
Atentie contabili!
Codul Fiscal s-a modificat in 2021!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi
Cum procedati daca ati luat decizia de a lichida PFA/II/IF ?
Lichidarea PFA/intreprinderii individuale/intreprinderii familiale este simpla, deoarece in definitiv toate drepturile si obligatiile trec asupra titularului. La fel si in cazul cabinetului (de arhitect, de expert evaluator, de mediator, cabinetului medical etc.) – desigur, este vorba de cabinet ca profesie liberala, nu de cabinetul organizat ca societate. Lichidarea se face in doi pasi:
1. Depuneti documentele, respectiv:
-Cererea de inregistrare. Veti bifa pct. II – „radiere” si pct. 7.6. pentru motivul radierii – „la cerere”;
-Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul (e decizia titularului; nu prea e cazul sa dati explicatii);
-Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original);
-Chitantele de plata a taxelor/tarifelor legale, respectiv:
-45 lei - taxele de registru;
-7 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.
Documentele le depuneti la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
2. Decizia Directorului Oficiului Registrului comertului Directorul poate sa solicite administrarea si a altor acte doveditoare, dar de obicei nu e cazul.
Formularele se distribuie la sediul ORC.
Documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
Daca nu vi se solicita alte documente, in cateva zile lucratoare PFA este desfiintata.
Urmeaza sa anuntati si la Finante desfiintarea, prin completarea unei declaratii-tip pe care o primiti.
Codul Fiscal s-a modificat in 2021!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi
Intrebare: Societate transport achizitioneaza mai multe autoutilitare din comunitate. Facturile sunt platite partial prin banca, urmand ca diferenta sa se achite in numerar de catre asociatul firmei la receptia autoutilitarelor, in tara...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA, perioada trimestru, datorita faptului ca nu a desfasurat activitate timp de doua trimestre si a depus decont cu 0, a primit Decizie de la ANAF referitoare la anularea din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<