Contabilitatea fondurilor europene pentru societati comerciale si PFA
La dispozitia romanilor cu spirit de antreprenor sunt fonduri europene in cuantum de cca 40 de miliarde de euro pentru perioada 2014 - 2020. Sunt fonduri europene pe care trebuie sa le gestionam impreuna cu specialisti in contabilitate.
In mod clar,
contabilitatea fondurilor europene nu este un teritoriu simplu, lipsit de provocari.
De la o activitate la alta, de la co-finantare la finantare proprie, totul se schimba. Doar un contabil cu experienta solida in domeniu poate intelege cum se gestioneaza in mod corect aceste fonduri.
Fiecare eroare contabila este raportata, se fac liste, se trec in rapoarte si se cauta vinovatii pentru esuarea proiectelor cu fonduri europene in Romania: - se solicita la rambursare o anumita suma dintr-o factura de utilitati si se inregistreaza in contul analitic aferent proiectului o alta suma;
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Autofacturare discount de primit Societatea noastra va face 2 ajustari exact cum precizati ,pentru perioada pana la iulie 2025 inclusiv ajustare TVA cu 19% , apoi cu 21%, dar cu note contabile intrucat nu primim...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Completare raspuns precedent Multumesc frumos pentru raspuns, m-ati lamurit in cea mai mare in ceea ce priveste nelamuririle mele. O singura nelamurire mai am: Factura 2 nu exista intrucat la acel moment...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- cheltuielile generale de administratie nu sunt evidentiate in conturi analitice distincte;
- nu sunt inregistrate in contabilitate incasarile sumelor aferente prefinantarii si rambursarii;
- nu sunt atasate toate notele contabile/fisele de cont aferente cheltuielilor solicitate la rambursare, balantele aferente perioadei de raportare ce insotesc cererea de rambursare;
- lipsa documentelor de plata sau documente de plata incomplete/ilizibile, in cazul cheltuielilor salariale.
Atentionam asupra consecintelor nascute de erorile ce tin de contabilitatea fondurilor europene: -
perioadele de verificare a cererilor de rambursare se prelungesc din cauza solicitarilor suplimentare de informatii si documente;
-
se aplica corectii financiare procentuale pentru anumite cheltuieli eligibile sau ineligibilitatea integrala a cheltuielilor respective;
-
sumele deja platite in cadrul cererilor de rambursare precedente sunt recuperate partial/total; -
sunt declarate suspiciuni de frauda si in consecinta, se inainteaza spetele respective pentru investigare catre Departamentul pentru Lupta Antifrauda.
Contabilitatea Fondurilor Europene ca la carte, in cadrul unui ghid complet>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Depasire plafon micro
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp trebuie depus formularul D700?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In T2 a platit 716 lei impozit, iar in T1: 0 Va rog sa ma ajutati cu un calcul al impozitului pe profit aferent trimestrului 3 si cu inregistrarile contabile pentru sumele aferente.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Expropriere teren. Tratament TVA
Intrebare: O societate platitoare de TVA a fost expropriata pentru un teren construibil de primarie, conform L. 255/2010 si HCL 860/2023, in caz de utilitate publica (construire parc). Pentru suma primita si incasata de societate cu titlu de despagubire, se emite factura? Aceasta suma este scutita de TVA sau se considera livrare? Mentionez ca terenul a fost achizitionat de societate de la o persoana fizica.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratamentul fiscal si contabil al promotiilor 10+1 si al reducerilor comerciale ulterioare
Intrebare: As dori sa ma ajutati cu urmatoarea speta: achizitionez marfa cu 10 lei/buc, 100 bucati. Am o agreare cu furnizorul de la care achizitionez sa vand produsele 10 buc la pret de 13 lei (pret de lista) + 1 buc gratuit, iar acest furnizor, la sfarsit de an, imi va acorda un discount pentru valoarea marfii achizitionate. Se poate introduce la vanzare produsul oferit gratuit cu pretul de 0,01 lei sau trebuie sa inregistrez pretul de vanzare de 13 lei, la care sa aplic discount 100%, astfel incat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<