Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care este cea mai importanta obligatie a angajatorilor in luna septembrie

05-Sep-2011
2004
Angajatorii romani au obligatia ca pana la data de 25 septembrie a.c. sa depuna formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" aferent lunii august. Trebuie retinut faptul ca aceasta declaratie se depune numai online.

Pentru ca aceasta procedura sa poate fi efectuata, angajatorii care nu au inca o semnatura electronica vor trebui sa faca demersuri in vederea obtinerii certificatului digital pentru semnatura electronica prin accesarea unuia din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica (CERT SIGN SRL - www.certsign.ro; DIGI SIGN SA - www.digisign.ro; TRANS SPEED SRL - www. transsped.ro).

Ulterior obtinerii certificatului digital si instalarii acestuia pe calculatorul de pe care se va transmite Declaratia 112, contribuabilii trebuie sa listeze formularul 150 si sa se prezinte la unitatea fiscala teritoriala competenta pentru a obtine dreptul de acces la depunerea online a formularului 112.

Contribuabilii vor depune la unitatea fiscala teritoriala in a carei raza sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe:
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

- formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;

- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);

- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

In cazul in care titularul unui certificat digital pentru semnatura electronica va semna si transmite declaratii pentru mai multi contribuabili, trebuie sa depuna formularul 150 cu documentatia aferenta pentru fiecare contribuabil in parte. De asemenea, in termen de 4 zile de la depunerea documentatiei, pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150, se va primi o confirmare pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii online". In cazul in care nu se primeste confirmarea, angajatorul se va adresa unitatii fiscale la care a fost depusa documentatia pentru verificarea dreotului de acces. Dupa aplicarea semnaturii electronice, formularul 112 se depune pe websiteul e-guvernare.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care este cea mai importanta obligatie a angajatorilor in luna septembrie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"