Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lichidare PFA/II/IF. Cum se procedeaza in acest caz si care sunt actele necesare operatiunii

08-Oct-2020
1546

Cum procedati daca ati luat decizia de a lichida PFA/II/IF ?

Lichidarea PFA/intreprinderii individuale/intreprinderii familiale este simpla, deoarece in definitiv toate drepturile si obligatiile trec asupra titularului. La fel si in cazul cabinetului (de arhitect, de expert evaluator, de mediator, cabinetului medical etc.) – desigur, este vorba de cabinet ca profesie liberala, nu de cabinetul organizat ca societate. Lichidarea se face in doi pasi: 

1. Depuneti documentele, respectiv:

-Cererea de inregistrare. Veti bifa pct. II – „radiere” si pct. 7.6. pentru motivul radierii – „la cerere”; 

-Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul (e decizia titularului; nu prea e cazul sa dati explicatii); 

-Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original); 

-Chitantele de plata a taxelor/tarifelor legale, respectiv: 

-45 lei - taxele de registru; 

-7 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014. 

Documentele le depuneti la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta. 

2. Decizia Directorului Oficiului Registrului comertului Directorul poate sa solicite administrarea si a altor acte doveditoare, dar de obicei nu e cazul.

Formularele se distribuie la sediul ORC. 

Documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta. 

Daca nu vi se solicita alte documente, in cateva zile lucratoare PFA este desfiintata. 

Urmeaza sa anuntati si la Finante desfiintarea, prin completarea unei declaratii-tip pe care o primiti.

 

 

 

 

 

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lichidare PFA/II/IF. Cum se procedeaza in acest caz si care sunt actele necesare operatiunii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Termenul de depunere pentru declaratiile fiscale 392 si 393 in 2021
    • In Monitorul Oficial, nr.72 din 31 ianuarie 2020 a fost publicata OG nr.6/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare. Ordonanta nr.6/2020 a intrat in vigoare de la 3 februarie 2020. Printre cele mai importante modificari se numara amanarea termenului de depunere a declaratiilor fiscale 392A, 392B si 393 pana la data de 31 decembrie 2022. Contribuabilii nu mai sunt obligati sa depuna declaratiile pana...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse CODULUI FISCAL de Legea 296/2020 - impozitul pe veniturile microintreprinderilor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un material cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal de Legea 296/2020-Titlul III- impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 296/2020 22. Art. 51 Cotele de impozitare ……………………… (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru persoanele juridice române nou-infiintate,...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de asistenta ANAF pentru a-si indeplini obligatiile fiscale in 2021
    • ANAF va pune accent, si in 2021, pe indrumarea si informarea contribuabililor, in vederea stimularii conformarii voluntare, prin derularea Proiectului pilot. Agentia Nationala de Administrare Fiscala va intensifica, si in anul 2021, activitatile de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, manifestandu-si in acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale ce le revin. Astfel, institutia deruleaza Proiectul pilot privind stimularea...» citeste mai departe aici

  • A fost aprobata o noua suspendare a platii ratelor. Cum se poate obtine facilitatea?
    • Executivul a adoptat in sedinta de guvern de ieri propunerea Ministerului de Finante de a continua si dupa 1 ianuarie 2021 masurile de sprijin acordate celor aflati in dificultate din cauza pandemiei COVID-19. Solicitarea de suspendare a obligatiilor de plata poate fi formulata de debitor cel mai tarziu pana la data de 15 martie 2021, iar creditorul trebuie sa comunice debitorului decizia in termen de maximum 15 zile calendaristice, pana la data de 31 martie 2021. Modificarea clauzelor...» citeste mai departe aici

  • Monitor Contabil: Vesti bune pentru HoReCa si inspectii fiscale fara amenzi!
    • Dupa multe luni de pandemie si modificari drastice in legislatie, ne bucuram de fiecare noutate legislativa menita sa vina in sprijinul mediului de afaceri. O astfel de masura este pentru HORECA – posibilitatea de a recupera 20% din pierderea de anul trecut. DA, este o veste buna pentru un domeniu atat de afectat. Totul este explicat detaliat, in Monitorul Contabil, de Ionut Jinga si include: formula de calcul, cine beneficiaza, ce suma maxima poti obtine si, foarte important, care sunt...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF. Acte normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 18.01.2021 - 22.01.2021
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, buletinul informativ nr. 2 din 25 ianuarie 2021, cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala în perioada 18.01.2021 – 22.01.2021. Acte normative: 1. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 51/2021 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016