Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscale
Daca planuiesti sa iti deschizi o afacere sau esti pe cale sa pornesti activitatea in domeniul comercial, probabil ai inceput sa te documentezi si despre partea fiscala, in special in ceea ce priveste aparatura necesara.
Spre deosebire de un soft de gestiune ERP sau de un CRM, o buna parte din aparatura fiscala e necesara inca de la inceputul activitatii, in special daca lucrezi in contact direct cu clientii, intr-o locatie fizica.
In continuare, iti vom prezenta care sunt cele mai comune echipamente fiscale si tot ce trebuie sa stii despre fiecare.
1. Casa de marcat si imprimanta fiscala
Orice afacere care se ocupa de comercializarea produselor sau a serviciilor trebuie sa emita bonuri fiscale. Pentru a putea face acest lucru, ai la dispozitie doua echipamente principale: casa de marcat si imprimanta fiscala.
Casa de marcat este una dintre cele mai comune alegeri in cazul afacerilor mici. Ea este un dispozitiv electronic, fix sau mobil, ce se utilizeaza pentru inregistrarea si insumarea tranzactiilor, pentru generarea bonurilor fiscale si pentru a tine evidenta stocurilor. Prin conectarea la internet, casa de marcat poate trimite si rapoarte sau date financiare catre autoritatile fiscale.
Imprimanta fiscala este un echipament care inlocuieste casa de marcat si ofera o flexibilitate mai mare in tiparirea si configurarea bonurilor fiscale si nefiscale. Acest echipament permite mai multe cote de TVA si utilizarea mai multor metode de plata. Ea este ideala pentru afacerile ce utilizeaza sisteme informatice mai complexe.
2. POS-ul de plata
POS-ul este un dispozitiv care a devenit indispensabil in ultimul timp. Acesta le permite clientilor sa achite pentru produse sau servicii cu ajutorul cardului bancar, indiferent ca vorbim de plasticul in sine sau de platile facute cu ajutorul dispozitivelor electronice.
Un aspect important in utilizarea acestui echipament este necesitatea stocului de
role POS-uri bancare, consumabile esentiale pentru imprimarea chitantelor. Asigura-te ca ai un stoc constant, pentru a-ti putea desfasura activitatea fara probleme.
Pe langa utilitatea pe care o are pentru realizarea platilor cu cardul, POS-ul iti ofera si mai multa transparenta financiara, fiind de ajutor in lamurirea eventualelor neclaritati contabile, dar si in evitarea erorilor la incasarile de numerar.
3. Cititorul de coduri de bare
Cititorul de coduri de bare este un alt echipament esential pentru gestionarea rapida a stocurilor si pentru emiterea bonurilor fiscale. Acest dispozitiv te ajuta sa scanezi informatiile unui produs direct din codul de bare, eliminand astfel erorile umane.
Cititoarele de coduri de bare sunt de mai multe tipuri. Ele pot fi fixe sau mobile, cu fir sau wireless, dar exista si cititoare care se pot conecta la telefoane, tablete, laptopuri sau computere.
4. Sertarul cu bani
Dispozitiv relativ simplu, sertarul cu bani joaca un rol important in orice proces de vanzare. De obicei, acesta este conectat la casa de marcat sau la imprimanta fiscala, deschizandu-se automat atunci cand este emis un bon fiscal.
Sertarele cu bani moderne sunt dotate cu sisteme de blocare avansate si au compartimente speciale pentru monede si bancnote, ce faciliteaza gestionarea rapida a numerarului.
5. Aparatele de etichetat
Daca ai un magazin si vinzi produse fizice, aparatele de etichetat iti vor fi de mare ajutor in acest proces. Acestea permit imprimarea etichetelor cu informatii esentiale despre produse, cum ar fi pretul produsului sau codul de bare.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Pontaj lucru in ture Nelamurirea mea e ca in fiecare luna la acest pontaj imi dau 156 ore, cum se compenseaza daca intr-o luna sunt 168 ore, apoi 160...?citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Utilizare sume din cont 105 SRL detinea o cladire din anul 2003. Pentru acesta cladire avea in 105 o valoare de 609959.58 lei. In perioada 01.01.2003 -31.01.2017 societatea a fost platitoare de impozit pe...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Factura de corectie. Cota de TVA Societatea trebuie sa emita o factura de storno catre o alta societate pentru produse pe care le-a livrat pe teritoriul Romaniei in iunie 2024 cu cota de TVA 19%. Ce cota de TVA se...citeste mai mult
Aparatele de etichetat se pot utiliza si pentru etichetarea bibliorafturilor sau a fisetelor, fiind de ajutor in organizarea actelor contabile.
Echipamentele fiscale sunt mai mult decat simple instrumente auxiliare; ele reprezinta baza unei afaceri bine organizate si care respecta toate cerintele legale. De la casa de marcat si POS-ul de plata, pana la cititorul de coduri de bare, fiecare dispozitiv contribuie la eficienta si profesionalismul afacerii tale. Investitia in echipamente de calitate te va ajuta sa pui baza increderii clientilor tai, dar si sa eviti greselile fiscale. Sursa foto:
Pexels
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie intracomunitara de servicii in perioada in care codul de TVA este anulat
Intrebare: Pentru o firma al carei cod de TVA a fost anulat din oficiu, dar care a primit o factura de achizitie intracomunitara (cu taxare inversa) de la UBER/BOLT in perioada in care codul de TVA este anulat, cum se inregistreaza aceasta achizitie si cum se declara? Pentru facturile emise, valoarea TVA o inregistrez in contul 446 analitic si depun declaratia 311, iar pentru facturile primite de la furnizor nu deduc TVA si folosesc contul 4482 analitic, urmand ca suma sa fie dedusa dupa ce firma va avea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Evidenta sterilului din decoperta
Intrebare: Conform Ordinului nr. 374/2024, art. 20 alin. (3), o societate care exploateaza andezit pentru constructii, in baza unui permis de exploatare, are obligatia de a tine un registru special cu volumele de steril provenite din decoperta si intercalari. Ulterior, acest steril va fi utilizat pentru lucrarile de refacere a mediului. Avand in vedere cele de mai sus, se impune ca acest steril sa primeasca o valoare si sa fie inregistrat in stocuri cu ocazia exploatarii, urmand a fi scazut ulterior prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Ochelari pentru gestionar
Intrebare: O firma este obligata sa suporte costul ochelarilor angajatilor? Cat timp trebuie sa stea un angajat, neintrerupt, in fata ecranului pentru ca firma sa fie obligata sa ii deconteze ochelarii? Avem un gestionar care, pe langa atributiile de gestiune, intocmeste si facturi, serveste clientii cu marfa, aranjeaza produsele pe rafturi, emite chitante, incaseaza cu cardul, preia marfa etc., iar acesta a solicitat decontarea ochelarilor de vedere.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<