Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 230 in 2023: Cum se completeaza formularul?

26-Apr-2023
5014
Declaratia 230 in 2023: Cum se completeaza formularul?

Conform legislatiei in vigoare, D230- Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat- poate fi depusa de contribuabili pana pe 25 mai 2023. Cum se completeaza formularul?

Cine poate completa formularul 230?

Formularul se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza urmatoarele venituri din Romania:

  •  venituri din salarii si asimilate salariilor;
  • venituri din pensii;
  • venituri din activitati independente impuse pe baza de norma de venit;
  • activitati agricole impuse pe baza de norma de venit;
  • venituri din activitati independente realizate in baza contractelor de activitate sportiva, pentru care impozitul se retine la sursa;
  • venituri din drepturi de proprietate intelectuala, altele decat cele pentru care venitul net se determina in sistem real;
  • venituri din cedarea folosintei bunurilor pentru care venitul net se determina pe baza normelor de venit si venituri din cedarea folosintei bunurilor pentru care venitul net se determina pe baza cotelor forfetare de cheltuieli .

Cum se completeaza formularul 230

Contribuabilii completeza formularul in urmatoarele situatii:
a) au efectuat in anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private conform legii si solicita restituirea acestora;

b) dispun asupra destinatiei sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii sau unitatilor de cult.

Contribuabilii pot solicita directionarea acestei sume pentru sustinerea mai multor entitati nonprofit/unitati de cult precum si pentru acordarea de burse private. In aceasta situatie se completeaza in mod corespunzator formularul “Anexa nr.... la Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat”. De asemenea, se completeaza corespunzator casutele prevazute la sfarsitul formularului 230, cu numarul anexelor completate si depuse impreuna cu acesta.

Nu se poate depune formularul „Anexa nr.... la Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat”, ulterior depunerii unui formular 230.

In situatia in care formularul se depune de catre un imputernicit desemnat de contribuabil6, se completeaza si sectiunea nr.


III. „Date de identificare a imputernicitului”.

In cazul in care formularul se depune sau transmite in format hartie, acesta se completeaza in doua exemplare. Un exemplar se va pastra de catre organul fiscal iar celalalt se va pastra de catre contribuabil sau de catre imputernicitul acestuia.

Completarea Sectiunii II "Destinatia sumei reprezentand pana la 3,5 % din impozitul anual pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii"

a) Bursa privata - casuta se bifeaza de catre contribuabilii care au efectuat cheltuieli in cursul anului de raportare cu burse private conform legii si solicita restituirea acestora.

„Contract nr./data” - se inscriu numarul si data contractului privind acordarea bursei private.

„Suma platita (lei)” - se inscrie suma platita de contribuabil in cursul anului de raportare pentru bursa privata.

„Documente de plata nr./data” - se inscriu numarul si data documentelor care atesta plata bursei private.

Contribuabilii au obligatia de a prezenta organului fiscal competent, in copie cu mentiunea „conform cu originalul”, contractul privind bursa privata, precum si documentele de plata pentru aceste burse.

b) Sustinerea unei entitati nonprofit/unitati de cult - casuta se bifeaza de catre contribuabilii care solicita virarea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult.

„Optiune privind distribuirea sumei pentru o perioada de 2 ani”- se bifeaza in cazul in care contribuabilul solicita prin cerere distribuirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul pe venit datorat pentru acelasi beneficiar pentru o perioada de 2 ani. Solicitarea poate fi reinnoita dupa expirarea perioadei de 2 ani.

„Cod de identificare fiscala a entitatii nonprofit/unitatii de cult” - se inscrie codul de identificare fiscala a entitatii nonprofit/unitatii de cult pentru care se solicita virarea sumei.

„Denumire entitate nonprofit/unitate de cult” - se inscrie denumirea completa a entitatii nonprofit/unitatii de cult.

„Cont bancar (IBAN)” - se completeaza codul IBAN al contului bancar al entitatii nonprofit/unitatii de cult.

„Procentul din impozit” – se completeza cu procentul din impozitul pe venit pe care contribuabilul opteaza sa-l vireze catre entitatea nonprofit/unitatea de cult, care nu poate depasi plafonul admis de lege de 3,5% din impozitul pe venit datorat.

„Suma” - se completeaza cu suma solicitata de contribuabil a fi virata in contul entitatii nonprofit/unitatii de cult. in situatia in care contribuabilul nu cunoaste suma care poate fi virata, nu va completa rubrica „Suma”, caz in care organul fiscal va calcula si va vira suma admisa, conform legii.

Daca suma rezultata prin aplicarea procentului din impozit inscris in cerere, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult, cumulata cu suma platita pentru bursa privata depaseste plafonul admis de lege reprezentand 3,5% din impozitul anual datorat, atunci suma totala luata in calcul este limitata la nivelul acestui plafon, avand prioritate cheltuielile cu bursa privata efectuate in cursul anului de raportare .


Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici