
Raportul Special
realizat de specialisti
Ordinul nr. 991/2021 pentru aprobarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 594 din 14 iunie 2021.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 14 iunie 2021, bugetul Schemei este estimat la 500 milioane euro, echivalent in lei. Bugetul alocat Schemei pentru anul bugetar 2021, aprobat prin Legea nr. 15/2021 a Bugetului de Stat pentru anul 2021 este 2.500.000.000 lei credite de angajament.
Sumele aferente Schemei se asigura de la bugetul de stat prin bugetul MEAT, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate cu aceasta destinatie si/sau din fonduri externe.
Schema se deruleaza pana la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzatoare urmand a fi realizata pana cel tarziu la data de 30 iunie 2022, in limita creditelor bugetare.
Prin implementarea masurii se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar maxim de 74.000 de beneficiari.
Daca valoarea insumata a cererilor de finantare aprobate depaseste valoarea creditelor de angajament sau bugetare alocate cu aceasta destinatie, angajarea, respectiv plata catre beneficiar se va face proportional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totala a cererilor de finantare aprobate.
Beneficiarii de ajutor de stat in cadrul Schemei si criterii de eligibilitate a acestora
Beneficiarii Schemei sunt intreprinderile care indeplinesc, la data depunerii cererii de finantare, conditiile de eligibilitate prevazute in O.U.G. nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Beneficiari de ajutor de stat sunt structuri de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate, structuri/unitati de alimentatie si organizatori de evenimente, inregistrate/inregistrati in scopuri fiscale pe teritoriul Romaniei, agentii de turism licentiate si ghizii de turism atestati, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei si care primesc ajutor de stat, conform acestei Scheme, detinute de sau organizati ca intreprinderi infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, a O.U.G. nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, a O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016.
Art. 1. -
Se aproba Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, prevazuta in anexa*) care face parte integranta din prezentul ordin.
*) Anexa se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 594 bis.
Art. 2. -
Se desemneaza Directia generala ajutor de stat din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, in parteneriat cu agentiile pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului, sa implementeze schema de ajutor de stat.
Art. 3. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, din 14.06.2021
1. Obiectivul schemei de ajutor de stat
1.1. Obiectivul schemei de ajutor de stat, denumita in continuare Schema, il reprezinta acordarea de sprijin financiar din fonduri publice nationale si/sau din fonduri externe pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei COVID 19.
1.2. Schema este implementata de catre Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, denumit in continuare MEAT, prin intermediul Directiei Generale Ajutor de Stat, in parteneriat cu Agentiile pentru intreprinderi Mici si Mijlocii, Atragere de Investitii si Promovare a Exportului (AIMMAIPE) si cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale, denumit in continuare STS, in conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, aprobata prin Legea nr. 160/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale H.G. nr. 315/2021 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului.
1.3. Prin prezenta procedura se detaliaza implementarea Schemei instituita prin O.U.G. nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice, organizarii de evenimente a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei COVID 19. Acordarea ajutoarelor de stat in cadrul Schemei se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevazute de Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul pandemiei de COVID-19 [C (2020) 1863], cu modificarile si completarile ulterioare. Schema se aplica pe intreg teritoriul Romaniei, in toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
2. Bugetul Schemei si modalitatea de acordare a ajutoarelor de stat
2.1. Bugetul Schemei este estimat la 500 milioane euro, echivalent in lei. Bugetul alocat Schemei pentru anul bugetar 2021, aprobat prin Legea nr. 15/2021 a Bugetului de Stat pentru anul 2021 este 2.500.000.000 lei credite de angajament.
2.2. Sumele aferente Schemei se asigura de la bugetul de stat prin bugetul MEAT, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate cu aceasta destinatie si/sau din fonduri externe.
2.3. Schema se deruleaza pana la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzatoare urmand a fi realizata pana cel tarziu la data de 30 iunie 2022, in limita creditelor bugetare.
2.4. Prin implementarea masurii se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar maxim de 74.000 de beneficiari.
2.5. Daca valoarea insumata a cererilor de finantare aprobate depaseste valoarea creditelor de angajament sau bugetare alocate cu aceasta destinatie, angajarea, respectiv plata catre beneficiar se va face proportional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totala a cererilor de finantare aprobate.
3. Beneficiarii de ajutor de stat in cadrul Schemei si criterii de eligibilitate a acestora
3.1. Beneficiarii Schemei sunt intreprinderile care indeplinesc, la data depunerii cererii de finantare, conditiile de eligibilitate prevazute in O.U.G. nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
3.2. Beneficiari de ajutor de stat sunt structuri de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate, structuri/unitati de alimentatie si organizatori de evenimente, inregistrate/inregistrati in scopuri fiscale pe teritoriul Romaniei, agentii de turism licentiate si ghizii de turism atestati, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei si care primesc ajutor de stat, conform acestei Scheme, detinute de sau organizati ca intreprinderi infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, a O.U.G. nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, a O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016.
3.3. Beneficiarul poate fi: intreprindere autonoma, intreprindere partenera sau intreprindere legata. O intreprindere autonoma este orice intreprindere care nu este clasificata ca intreprindere legata sau ca intreprindere partenera. O intreprindere este autonoma daca detine mai putin de 25% din capitalul social sau din drepturile de vot (oricare dintre acestea este mai mare) in una ori in mai multe intreprinderi sau daca una ori mai multe intreprinderi nu detin mai mult de 25% din capitalul social sau din drepturile de vot ale intreprinderii in cauza.
Intreprinderile partenere sunt toate intreprinderile care nu sunt clasificate ca intreprinderi legate si intre care exista urmatoarea relatie: intreprinderea (din amonte) detine, individual sau in comun cu una ori mai multe intreprinderi legate, 25% sau mai mult din capitalul social ori din drepturile de vot ale unei alte intreprinderi (din aval).
Intreprinderile legate sunt intreprinderile intre care exista oricare dintre urmatoarele raporturi:
(a) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi;
(b) o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte intreprinderi;
(c) o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
..........
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Ordinul 1008/2021 privind SCHEMA DE AJUTOR HORECA. Codurile CAEN care pot obtine sprijinul financiarIncepand cu data de 29 IUNIE 2021 va fi activ formularul electronic de inscriere in cadrul Schemei HoReCaArticole similare
Astazi -4 mai 2021- este ultima zi in care puteti depune mai multe declaratii fiscaleDeclaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025Declaratia Unica poate fi depusa in 2022 si in format hartie, direct la registratura organului fiscal sau prin posta, cu confirmare de primireMarti, 30 iulie 2024, TERMEN LIMITA pentru depunerea Formularului 39430 septembrie 2021- termenul scadent pentru depunerea cererii de esalonare la plata simplificataUltimele articole
Capitalul social, modificat. TERMEN LIMITA de majorare, valoarea aplicata + un EXEMPLU utilAsigurare CASS pentru o persoana care NU are venituri. Suma de plata + declaratii si TERMEN LIMITAD700 ANAF. TERMEN LIMITA + conditii pentru firmele care vor sa revina la anul fiscal calendaristicDistribuire dividende. TERMEN LIMITA de depunere D207 in cazul dividendelor care NU au fost platiteCalendar fiscal ANAF. Termene si declaratii pentru luna august 2025Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA