Atentie: Acte obligatorii in contabilitate si legislatia muncii!
In principiu, exista trei tipuri de firme si companii: Cele in care totul merge struna si cu rezultate exceptionale pe banda rulanta, cele in care totul merge prost pana cand... nu mai merge nimic si cele in care totul este o surpriza continua. Azi merge bine, maine lucrurile isi ies din cursul potrivit.
Majoritatea companiilor si firmelor fac parte din ultima categorie. Sunt extrem de multi profesionisti carora le "plac" enorm de mult surprizele. Azi vin inspectorii ITM si maine apare Fiscul. Vin controale peste controale si nimeni nu stie sigur ce hartii se cer, ce se va controla, daca exista probleme sau aspecte pe care sa le puna in ordine.
Din pacate, acest fel de a lucru este unul care duce in mod sigur catre amenzi, sanctiuni si alte probleme grave pentru orice companie sau firma. Va prezentam cea mai noua solutie, cea mai eficienta modalitate de a va asigura ca veti face parte intotdeauna din prima categorie, unde lucrurile merg struna si rezultatele exceptionale se tin lant:
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Declarare AIC in RO e-Transport Referitor la obligativitatea declararii in RO- Etransport conform ordonantei din 2022 cu modificarile ulterioare va rog sa lamuriti cateva aspecte: 1. Am vazut in raspunsurile pe...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Casare obiecte de inventar In cazul in care un obiect de inventar (aspirator) nu mai poate fi folosit din punct de vedere tehnic si nici nu l-am predat pentru casare unei unitati care se ocupa cu casarea, in...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Rezidenta fiscala societate din Spania Situatia de fapt: - societatea noastra are incheiat un contract cu o societate nerezidenta (unitate de aprovizionare a unei alte societati din Romania ("societatea X"), prin care...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Totul este pregatit pentru ca dumneavoastra sa gasiti toate actele si documentele necesare intr-un singur loc, sa
economisiti timpul si sa
evitati mereu amenzile care pot aparea oricand, cand numai de ele nu aveai nevoie! Soft-ul contine formulare corecte si inconformitatea cu Legea in vigoare. Formatul documentelor fiind deja realizat, este suficient sa completezi doar numele in fiecare formular. Apasa PRINT si este gata!
Mai mult, soft-ul permite stocarea datelor companiei, ale angajatilor, precum si a documentelor importante. De asemenea, tineti cont de faptul ca instalarea se realizeaza doar prin intermediul unei chei de activare care se elibereaza pe baza codului de client al companiei dvs.
Descrierea completa, beneficii si specificatii, cuprinsul total aici >>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie duba din Olanda taxata cu TVA de 21%
Intrebare: Am achizitionat o autoutilitara second hand din Olanda. Desi i-am comunicat vanzatorului codul de TVA, factura a fost emisa cu TVA 21%, aplicata la valoarea de vanzare. Valoarea fara TVA: 12.396,69 euro + TVA 2.603,30 euro, total factura 14.999,99 lei. Intentionez sa solicit rambursarea TVA achitata in Olanda, in valoare de 2.603 euro, prin declaratia 318. Din informatiile mele, achizitia nu se declara in D390, dar nu stiu pe ce rand se declara achizitia in decontul de TVA si daca trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Obligatii privind declaratia 406. SAF-T
Intrebare: Am un chirias care are urmatorul CIF emis de ANAF: 9000000282163. Certificatul este emis in 2012, iar CIF-ul este atribuit din 2005. Chiriasul este Organizatia Internationala pentru Migratie, cu domiciliul fiscal in Bucuresti, sector 2. Organizatia nu este inregistrata la Registrul Comertului. Problema este ca nu pot transmite SAF-T, deoarece nu recunoaste acest CIF. Factura emisa pentru acest CIF se incarca in SPV, in declaratia 394 apare clientul, dar la CIF nu se inregistreaza nimic, desi se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Formalitati necesare pentru inceperea desfasurarii activitatii economice
Intrebare: Dorim sa deschidem o firma conform Legii 31/1990. Dorim sa fie SRL, platitoare de impozit pe profit si platitoare de TVA. In afara de deschiderea firmei la Registrul Comertului, care sunt formele legale (ce declaratii se depun, cand primim certificatul de platitor de TVA) prin care, incepand cu data deschiderii, acest SRL sa fie platitor de TVA si platitor de impozit pe profit? De asemenea, am vrea sa putem emite facturi si bonuri fiscale din a doua zi de functionare a firmei. Acest lucru...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Regim TVA pentru achizitie si vanzare autoturism la export
Intrebare: O societate A, platitoare de TVA, achizitioneaza in 2024 un autoturism de la o societate platitoare de TVA din Romania. In mai 2025 a decis sa il vanda catre o societate B din Republica Moldova, societate afiliata a societatii A. Masina a fost achizitionata cu TVA, iar societatea A a facut factura de vanzare catre societatea B (client persoana juridica din afara UE) fara TVA, la un pret superior valorii fara TVA ramase neamortizate a autoturismului. Avand in vedere ca cele doua societati sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Exigibilitatea TVA la facturare avans incasat si servicii prestate
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea intrebare, pentru o SRL care in anul 2024 era neplatitoare de TVA si a facturat avansuri pentru prestari servicii de dirigentie santier. La acea vreme, firma era neplatitoare de TVA. Incepand cu anul 2025, a devenit platitoare de TVA si acum s-au finalizat serviciile si trebuie sa stornam avansurile initiale si sa facturam prestarea de serviciu finala. Acum, cand emitem factura fiscala, avansurile se vor storna cu TVA 0%, iar prestatia finala, in intregime,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<