Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscale

27-Ian-2025
582
Ghid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscale
Daca planuiesti sa iti deschizi o afacere sau esti pe cale sa pornesti activitatea in domeniul comercial, probabil ai inceput sa te documentezi si despre partea fiscala, in special in ceea ce priveste aparatura necesara.
Spre deosebire de un soft de gestiune ERP sau de un CRM, o buna parte din aparatura fiscala e necesara inca de la inceputul activitatii, in special daca lucrezi in contact direct cu clientii, intr-o locatie fizica.

In continuare, iti vom prezenta care sunt cele mai comune echipamente fiscale si tot ce trebuie sa stii despre fiecare.

1. Casa de marcat si imprimanta fiscala

Orice afacere care se ocupa de comercializarea produselor sau a serviciilor trebuie sa emita bonuri fiscale. Pentru a putea face acest lucru, ai la dispozitie doua echipamente principale: casa de marcat si imprimanta fiscala.
Casa de marcat este una dintre cele mai comune alegeri in cazul afacerilor mici. Ea este un dispozitiv electronic, fix sau mobil, ce se utilizeaza pentru inregistrarea si insumarea tranzactiilor, pentru generarea bonurilor fiscale si pentru a tine evidenta stocurilor. Prin conectarea la internet, casa de marcat poate trimite si rapoarte sau date financiare catre autoritatile fiscale.
Imprimanta fiscala este un echipament care inlocuieste casa de marcat si ofera o flexibilitate mai mare in tiparirea si configurarea bonurilor fiscale si nefiscale. Acest echipament permite mai multe cote de TVA si utilizarea mai multor metode de plata. Ea este ideala pentru afacerile ce utilizeaza sisteme informatice mai complexe.

2. POS-ul de plata

POS-ul este un dispozitiv care a devenit indispensabil in ultimul timp. Acesta le permite clientilor sa achite pentru produse sau servicii cu ajutorul cardului bancar, indiferent ca vorbim de plasticul in sine sau de platile facute cu ajutorul dispozitivelor electronice.
Un aspect important in utilizarea acestui echipament este necesitatea stocului de role POS-uri bancare, consumabile esentiale pentru imprimarea chitantelor. Asigura-te ca ai un stoc constant, pentru a-ti putea desfasura activitatea fara probleme.
Pe langa utilitatea pe care o are pentru realizarea platilor cu cardul, POS-ul iti ofera si mai multa transparenta financiara, fiind de ajutor in lamurirea eventualelor neclaritati contabile, dar si in evitarea erorilor la incasarile de numerar.

3. Cititorul de coduri de bare

Cititorul de coduri de bare este un alt echipament esential pentru gestionarea rapida a stocurilor si pentru emiterea bonurilor fiscale. Acest dispozitiv te ajuta sa scanezi informatiile unui produs direct din codul de bare, eliminand astfel erorile umane.
Cititoarele de coduri de bare sunt de mai multe tipuri. Ele pot fi fixe sau mobile, cu fir sau wireless, dar exista si cititoare care se pot conecta la telefoane, tablete, laptopuri sau computere.

4. Sertarul cu bani

Dispozitiv relativ simplu, sertarul cu bani joaca un rol important in orice proces de vanzare. De obicei, acesta este conectat la casa de marcat sau la imprimanta fiscala, deschizandu-se automat atunci cand este emis un bon fiscal.
Sertarele cu bani moderne sunt dotate cu sisteme de blocare avansate si au compartimente speciale pentru monede si bancnote, ce faciliteaza gestionarea rapida a numerarului.

5. Aparatele de etichetat

Daca ai un magazin si vinzi produse fizice, aparatele de etichetat iti vor fi de mare ajutor in acest proces. Acestea permit imprimarea etichetelor cu informatii esentiale despre produse, cum ar fi pretul produsului sau codul de bare.

Aparatele de etichetat se pot utiliza si pentru etichetarea bibliorafturilor sau a fisetelor, fiind de ajutor in organizarea actelor contabile.
Echipamentele fiscale sunt mai mult decat simple instrumente auxiliare; ele reprezinta baza unei afaceri bine organizate si care respecta toate cerintele legale. De la casa de marcat si POS-ul de plata, pana la cititorul de coduri de bare, fiecare dispozitiv contribuie la eficienta si profesionalismul afacerii tale. Investitia in echipamente de calitate te va ajuta sa pui baza increderii clientilor tai, dar si sa eviti greselile fiscale.
Sursa foto: Pexels

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiile

    • Incepand cu anul 2026, legislatia fiscala aduce modificari importante privind regimul de impozitare al microintreprinderilor. De?i o societate poate indeplini toate conditiile prevazute la art. 47 din Codul Fiscal, aceasta nu mai poate opta pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor daca a mai aplicat acest regim dupa 1 ianuarie 2023. In continuarea articolului analizam un caz concret si clarifica implicatiile legislative actuale. Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la...» citeste mai departe aici

  • Facturi lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timp

    • A aparut Ordinul ANAF nr. 2229/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 895 din 30 septembrie 2025, prin care se introduce procedura de notificare a ANAF in cazul in care beneficiarii nu primesc facturile de la furnizori, desi au efectuat plata la momentul livrarii sau prestarii. Este reglementat si noul formular 800 – “Notificare privind facturile netransmise prin RO e-Factura”.» citeste mai departe aici

  • Administrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe microintreprinderi

    • Firmele au nevoie de administratori pentru a functiona legal si eficient, iar o intrebare frecventa este daca aceeasi persoana poate fi administrator in mai multe microintreprinderi. Iar in acest articol vom clarifica aspectele legale legate de numirea administratorului si explica diferenta dintre rolul de administrator si cel de asociat, in contextul limitarilor impuse de Codul fiscal privind regimul microintreprinderilor. Avem acest caz concret. Va rog sa imi clarificati daca se poate numi un...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 3 intrebari si explicatiile specialistului daca incasati dividende in UE

    • Persoanele juridice din Romania care primesc dividende de la societati din Uniunea Europeana se confrunta adesea cu nelamuriri legate de tratamentul fiscal aplicabil acestor venituri. Situatiile variaza in functie de durata detinerii participatiei, procentul detinut si legislatia fiscala a statului sursa. In acest articol, raspundem la trei intrebari esentiale despre impozitarea dividendelor primite din UE, oferind explicatiile specialistului intr-o situatie concreta. Avem acest caz. Va rugam sa...» citeste mai departe aici

  • Notificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-Factura + completarea corecta a formularului

    • Odata cu intrarea in vigoare a Ordinului ANAF nr. 2.229/2025, a fost reglementata procedura de notificare a organelor fiscale in cazul in care facturile aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii platite pe loc nu sunt transmise prin sistemul RO e-Factura in termenul legal. Noua obligatie revine beneficiarilor si se realizeaza prin completarea si transmiterea formularului 800.» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe neutilizate. Amortizarea lor este sau nu deductibila?

    • Contribuabilii se intreaba adesea daca pot deduce fiscal amortizarea mijloacelor fixe care nu mai sunt utilizate in activitatea economica. In continuarea articolului vom clarifica tratamentul contabil si fiscal aplicabil in astfel de situa?ii, in conformitate cu prevederile Codului fiscal si reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz concret. Societatea noastra s-a mutat intr-un sediu nou in august 2025. Cu aceasta ocazie, a schimbat si sediul social, transferand intreaga activitate la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016