
Raportul Special
realizat de specialisti
Cum procedati daca ati luat decizia de a lichida PFA/II/IF ?
Lichidarea PFA/intreprinderii individuale/intreprinderii familiale este simpla, deoarece in definitiv toate drepturile si obligatiile trec asupra titularului. La fel si in cazul cabinetului (de arhitect, de expert evaluator, de mediator, cabinetului medical etc.) – desigur, este vorba de cabinet ca profesie liberala, nu de cabinetul organizat ca societate. Lichidarea se face in doi pasi:
1. Depuneti documentele, respectiv:
-Cererea de inregistrare. Veti bifa pct. II – „radiere” si pct. 7.6. pentru motivul radierii – „la cerere”;
-Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul (e decizia titularului; nu prea e cazul sa dati explicatii);
-Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original);
-Chitantele de plata a taxelor/tarifelor legale, respectiv:
-45 lei - taxele de registru;
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
-7 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.
Documentele le depuneti la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
2. Decizia Directorului Oficiului Registrului comertului Directorul poate sa solicite administrarea si a altor acte doveditoare, dar de obicei nu e cazul.
Formularele se distribuie la sediul ORC.
Documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
Daca nu vi se solicita alte documente, in cateva zile lucratoare PFA este desfiintata.
Urmeaza sa anuntati si la Finante desfiintarea, prin completarea unei declaratii-tip pe care o primiti.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Formularul 101: Cine are obligatia de depunere?Recuperare sume restante si LICHIDARE PFA. Cum vom proceda?Sfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA