Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturi firme. Este obligatoriu ca facturile sa contina o serie si un numar?

18-Nov-2024
910
Facturi firme. Este obligatoriu ca facturile sa contina o serie si un numar?

Un contribuabil se intreaba daca, la plaja de facturi folosita de societate, este obligatoriu sa existe o serie a facturii (compusa dintr-un grup de litere) si un numar sau este de ajuns valoarea numerica. Exista o prevedere care reglementeaza acest aspect sau este decizia interna a firmei?

Facturi firme. Este obligatoriu ca facturile sa contina o serie si un numar?

Specialistul nostru ne spune cum trebuie sa procedeze firmele, expunandu-ne mai intai baza legala si apoi concluzia.

ORDINUL nr. 2.634/2015, de aprobare a normelor generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile prevede:

24. Entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.



Prin urmare, entitatile trebuie sa stabileasca o procedura de alocare a seriilor si numarului de ordine aferente acestor documente prin intermediul unei decizii interne scrise.

Pentru documentele financiar-contabile (inclusiv facturi) orice societate trebuie sa stabileasca, printr-o decizie, la fiecare inceput de an, un numar de ordine sau o serie care sa fie secventiala.

Alocarea numerelor trebuie sa tina cont de structura organizatorica, cum ar fi gestiunile, punctele de lucru si sucursalele.

Spre exemplu, pentru anul fiscal 2025, societatea poate decide sa foloseasca pentru facturile emise seria 2025, urmand ca plaja de numere sa fie de la 001 pana la 999 sau poate folosi numai plaja de numere (001-999), ambele variante fiind corecte.


Raspuns oferit in luna noiembrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Diurna. Ce este, cum se acorda + un MODEL de calcul pentru diurna interna si cea externa

    • Diurna este o indemnizatie acordata salariatilor aflati in delegatie sau detasare, menita sa acopere cheltuielile suplimentare generate de activitatea desfasurata in alta localitate, in tara sau in strainatate. In continuarea acestui articol vom explica ce este diurna, cum se acorda conform legislatiei in vigoare, care sunt conditiile de neimpozitare si cum se calculeaza, atat in cazul deplasarilor interne, cat si externe. De asemenea, sunt prezentate diferentele dintre diurna si indemnizatia de...» citeste mai departe aici

  • e-Factura in 2025. Cum sa procedati daca ati primit in mod ERONAT facturi pe CUI-ul firmei dvs

    • In practica, pot aparea situatii in care o firma primeste in platforma RO e-Factura documente emise eronat pe CUI-ul sau, fara a exista o relatie comerciala reala intre parti. In continuarea acestui articol vom clarifica obligatiile legale in astfel de cazuri si pasii corecti de urmat pentru a evita inregistrarea eronata a acestor facturi in contabilitate. Avem acest caz concret. Am importat din e-factura facturi de la METRO care sunt intestate companiei noastre, insa nu noi am cumparat acele...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica pentru PFA. Se depune pe baza CIF-ului sau CNP-ului?

    • Un PFA activ se poate confrunta cu diverse nelamuriri privind obligatiile fiscale, in special legate de completarea si depunerea Declaratiei Unice. Una dintre intrebarile frecvente este daca aceasta declaratie se depune pe baza CNP-ului sau a CIF-ului atribuit de ANAF. In plus, apar intrebari legate de alte declaratii fiscale, obligativitatea transmiterii facturilor in SPV si noile cerinte privind e-Factura in relatia B2C. In continuarea acetui articol clarificam principalele aspecte fiscale pe...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016