Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HG 281/2020: S-au stabilit criteriile de aprobare a persoanelor care beneficiaza de amanarea la plata a unor servicii utilitare

10-Apr-2020
2503

In Monitorul Oficial, partea I nr. 296 din 08.04.2020, a pust publicata Hotararea nr. 281/2020 pentru aprobarea criteriilor de stabilire a beneficiarilor prevazuti la art. X alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare.

Actul normativ a intrat in vigoare de la data de 8 aprilie 2020 si prevede reglementarea criteriilor pe baza carora sunt stabiliti beneficiarii care se bucura de amanarea la plata a serviciilor de utilitati-electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si internet, precum si amanarea la plata a chiriei pentru imobilul in care este desfasurata activitatea profesionala.

Extras din HG nr.281/2020:

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. X alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. 1. -

Se aproba criteriile de stabilire a beneficiarilor prevazuti la art. X alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare.

Art. 2. -

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Nereceptionare facturi cazare in SPV La decontul depus de angajatul societatii pentru luna septembrie, au fost atasate 2 facturi de cazare (una de la persoana fizica - CNP si una de la persoana juridica - CUI),...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Dividende interimare trimestrul III 2025 O societate cu asociat unic depune bilant interimar la trim.III Declara impozitul pe dividende. in formularul 100. Impozitul pe dividende se declara in luna septembrie sau...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare mijloc fix casat Avem un mijloc fix complet amortizat, care a fost casat cu ocazia inventarierii anuale, aflandu-se intr-o stare avansata de degradare. Acesta a fost scos din gestiune, iar la acel...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Procedura TVA in baza facturilor de corectie emise dupa inspectia fiscala Persoana fizica, obtine venituri din drepturi de autor. Fiscul constata ca trebuia sa se inregistrez ca platitor de TVA in martie 2021. Face controlul si emite in luna octombrie...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Peleti paie. Cota tva Avand in vedere insa ca ele provin direct din paie de grau, materia prima care intra in utilajul ce doar ii compacteaza, sunt doar procese mecanice, nu exista alte tratari, nu se...citeste mai mult

(1) Pe durata starii de urgenta beneficiaza de amanarea la plata pentru serviciile de utilitati - electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet, precum si de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu profesional formele de exercitare a profesiei de notar public, formele de exercitare a profesiei de avocat si formele de organizare a profesiei de executor judecatoresc care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele criterii:

a) au avut un venit net de maximum 200.000 de euro, echivalent in lei, in anul 2019 sau, daca venitul pentru acest an nu a fost calculat, in anul 2018;

b) in cadrul formei juridice de exercitare/organizare a functiei/profesiei isi desfasoara activitatea, ca salariati, inclusiv salarizati in interiorul profesiei si/sau colaboratori, maximum 9 persoane;

c) si-au intrerupt activitatea total sau partial ori si-au redus activitatea, ca urmare a masurilor dispuse de autoritati, inregistrand in luna pentru care se solicita amanarea pierderi de cel putin 25% fata de media incasarilor pe ultimele 6 luni inaintea instituirii starii de urgenta.

(2) Nu beneficiaza de amanarea la plata formele de exercitare/organizare a functiei/profesiei care nu si-au respectat obligatia de asigurare a continuitatii activitatii pe perioada instituirii starii de urgenta.

Art. 3. -

(1) Indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2 se atesta prin declaratia pe propria raspundere a coordonatorului formei de exercitare a profesiei/functiei, pe care o transmite cocontractantului, lunar, la data scadentei obligatiei de plata a serviciilor de utilitati si/sau chiriei.

(2) Coordonatorul formei de exercitare a profesiei/functiei transmite lunar declaratia pe propria raspundere si informatia privind facilitatea legala de care a facut uz si organului de conducere al organizatiei profesionale din care face parte, care poate sa faca verificari cu privire la veridicitatea datelor declarate.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016