Cum numerotam facturile si celelalte documente financiar-contabile
Conform Ordinului nr. 2.634/2015 de aprobare a normelor generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, fiecare contribuabil are obligatia de a stabili, printr-o procedura interna, un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile pentru a se asigura o evidenta clara si ordonata a acestor acte la nivelul intregii organizatii.Numerotarea trebuie sa fie secventiala pentru toate documentele (inclusiv facturi), alocandu-se numere de ordine sau serii distincte in functie de structura organizatorica a companiei, inclusiv pentru diferitele gestiuni, puncte de lucru si sucursale.
Persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii desemneaza, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente.
Decizia de numerotare trebuie sa includa detalii clare despre structura seriilor utilizate, cum ar fi formatul numerelor, perioada de utilizare si departamentele sau punctele de lucru responsabile cu emiterea documentelor.
Exemplu de numerotare: Pentru anul fiscal 2025, societatea poate decide sa foloseasca pentru facturile emise seria 2025, urmand ca plaja de numere sa fie de la 001 pana la 999 sau poate folosi numai plaja de numere (001-999).
Taxare 2025. Noutatile Codului fiscal - o lucrare exceptionala ce cuprinde cele mai importante modificari fiscal-contabile care afecteaza activitatea in 2025!
Ce amenzi risca societatile care nu respecta secventialitatea facturilor emise
Respectarea procedurii de numerotare a documentelor si emiterea documentelor conform procedurii si prevederilor legale este responsabilitatea persoanelor care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii.Nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor Publice, respectiv de institutiile cu atributii de reglementare in domeniul contabilitatii, cu privire la intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile pentru toate operatiunile efectuate, inregistrarea in contabilitate a acestora in perioada la care se refera, pastrarea si arhivarea acestora, precum si reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 4.000, conform punctului 34 din OUG nr. 37 din 13 aprilie 2011 de modificare a Legii contabilitatii nr. 82/1991 .
In cazul unui control fiscal, amenda se adreseaza firmei, insa mai departe, compania poate aplica sanctiune disciplinara persoanei responsabile conform art. 248 din Codul Muncii (avertisment scris, retrogradarea din functie, reducerea salariului sau desfacerea contractului de munca).

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
- NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulTransport prin curier, declarare in e-Transport Suntem un furnizor de bunuri, in cazul in care valoarea unei livrari de bunuri (intracomunitar, export) este mai mica de 10.000 lei si greutatea mai mica de 500 kg, iar transportul...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulRezultatul fiscal consolidat al grupului Avand in vedere monografia contabila 4511 = 794 (cu suma impozitului aferent pierderii fiscale) este corect ca aceasta sa imi influenteze contul 121 in sensul cresterii acestuia?citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulCASS 2025 prin optiune In situatia in care un PFA cu activitate in anii trecuti si cu toate Declaratiile Unice depuse in termen si cu obligatiile fiscale achitate, estimeaza pentru anul 2025 ca va obtine...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulDiferente semnificative intre valorile precompletate in RO e-TVA si valorile completate prin decontul de TVA Revin la intrebarea initiala, discontul este trecut pe aceeasi factura initiala ca si marfa (discont acordat -1.......... si o valoare) dar in spv apare fara discont acordat. De...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulProductie imbracaminte. Obligatia generarii codului UIT O societate care produce articole de imbracaminte (costume, geci, rochii) pentru produsele care le vinde este obligata sa genereze cod UIT daca unul din cele 3 criterii este...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal
Sanctiunea disciplinara va fi individualizata in functie de situatia concreta si de aprecierea membrilor comisiei disciplinare.
[MODEL] Decizie numerotare facturi 2025
Va prezentam mai jos un model de decizie numerotare facturi. Documentul poate fi descarcat in format PDF- AICI>>SC ...........
CUI: .......
Registrul Comertului: .....
Adresa: ......
Subsemnatul, ………….., in calitate de Administrator al entitatii ……………. SRL, in conformitate cu ORDINUL Nr. 2634/2015 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar-contabile emis de Ministerul Finantelor Publice si publicat in Monitorul Oficial Nr. 910 din 09.12.2015, prin prezenta hotarasc:
- Dl. .................., in calitate de ........................ aloca si gestioneaza seriile si numerele aferente facturilor, avizelor de insotire a marfii, precum si a chitantelor.
Operatorul va emite in anul …………documente financiar-contabile care vor avea o singura serie si numarul alocat fiecarei serii va fi cronologic dat, astfel:
Nr. crt | Tip document | Seria | Numerele | |
De la: | Pana la: | |||
1 | Facturile | |||
2 | Avizele de insotire a marfii | |||
3 | Chitantierele | |||
4 | NIR | |||
5 | Bon de consum | |||
6 | Dispozitia de plata/incasare |
Fiecare document se va emite in doua exemplare, exemplarul 1 se va inmana clientului, exemplarul 2 va fi pastrat in documentele contabile ale societatii.
Aprobat,
Administrator – ………………………