Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tranzactii cu numerar. Lista paraciosilor - apr. 2008

21-Mai-2008
3681

Problema fiscala


Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism este putin cunoscuta in mediul de afaceri. Aceasta instituie o serie de obligatii pentru agentii economici si pentru alte categorii de persoane, in special legate de raportarea unor tranzactii. Care sunt aceste obligatii? Atentie, amenzile nu sunt de neglijat!

Cine intra sub incidenta acestei legi?

Au responsabilitati pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor:
1. bancile, sucursalele bancilor straine, institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine;
2. institutiile financiare;
3. societatile de asigurari si reasigurari, precum si sucursalele din Romania ale societatilor de asigurari si reasigurari straine;
4. agentii economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, amanet, vanzari-cumparari de obiecte de arta, metale si pietre pretioase, dealeri, turism, prestari de servicii si orice alte activitati similare care implica punerea in circulatie a valorilor;


5. auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala, contabila ori financiar-bancara;
6. notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operat iune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
7. persoanele cu atributii in procesul de privatizare;
8. oficiile postale si persoanele juridice care presteaza servicii de transmitere de bani, in lei sau in valuta;
9. agentii imobiliari;
10. Trezoreria Statului si autoritatile vamale;
11. casele de schimb valutar;
12. asociatiile si fundatiile;
13. orice alta persoana fizica sau juridica, pentru acte si fapte savarsite in
afara sistemului financiar-bancar.

Obligatia de desemnare a responsabilului

Persoanele juridice vor desemna una sau mai multe persoane care au responsabilitati in aplicarea acestei legi, ale caror nume vor fi comunicate Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, impreuna cu natura si cu limitele responsabilitatilor ce le revin.

Atentie
Nerespectarea acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 15.000 lei la 50.000 lei.

Raportam tranzactiile cu numerar?
Cea mai semnificativa obligatie de raportare instituita de lege se refera la tranzactiile cu numerar.
Astfel, persoanele care intra sub incidenta acestei legi precum si persoanele desemnate cu responsabilitati in aplicarea acestei legi au obligatia sa raporteze Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, in cel mult 24 de ore, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni legate intre ele.

Atentie
Obligatia raportarii catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor se aplica si transferurilor externe in si din conturi pentru sume a caror limita minima este echivalentul in lei a 10.000 euro.

Concluzie
Desemnati o persoana cu responsabilitati in aplicarea acestei legi si pastrati dovada instiintarii Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor. Organele de control nu iarta!


Acte normative aplicabile:
Art. 3 alin. (6), (7), art. 8 alin. (1), art. 14 si art. 22 din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici