Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Urmeaza sa se publice procedura de restituire pentru taxa de poluare

20-Iun-2014
3333
In prezent procedura de restituire pentru taxa de poluare se afla inca in faza de proiect. Procedura se refera la efectuarea platilor sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule si a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative si alte masuri fiscal-bugetare a introdus, prin articolul XV, obligatia elaborarii unei proceduri de restituire a taxei pe poluare pentru autovehicule și a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. Procedura de efectuare a platii titlurilor executorii se stabileste prin ordin comun al ministrului mediului si schimbarilor climatice si al ministrului finantelor publice, acesta fiind unul din obiectivele actului normativ aflat in faza de proiect supus dezbaterii publice.

Dispozitiile din O.U.G. nr. 8/2014

Potrivit articolului XV din O.U.G. nr. 8/2014, plata sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule si a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, dobanzile calculate pana la data platii integrale si cheltuielile de judecata, precum si alte sume stabilite de instantele judecatoresti, devenite executorii pana la data de 31 decembrie 2015, se va realiza pe parcursul a cinci ani calendaristici, prin plata in fiecare an a 20% din valoarea acestora.

Cererile de restituire se solutioneaza in 45 de zile de la inregistrare, dupa care incepe sa curga termenul de cinci ani de restituire esalonata, iar plata transelor anuale se efectueaza conform graficului stabilit de Administratia Fondului pentru Mediu.


In cursul termenului de plata esalonata pe cinci ani, orice procedura de executare silita se suspenda de drept.

Sumele prevazute prin hotarari judecatoresti, platite in temeiul O.U.G. nr. 8/2014, se actualizeaza cu indicele preturilor de consum comunicat de Institutul National de Statistica.


Platile restante la sumele aferente titlurilor executorii emise pana la 28 februarie 2014, data intrarii in vigoare a O.U.G. nr. 8/2014, si pentru care nu a fost demarata procedura de executare silita se efectueaza cu respectarea prevederilor de mai sus, citate din ordonanta de urgenta.

Precizarile din proiectul de ordin comun

Proiectul de ordin comun (.doc) privind procedura de efectuare a platii sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule și a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule precizeaza ca cererile de restituire ale contribuabililor avand ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule/ a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si orice alte sume stabilite prin hotarari judecatoresti se depun la autoritatea obligata prin hotarare judecatoreasca sa efectueze restituirea, respectiv Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin organele fiscale competente sau Administratia Fondului pentru Mediu, dupa caz.

Termenul de depunere este termenul legal de prescriptie a dreptului de a cere restituirea, respectiv cinci ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la restituire.

Cererile se solutioneaza in termen de 45 de zile de la inregistrare, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, existand posibilitatea ca acest termen sa fie prelungit, in cazul solicitarii de documente suplimentare.

La cererea de restituire se anexeaza urmatoarele documente:

- hotararea judecatoreasca executorie, in copie legalizata;
- actul de identitate - copie, impreuna cu imputernicirea reprezentantului legal, dupa caz.

Documentele depuse la organul fiscal competent vor fi transmise Administratiei Fondului pentru Mediu (transmiterea putand fi efectuata si in sistem electronic), in vederea stabilirii graficului de plata a transelor anuale. Acesta va fi comunicat organului fiscal competent (putand fi transmis si in sistem electronic) in termen de cinci zile de la data inregistrarii documentelor primite.

Prin procedura de efectuare a platilor s-a stabilit ca plata transelor anuale sa se efectueaze conform graficului stabilit de Administratia Fondului pentru Mediu, iar perioadele de restituire s-au stabilit astfel:

- pentru prima transa anuala - luna urmatoare datei comunicarii graficului de catre Administratia Fondului pentru Mediu organului fiscal competent;

- pentru urmatoarele transe anuale - lunile aprilie si noiembrie ale fiecaruia dintre urmatorii patru ani, in functie de data depunerii cererii.

Sumele de plata stabilite prin hotararile judecatoresti se actualizeaza cu indicele preturilor de consum comunicat de Institutul National de Statistica, iar dobanzile se calculeaza pana la data platii integrale, respectiv data stabilita prin borderoul intocmit de organul fiscal.

Sumele de plata se suporta din sumele incasate, cu titlu de timbru de mediu, la bugetul Fondului pentru Mediu.

Sursa: Lege5.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016