Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lichidare PFA/II/IF. Cum se procedeaza in acest caz si care sunt actele necesare operatiunii

08-Oct-2020
1192

Cum procedati daca ati luat decizia de a lichida PFA/II/IF ?

Lichidarea PFA/intreprinderii individuale/intreprinderii familiale este simpla, deoarece in definitiv toate drepturile si obligatiile trec asupra titularului. La fel si in cazul cabinetului (de arhitect, de expert evaluator, de mediator, cabinetului medical etc.) – desigur, este vorba de cabinet ca profesie liberala, nu de cabinetul organizat ca societate. Lichidarea se face in doi pasi: 

1. Depuneti documentele, respectiv:

-Cererea de inregistrare. Veti bifa pct. II – „radiere” si pct. 7.6. pentru motivul radierii – „la cerere”; 

-Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul (e decizia titularului; nu prea e cazul sa dati explicatii); 

-Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original); 

-Chitantele de plata a taxelor/tarifelor legale, respectiv: 

-45 lei - taxele de registru; 

-7 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014. 

Documentele le depuneti la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta. 

2. Decizia Directorului Oficiului Registrului comertului Directorul poate sa solicite administrarea si a altor acte doveditoare, dar de obicei nu e cazul.

Formularele se distribuie la sediul ORC. 

Documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta. 

Daca nu vi se solicita alte documente, in cateva zile lucratoare PFA este desfiintata. 

Urmeaza sa anuntati si la Finante desfiintarea, prin completarea unei declaratii-tip pe care o primiti.

 

 

 

 

 

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lichidare PFA/II/IF. Cum se procedeaza in acest caz si care sunt actele necesare operatiunii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016