Incepand cu 1 iulie 2025, persoanele cu venituri reduse din Romania pot beneficia de un sprijin lunar de 50 de lei pentru plata facturilor la energie electrica, sub forma unui tichet de energie. Ajutorul este acordat prin platforma electronica EPIDS si poate fi utilizat exclusiv pentru plata consumului de energie. Masura face parte din politicile sociale destinate consumatorilor vulnerabili si se aplica pana la 31 martie 2026. In continuarea articolului vom vedea cine poate benefucia de ajutor, cum si unde se pot depune cererile.
Sprijin financiar la plata facturilor de energie
De la 1 iulie 2025, persoanele cu venituri reduse beneficiaza de mecanismul de sprijin pentru plata facturilor la energie electrica: tichetul de energie, in valoare de 50 de lei pe luna, acordat pana la 31 martie 2026.
Ajutorul se acorda prin platforma electronica EPIDS (epids.mmuncii.ro), dezvoltata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale, iar cererile se pot depune online incepand din aceasta saptamana. Pentru cei fara acces la internet, din 28 august 2025 va fi posibila depunerea cererilor tiparite la primaria de domiciliu sau la oficiile postale.
Cine poate beneficia de tichetele de energie
Pot solicita sprijinul:
- persoanele singure cu venit net lunar de cel mult 1.940 lei;
- familiile cu venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
- NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulRemuneratie pentru cesiunea drepturilor de autor aferente unei aplicatii software Exista posibilitatea mai avantajoasa de a scoate banii din firma (in loc de dividende) sub forma unui contract de venituri din drepturi de autor cu o persoana fizica (din crearea...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulObligatia dotarii cu AMEF Obiectul meu de activitate consta in lucrari de instalatii de incalzire la domiciliul clientului, iar uneori si vanzare cu amanuntul a unor echipamente de incalzire. Nu am fizic un...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulLipsa codului fiscal pe factura Va rog sa-mi puneti daca este gresita o factura completata la date cumparator cu numarul de inregistrare de la Registrul Comertului in campul "Identificat" (unde ar trebui sa apara...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulFacturare energie termica. Cote tva Societate care produce, transporta si livreaza, in mod continuu, energie termica. 1. Conform art 291 alin. (2) lit. k) din Codul fiscal, societatea aplica o cota redusa de TVA de...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulDelimitarea raspunderilor intre directorul financiar-contabil si persoana desemnata cu CFPP Cine are raspundere mai mare in semnarea unor documente, intr-un spital de stat, directorul financiar-contabil sau titularul CFPP? Care este raspunderea unui director-financiar...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal
Cum se pot inscrie persoanele
De asemenea, beneficiarii venitului minim de incluziune sunt inscrisi automat in sistem, fara sa fie nevoie sa depuna cerere. Solicitantul trebuie sa aiba domiciliul in Romania sau sa dovedeasca resedinta legala in tara.
Cum se utilizeaza sprijinul
Tichetele se folosesc exclusiv pentru plata energiei electrice.
Nu pot fi transformate in numerar si nu se vireaza in cont bancar.
Ajutorul este valabil pentru un singur loc de consum, chiar daca titularul contractului de energie nu este solicitantul.
Plata facturilor se face la oficiile postale, pe baza facturii si a unui act de identitate.
Suma poate fi utilizata in termen de 12 luni de la ultima incarcare, dar nu mai tarziu de 31 martie 2026.
Procedura de depunere a cererilor
Online: direct in aplicatia EPIDS, unde pentru facturile din lunile iulie si august 2025, cererile trebuie transmise pana la 27 septembrie 2025.
Pe hartie: incepand cu 28 august 2025, la primaria de domiciliu sau la Posta Romana.
Este important de retinut ca, in cazul unei schimbari de adresa sau de structura a familiei, beneficiarul trebuie sa depuna o noua cerere.
Pozitia institutiilor implicate
Ministerul Muncii a anuntat ca acest program face parte din politicile de sprijin pentru consumatorii vulnerabili. Totusi, Posta Romana a transmis, intr-un comunicat separat, ca la acest moment nu este pregatita sa preia cererile scrise, intrucat nu a primit instructiunile si formularele necesare de la Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) si nici nu a semnat conventia privind implementarea proiectului.
Institutia a precizat ca angajatii nu au fost instruiti inca si a recomandat cetatenilor sa nu solicite, pentru moment, sprijin in subunitatile postale. Pentru informatii suplimentare, beneficiarii sunt indrumati sa contacteze direct ANPIS si STS.
Pentru asistenta si clarificari, cetatenii pot apela Call-center-ul ANPIS 021.93.09 sau pot scrie pe adresa sprijinenergie@mmanpis.ro.