirea pragurilor intrastat, plafonul pentru achizitii intracomunitare etc.);
Gestionati corect din punct de vedere fiscal si contabil un portofoliu mare de clienti;
Beneficiati de un sprijin solid in cazul unui audit sau al unei inspectii fiscale. Aveti documentele pregatite si la zi/sau usor de actualizat in cazul unui audit/al unei inspectii fiscale (fapt care impresioneaza si atrage un parcurs pozitiv al inspectiei);
Dispuneti de o evidenta completa informatiilor. Dosarul permanent aduna si organizeaza toate informatiile esentiale legate de client intr-un singur loc accesibil. De la documentele legale si contractele semnate pana la rapoartele financiare si corespondenta oficiala, acesta furnizeaza o panorama completa si actualizata a situatiei contabile si a afacerii clientului;
Lucrati conform legii. Dvs. trebuie sa monitorizati respectarea de catre client a tuturor cerintelor legale si reglementarilor fiscale si, pastrand documentele relevante in ordine si actualizate, va asigurati ca toate obligatiile legale sunt indeplinite in mod corect si la timp;
Aveti la indemana informatii solide, pe care va puteti baza. Analizand informatiile din dosarul permanent, puteti oferi sfaturi si recomandari strategice care sa conduca la imbunatatirea performantei financiare si a proceselor de afaceri ale clientului;

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulAntecontracte apartamente O societate care a finalizat un complex imobiliar in anul 2023 si nu a putut incheia contracte de vanzare-cumparare pentru toate apartamentele in anii precedenti, cu ce cota de TVA...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulContinuare Cum se va inchide contul 4111?citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulAchizitie servicii de mentenanta si consultanta din state UE. Impozit pe veniturile obtinute de nerezidenti Societatea noastra are contracte de mentenanta utilaje cu o societate din Ungaria si de consultanta tehnica cu o societate din Germania, servicii efectiv prestate in Romania la...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulSAF-T. D406 CAR Ca CAR-IFN avem obligatia depunerii declaratiei 406?citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulDeclararea si plata impozitelor si contributiilor pentru drepturi salariale stabilite prin hotarari judecatoresti, in cazul prescrierii drepturilor Dar, daca perioada pentru care a castigat in instanta drepturile salariale, respectiv 2017 si 2018 este prescrisa, tot trebuie sa depun declaratii rectificative? Multumesc!citeste mai mult
Portal Codul Fiscal
Eliminati erorile si, implicit, sanctiunile. Intrucat beneficiati permanent de informatii complete si precise, sunteti in masura sa reduceti riscul de erori si inexactitati in procesul de gestionare a contabilitatii clientului. Dosarul permanent serveste ca o sursa de referinta de incredere pentru a asigura corectitudinea si coerenta in tratamentul datelor si informatiilor financiare.
Lucrarea pe care v-o oferim reprezinta o sinteza a Dosarului Permanent al Clientului care respecta Normele CECCAR privind calitatea operatiunilor de contabilitate si este transpus in era digitalizarii. Dosarul Permanent al Clientului poate fi organizat mult mai usor acum, iar lucrarea noastra va prezinta sugestii foarte utile in acest sens.
Eliminati riscul unor sanctiuni din partea CECCAR!
Unii contabili considera ca pot tine minte informatiile relevante despre clientii lor. Insa practica arata ca, mai devreme sau mai tarziu, apar situatii complexe, cand memoria nu e suficienta, ceea ce va conduce la timp pierdut, stres si chiar sanctiuni disciplinare din partea CECCAR.
Sa nu uitam ca acest organism, conform OG nr. 65/1994, trebuie sa asigure buna desfasurare a activitatii expertilor contabili si a contabililor autorizati si, ca urmare, poate lua masuri dure:
a) sa suspende dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau de contabil autorizat pe o perioada de timp de la 3 luni la un an;
b) sa interzica dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau de contabil autorizat.
De asemenea, neregulile se pot solda cu primirea de calificative negative din partea CECCAR (aspect ce atrage pierderea credibilitatii practicianului respectiv).
Nu uitati!
Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.
Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabilitatii si el continua sa se dezvolte pe parcursul colaborarii, in sensul ca este actualizat si completat in mod regulat pe masura ce dvs., contabilul, acumulati cunostinte despre afacerea clientului.
Dosarul permanent al clientului nu este, asadar, un capriciu din partea CECCAR, este un instrument esential pentru colaborarea eficienta si de succes intre dvs. si clientul dvs., contribuind la asigurarea conformitatii legale, eficientei operationale si cresterii afacerii.
Concluzia este ca trebuie sa aveti dosare complete pentru fiecare client, astfel incat sa fiti pregatit impecabil pentru eventuale audituri sau verificari.